امروز سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
ذخیره نفت آمریکا رکورد 33ساله را زد
به گزارش اقتصادنیوز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که سطح ذخیره‌سازی نفت آمریکا در هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسید و برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت.

در همین حال، این گزارش افزوده است که سطح ذخیره‌سازی‌های بنزین و فرآورده‌های نفتی در آمریکا در هفته گذشته کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره‌سازی نفت این کشور در هفته گذشته هشت میلیون و 900 هزار بشکه افزایش یافت. این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش نزدیک به چهار میلیون بشکه‌ای را داشتند.

از سوی دیگر، مؤسسه نفت آمریکا در گزارشی ارزیابی کرده بود که سطح ذخیره‌سازی نفت آمریکا در هفته گذشته 13 میلیون بشکه افزایش یافته است. با وجود این اختلاف‌نظرها، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که مجموع ذخیره‌سازی نفت آمریکا تا پایان هفته گذشته به 406 میلیون و 700 هزار بشکه رسید که بیش‌ترین مقدار ذخیره‌سازی نفت خام این کشور از سال 1982 میلادی به حساب می‌آید.

جان کیلداف از صندوق مالی انرژی Again Capital، گفت: «علی‌رغم این‌که انتظارها از افزایش بسیار زیاد سطح ذخیره‌سازی نفت حکایت می‌کرد، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ناامیدکننده نبود.» 

جیمز ویلیامز، اقتصاددان انرژی موسسه WTRG Economics، اظهار کرد: «بخشی از دلیل افزایش ذخیره‌سازی‌ها، احتمال افزایش قیمت‌های نفت، بیش از مقدار پیش‌بینی‌ها، در آینده است که این عامل مشوق خوبی برای افزایش و حفظ سطح ذخیره‌سازی نفت به شمار می‌رود.» اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره‌سازی نفت در پایانه کوشینگ، اوکلاهاما، دو میلیون و 85 هزار بشکه افزایش یافت.

از سوی دیگر، ذخیره‌سازی بنزین آمریکا دو میلیون و 600 هزار بشکه در هفته منتهی به بیست‌وسوم ژانویه کاهش یافت. این در حالی است که انتظار می‌رفت سطح ذخیره‌سازی‌های بنزین این کشور باید 320 هزار بشکه بالاتر برود.

در همین حال، سطح ذخیره‌سازی محصولات نفتی شامل گازوئیل و نفت کوره سه میلیون و 900 هزار بشکه کاهش یافت. واردات نفت آمریکا در هفته گذشته 90 هزار بشکه افزایش داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها