امروز جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
در این همایش علاوه بر آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف، حجج اسلام تقوی و ابراهیمی نیز سخنرانی کرده و گزارشی از روند وحدت اصولگرایی ارائه دادند.
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  طی سخنانی در این همایش با تاکید بر اینکه باید هدف اصولگرایان تشکیل مجلسی در خدمت اسلام و تابع ولایت باشد، نسبت به گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در میان اصولگرایان در عرصه انتخابات هشدار داد و اظهار داشت: اگر بنابر تصمیم شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کاندیداهای گروه یا حزب خاصی در میان فهرست نامزدهای اصلح قرار نگرفتند نباید موجبات ناراحتی فراهم آورد.
وی در مورد انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: اگر مردم خودشان هم تشخیص نمی‌دهند که چه کسی را برای خبرگان برگزینند باید به افراد مورد اعتماد، صالح و امین مراجعه کنند و از آنان بخواهند که گزینه‌ای اصلح را به آ‌نان معرفی کنند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با یادآوری جهت‌گیری‌های مجلس ششم گفت: باید مجلسی انتخاب کنیم که جلوی رهبری نایستد زیرا ما هر چه به دست آورده‌ایم ناشی از تبعیت از امام و رهبری بوده است. وی با اشاره به پشت سر گذاشتن دشواری‌ها و فریب نخوردن در مقاطع گوناگون به واسطه بصیرت دادن‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: شایستگی‌های یک نماینده بطور خلاصه این است که تابع رهبری باشد چرا که اگر اینگونه بود دلسوز مردم هم خواهد بود و در عنصر تبعیت از ولایت همه فضائل جمع هستند.
تشکیل 14 کمیته
در شورای ائتلاف اصولگرایان استان تهران
حجت الاسلام حسین ابراهیمی مسئول شورای همگرایی اصولگرایان استان تهران نیز در اولین همایش سراسری اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد گفت: شورای اصولگرایان استان تهران شکل گرفته و تاکنون کمیته‌های مختلفی را ساماندهی کرده است.
وی با اعلام این خبر که تاکنون 14 کمیته در شورای اصولگرایان استان تهران حضور دارند، افزود: لایه اول و دوم شکل گرفته و جمعیت متشکلی را در استان تهران با محوریت روحانیت داریم.
احزاب اصولگرا سند تفاهم امضاء کردند
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان و قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز نیز در همایش سراسری اصولگرایان اظهار داشت: ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در صفی واحد برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ حرکت خود را آغاز کنیم و شک نداریم جمعی که اینگونه کار را آغاز کرده به قله‌های موفقیت، پیروزی و سیادت خواهد رسید.
رئیس شورای همگرایی اصولگرایان از امضای یک سند همکاری از سوی احزاب اصولگرا خبر داد و گفت: برخی احزاب اصولگرا سندی امضا کردند که ما هیچ سهمی نمی‌خواهیم و تنها به دنبال یک مجلس اصولگرا که پاسدار خط امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد هستیم لذا این نشانه رشد است.
وابستگی‌های حزبی را باید کنار گذاشت
غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان نیز در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: شرط اول اصولگرایی اخلاص است، اگر ما وارد صحنه انتخابات شدیم، باید برای خدا وارد این صحنه شویم، تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. اگر حزب و تشکلی را به وجود آوردیم، تشکل‌مان را برای انقلاب بخواهیم، نه اینکه انقلاب را برای تشکل خودمان.
وی بر همین اساس یادآور شد: اگر مجلسی برای خدمت به انقلاب شکل بگیرد، همه تشکل‌های اصولگرا از آن بهره می‌برند و اگر غیراز این باشد، همه ضرر می‌کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی، شرط اول قدم این است که ما در ائتلاف بزرگ اصولگرایان وابستگی‌های حزبی و تشکلی خود را پشت در ائتلاف بگذاریم و به عنوان اصولگرا وارد این ائتلاف شویم، البته اینطور هست و ما به آینده امیدواریم.
حداد عادل با تأکید بر اینکه اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد، افزود: لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.
وی تأکید کرد: اگر قرار شد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیری کند، باید همه تابع باشیم و اگر به بنده گفتند مصلحت این است و وحدت اقتضاء می‌کند تو باید کنار بروی، اول کس من خواهم بود، از این رو باید با چنین روحیه‌ای وارد انتخابات شویم تا امکان انتخاب اصلح و پیروزی فراهم شود، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه عده‌ای درصدد تخریب اصولگرایی و اصولگرایان هستند، گفت: عده‌ای می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و از فضای مجازی برای انتشار خبرهای دروغ استفاده می‌کنند. همه باید مراقب باشند گول توطئه‌های تفرقه‌انگیز را نخورند.
حداد عادل در عین حال گفت: طی روزهای اخیر که موضوع شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان به وجود آمد، روزی نبوده که هر 6 ساعت یک‌بار خبری که حاکی از اختلاف باشد منتشر نشود و اینکه بگویند وحدت وجود ندارد، به هر خبری که شنیدید اعتماد نکنید. خبرها از مسیر خود منتشر خواهد شد. باید هم با دوستان و هم با رقیبان‌مان اخلاقی رفتار کنیم.
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند نه تنها انتخابات مجلس مربوط به شورای اسلامی است، بلکه انتخابات مجلس خبرگان را نیز دوقطبی کنند، ما این را درست نمی‌دانیم. باید مراقب باشیم در این دام‌چاله‌ها که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌کنند نیفتیم.
انتخاب نماینده جبهه یکتا در ائتلاف
غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جبهه‌ای یکتا نماینده‌ای برای حضور در شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی کرده است یا خیر، گفت:  حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان نماینده جبهه یکتا در ائتلاف اصولگرایان معرفی شدند.
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز نیز در حاشیه اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران  درخصوص حضور رئیس مجلس در جمع اصولگرایان نیز اظهار داشت: آقای لاریجانی اگر نماینده هم معرفی نکند با ماست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها