امروز پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
پاسداران مدافعان حرمی هستند که برای برافراشتن پرچم حق در سوریه خونشان را هدیه عقیله بنی هاشم کرده اند. پاسدار، یعنی آن که در ناگهانی از حادثه، همواره لبیک گوی فرمان «حی علی خیر العمل» است؛ زیرا در مسیر عشق، تنها عمل است که ایمان را گواهی می دهد
حضرت امام خمینی(ره) در سوم شعبان سال 1399 هـ . ق برابر با هفتم تیرماه 1358 هـ . ش پیامی به مناسبت ولادت امام حسین(ع) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.

«روز مبارک سوم شعبان­المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است، به عموم هم­میهنان و به خصوص پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می­کنم و به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم. روز ولادت باسعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی­امیه نجات داد... اگر فداکاری پاسداران عظیم­الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود اسلام در خفقان رژیم بنی­امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه می­شد و زحمات نبی اکرم(ص) و اصحاب فداکارش به هدر می­رفت».

سپاه پاسداران که رکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است با اقتدا به مولای خود سید مظلومان علیه الصّلوة و السلام. نجاتبخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بوده و در پاسداری از انقلاب و هدف های آن عاملی مؤثر و رکنی رکین بوده و هست. سپاه در جبهه های دفاع مقدّس از اسلام و میهن اسلامی، با وحدت و انسجام کامل با ارتش معظم و بسیج عزیز و ژاندارمری و عشایر مکرم و سایر قوای نظامی و انتظامی و مردمی، چون صفّی آهنین و بنیانی مرصوص پاسداری نموده و دشمنان اسلام و بشریت را از میدان های نبرد مفتضحانه رانده است و برای خود و اسلام و میهن معظم ایران افتخارهایی آفریده است که تاریخ فراموش نخواهد کرد و حضرت بقیة اللّه ارواحنا لتراب مقدمه الفدا از نظر مبارک نخواهد برد و پروردگار جلّ و اعلا بر خدمتگزاران به اسلام و میهن اسلامی که این رزمندگان بحمد اللّه تعالی از آنانند، رحمت و برکت خود را دریغ نخواهد فرمود.

همت گماشتن به احیای حقیقت، همتی جانانه می طلبد که بی شک در امام حسین(ع) به عنوان الگوی جاودانه پاسداری از ارزشها و نیز در پاسداران انقلاب اسلامی نمود یافته است.

پاسدارانی که در حساس ترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی همچون دژی مستحکم؛ مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت گام برداشته اند و با روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی؛ فداکاری و دفاع از اسلام را به فرهنگ عزتمداری و افتخار تبدیل کرده اند تا همیشه تاریخ، نامشان جاودانه و موجب احترام انسان های حق طلب باشد.

تدبیر راهبردی و اقدام سرنوشت ساز معمار انقلاب اسلامی در تشکیل سپاه پاسداران که بیانگر هوشمندی و افق بلند دید آن حضرت از تحولات، خطرات و تهدیدهای فراروی انقلاب و میهن اسلامی بود، با گذشت بیش از 37 سال، اهمیت خود را به گونه‌ای مضاعف در پذیرش نقش‌های سترگ در حوزه های امنیتی و نظامی و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده به نحوی که این نهاد کارآمد و تأثیرگذار مایه‌ مباهات ملت ایران و ناکامی دشمنان شده است.

هماهنگی و هم افزایی دیرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز سایر نیروهای مسلح، مزیتی غیر قابل انکار است که باعث شده شبکه دفاعی کشور آسیب ناپذیر شده و در طریق اقتدار، صلابت و استحکام روز افزون قرار بگیرد.

فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص مقام پاسدار

پاسداری و حراست از اسلام و دستاوردهای سترگ آن، از وظایف مهم هر مسلمانی است. نهال نو پای انقلاب اسلامی نیز برای بالندگی نیاز به پاسدارانی از جان گذشته داشت. پس از تاسیس سپاه، پاسداران انقلاب اسلامی در انجام تکلیف خویش، به بزرگ پاسدار اسلام، حضرت امام حسین(ع) تاسی جستند. تشابه بسیار عملکرد پاسداران به سیره عملی امام حسین(ع)، باعث شد تا روز تولد مبارکش به عنوان روز پاسدار تعیین گردد.

 روزتان، یادآور پرچم فتحی­ست که با پیراهن خونین حسین در کربلا برافراشته شد و امروز به شما رسید تا همیشه اولین داوطلب برای فرشته شدن و پریدن باشید. پاسداران مدافعان حرمی هستند که برای برافراشتن پرچم حق در سوریه خونشان را هدیه عقیله بنی هاشم کرده اند. پاسدار، یعنی آن که در ناگهانی از حادثه، همواره لبیک­گوی فرمان «حی علی خیر­العمل» است؛ زیرا در مسیر عشق، تنها عمل است که ایمان را گواهی می­دهد.

رهبر انقلاب در لباس پاسداری

شهادت، معبری است که از مسیر تو آغاز می­شود، با تو همراه است و به تو می­رسد. بیهوده نیست نقش پلنگ لباس تو، آن هنگام که روحی رشید را چون تو دربرمی­گیرد؛ زیرا رشادت، برازنده شهادت است و رساندن پرچم قیام حسین به انقلاب مهدی(عج)، رسالتی است که شایستگی شما بر دوشتان نهاده است. طلوع سپیده نامتان در موسم میلاد فرزند علی(ع) چه زیباست!

پایگاه خبری حامیان ولایت در پایان این خبر خود ضمن تبریک سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار و تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و برای بیشتر شدن توان فزاینده دفاعی و  ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از خداوند منان طلب دعای خیر را دارد.

رهبر انقلاب در لباس سپاه پاسداران در جبهه های جنگ تحمیلی

سپاه را نمی شود در یک مجموعه محدود کرد،سپاه را بازوی اسلام و انقلاب و ولایت می دانم، بازویی که در هر کار و مسوولیتی با تلاش و سازندگی تا نثار جان پیش می رود و جز برای خداوند و بدست آوردن رضایت الهی کاری انجام نمی دهد .

سپاه همواره خاری در چشم دشمنان خارجی و توطئه گران داخلی و البته پشتیبان مطمئنی برای ولایت فقیه وکشور عزیزمان ایران بوده است.

سپاه پاسداران از همان ابتدای تشکیل به فرمان معمار کبیر انقلاب، در موقعیتی که هنوز بنیان آن مستحکم نشده بود پا به عرصه جنگ داخلی که از سوی استکبار جهانی بر ملت و انقلاب نوپای اسلامی ایران تحمیل شده بود، گذاشت که می توان به منطقه های کردستان - خلق عرب - سیستان و بلوچستان -  عامل و .... اشاره کرد که بعد از ختم این توطئه ها سپاه پاسداران وارد 8 سال جنگ تحمیلی نا برابر با رژیم بعث شد و از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد.

سپاه در گذر زمان با تحمل فشار های مختلف داخلی و خارجی با دست خالی ایستادگی کرده و اکنون با مدیریتی انقلابی همانند فولاد چکش کاری و سپاهی مستحکم، قدرتمند و مقتدر حاصل شده است.

اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوعات جنگ با تروریست منطقه ای و فرا منطقه ای، کمک به مظلومان جهان، همکار و یاری رسان به دولت در سازندگی کشور، حفظ امنیت داخلی، توسعه توان بازدارندگی نظام مقدس اسلامی در برابر قدرتهای بیگانه و نفوذ ناپذیری کشور در مقابل هر نوع ناامنی از جمله اقدامات سپاه در بیش از سه دهه عمر انقلاب اسلامی است

مبارک باد روز پاسدار؛ روز آنان که با پروانه حضورشان به دور شمع وطن، غیرتی حسینی را از کربلا تا قلّه­های دماوند به دوش می­کشند.


منبع : پایگاه خبری حامیان ولایت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها