امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
دفتر نشر آثار هاشمي رفسنجاني با عامليت آقاي «م.م.الف» از چهره هاي شاخص اصلاح طلب در سال ۸۶ مبلغ 5/2 ميليارد تومان وام بانکي بدون وثيقه از بانک ملي گرفته که با گذشت ۸ سال هنوز بازپرداخت نشده و پرونده اين رانت در ديوان محاسبات هم مورد بررسي قرار گرفته است.
    آقاي «م.م.الف» که از اساتيد دانشگاه آزاد و مديرمسئول يکي از روزنامه هاي توقيف شده اصلاح طلب است، در مدت کمتر از شش ماه در سال 86 طي پنج فقره مبلغ 5/2 ميليارد تومان تسهيلات بانکي از بزرگ ترين بانک دولتي کشور قبل از ترهين هرگونه وثيقه اي دريافت مي کند که هنوز بازپرداخت نکرده است، اين در حالي است که طبق اسناد موجود قرار بود اين تسهيلات طي يک سال بازپرداخت شود.
    به گزارش تسنيم، با بررسي هايي که در خصوص دلايل پرداخت وام بدون وثيقه به اين چهره شاخص اصلاح طلب شده، معلوم شد که تسهيلات به اين فرد با درخواست موسسه تنظيم، حفظ و نشر آثار هاشمي رفسنجاني پرداخت شده است.
    در يکي از اين 5 فقره تسهيلات که مبلغ 1/5 ميليارد تومان در سال 86 پرداخت شده و هنوز اقساط آن بازپرداخت نشده است، بنا به درخواست موسسه تنظيم، حفظ و نشر آثار هاشمي، اداره امور شعب مرکز تهران بانک ملي ايران طي نامه اي با اين درخواست موافقت کرده است!
    در نامه اداره امور شعب مرکز تهران بانک ملي آمده است: عطف به نامه مورخ 86/8/6 اعلام مي دارد پيشنهاد شعبه در جلسه کميته معاملات و تسهيلات مالي اين اداره مطرح و با اعطاي مبلغ 15 ميليارد ريال تسهيلات به موسسه تنظيم، حفظ و نشر آثار حضرت آيت ا... هاشمي رفسنجاني در قالب عقد فروش اقساطي به منظور خريد مواد اوليه مورد نياز به مدت نه ماه بازپرداخت اقساط در يک قسط با ملحوظ نمودن نرخ سود طبق تعرفه در قبال30 درصد غيرمنقول ارزنده، سهل البيع و بلامعارض (حداکثر ظرف مدت سه ماه) مابقي اخذ سفته تضميني به امضاي موسسه به ظهرنويسي آقاي دکتر «م.م.الف» با رعايت کليه ضوابط و دستورالعملهاي صادره موافقت به عمل آمد!
    ديوان محاسبات از رانت خواري ميلياردي دفتر نشر آثار هاشمي رفسنجاني خبر داد
    


 روزنامه كيهان، شماره 21248 به تاريخ 16/10/94، صفحه 10 (اخبار كشور)      
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها