امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که دوشنبه شب 7 دی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در جمع انبوه مردم اسلامشهر حضور یافته بود گفت: مقدمات فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 از چند سال قبل تدارک شده و تمامی مراحل آن با حضور دهها تن از کارشناسان برجسته سازمان‌های اطلاعاتی «سیا»، «ام‌آی6» و «موساد» که در پوشش‌های آکادمیک به ایران آمده بودند، به فتنه‌گران آموزش داده شده بود. مدیرمسئول کیهان در ادامه به اسنادی از حضور این کارشناسان با ذکر منابع آن اشاره کرد و گفت: برخی از این اسناد را پیش از این منتشر کرده‌ایم ولی سران فتنه در مقابل این اسناد که کمترین تردیدی در وطن‌فروشی و خیانت آنان باقی نمی‌گذارد، سکوت کرده و به جای پاسخگویی، زبان و قلم به ناسزاگویی گشوده‌اند.
شریعتمداری افزود: فتنه 88 اگرچه خسارت‌بار و دردسرآفرین بود ولی دست‌آوردهای فراوان و بی‌نظیری هم به دنبال داشت که غربال خواص‌آلوده و افشای چهره ستون پنجم گوش خوابانده دشمن از جمله آنها بود، ضمن آن که ملت در جریان این فتنه، آبدیده شده و تجربه‌های گرانقدری آموختند.
مدیرمسئول کیهان گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند، آنان که در بزنگاه‌ها از یاری و نصرت رهبر الهی غفلت کرده و به خواب می‌روند، الزاماً با لگد دشمن بیدار خواهند شد. درستی این فرمول بارها در مقاطع مختلف تاریخی تجربه شده است ولی شما مردم بیدار و فداکار در جریان فتنه 88، ولی خدا و رهبر الهی خویش را تنها نگذاشتید و هنگامی که خنجر فتنه‌گران به عاشورا رسید، عاشورایی به میدان آمدید و با خلق حماسه بی‌نظیر 9 دی، فتنه و فتنه‌گران را جارو کرده و به زباله‌دان ریختید.
شریعتمداری به حضور فهمی هویدی نویسنده معروف مصر که چند سال بعد از فتنه 88 به کیهان آمده بود اشاره کرد و گفت: از وی پرسیدم، ماجرا را چگونه دیدید؟ فهمی هویدی در پاسخ گفت: وقتی  بعد از انتخابات 88، مشاهده کردیم که همه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی به میدان آمده‌اند و آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و حاکمان دست‌نشانده کشورهای عربی، کار انقلاب را تمام شده اعلام می‌کنند، ما و بسیاری دیگر از هواداران انقلاب اسلامی به خود لرزیدیم و عبور انقلاب از این معرکه همه‌جانبه را ناممکن تصور می‌کردیم، اما بعد از حماسه عظیم 30 دسامبر- 9 دی- روح تازه‌ای در دل و جانمان دمیده شد و به این نتیجه رسیدیم که ما هم می‌توانیم و با جرئت می‌گویم که جرقه بیداری اسلامی بعد از آن حماسه عظیم زده شد.
مدیرمسئول کیهان با اشاره به این نکته که اگر از فتنه 88 و حماسه 9 دی که ایستگاه آخر فتنه بود برای راهی که در پیش داریم عبرت نگیریم و درس‌های برگرفته از آن را به کار نبندیم، اینگونه گرامیداشت‌ها سود چندانی نخواهد داشت، گفت؛ از جمله درس‌های مورد نظر، چگونگی مواجهه و تصمیم‌گیری در انتخابات پیش روی است و افزود؛ به عنوان مثال کسانی که علیه فتنه موضع نداشته و هنوز هم ندارند، اگر آلوده نباشند به دلیل کم‌د‌انی شایسته هیچ مسئولیتی نیستند و نباید به خانه ملت فرستاده شوند و در توضیح این نکته گفت؛ کسانی که در مقابل فتنه 88 سکوت کرده و هنوز هم حاضر به موضع‌گیری نیستند را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، اول آنهایی که می‌دانستند چه جنایت بزرگی در حال وقوع است ولی دیدند و دم برنیاوردند، این عده در وطن‌فروشی سران فتنه سهیم هستند و دسته دوم کسانی که درک نمی‌کردند چه فاجعه‌ای اتفاق افتاده است. این عده هم به دلیل کم‌دانی و عدم درک مسائل، شایسته حضور در مسئولیت‌ها نیستند. مگر مراکز تصمیم‌ساز جای افراد بی‌خبر و کم‌هوش و فراست است؟!
شریعتمداری در ادامه به نمونه‌هایی از خیانت فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: «از نظر غرب‌گراها وقتی حزب‌الله از جان و مال و ناموس آنها دفاع کند، ایثارگر است ولی هنگامی که در مقابل مفاسد اقتصادی و زشتی‌ها و پلشتی‌های آنها می‌ایستد، تندرو و افراطی نامیده می‌شود». وی در پایان به پرسش حاضران پاسخ گفت و درباره ادعای کسانی که این روزها به شورایی شدن رهبری اشاره می‌کنند گفت؛ طرح این مسائل و بزرگنمایی رسانه‌های زنجیره‌ای درباره آن، فقط به منظور حاشیه‌سازی و ایجاد میدان‌های فرعی صورت می‌پذیرد تا افکار عمومی را از کارنامه ناکارآمدی‌های خود منحرف کنند و افزود: اینگونه ادعاها خیلی بزرگتر از دهان ادعاکنندگان است.
شریعتمداری در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای تقلب به یک سند اشاره کرد که نشان می‌داد این ادعا چندماه قبل از انتخابات خرداد 88 از سوی یک مرکز آمریکایی و با حضور گری‌سیک، کنت تیمرمن، لری فرانکلین، مایکل لدین و دو ایرانی در واشنگتن طراحی شده و سپس برای اولین‌بار از سوی آقای هاشمی مطرح شد و افزود: البته معلوم نیست که پخت و پز آن نشست واشنگتن چگونه به ایشان رسیده بود و آیا از اصل ماجرا باخبر بودند یا نه؟
گفتنی است در این برنامه حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه واوان، مجید امیرعبدالهیان فرمانده سپاه اسلامشهر، اعضای شورای شهر و جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان اسلامشهر حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها