امروز دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
رایزن ایران خبر داد :
رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران درهندوستان از گسترش همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های هند خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی کانون : دکتر ˈعلی اعظم خسرویˈ روز جمعه در دیدار با دانشجویان ایرانی و رییس دانشگاه همدرد در دهلی نو با اعلام این خبر گفت: ظرفیت های علمی و آموزشی زیادی درایران و هندوستان وجود دارند و تلاش می شود همکاری ها بین دو کشور گسترش یابند.

وی با اشاره به استعداد و توانمندی های بالای دانشجویان ایرانی اظهار امیدواری کرد، این همکاری ها موجب رشد و ارتقاء علمی هرچه بیشتر دو کشور شود.

رایزن علمی کشورمان که به صورت دوره ای از دانشگاه های معتبر در شهرهای مختلف هند که دانشجویان ایرانی درآن مشغول به تحصیل هستند بازدید می کند، با حضور در دانشگاه همدرد آخرین وضعیت دانشجویان کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین با دکتر ˈقاضی ˈ رییس و مسئولان این دانشگاه دیدار و درخصوص راه های گسترش همکاری های علمی و آموزشی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار رییس دانشگاه همدرد با اشاره به توانمندی ها و سطح خوب علمی دانشجویان ایرانی از روند تحصیل آنان ابراز رضایت نمود.

وی علاقمندی خود را برای حضور دانشجویان بورسیه ایرانی دراین دانشگاه ابراز داشت و گسترش ارتباطات با محافل علمی ایران را خواستار شد.

رییس دانشگاه همدرد همچنین ظرفیت همکاری های علمی و فرهنگی فیمابین را بسیار بیشتر از سطح فعلی دانست و خواستار ارتقا آن شد.

رایزن علمی کشورمان نیز با تاکید ضرورت ایجاد زمینه های لازم برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی ،افزود: دانشجویان مستعد ایرانی درآینده در جایگاه های خوب علمی ایران خواهند بود و سفیران علمی و فرهنگی کشور میزبان هستند.

دکتر خسروی با اشاره به توانمندی های علمی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای، هدیه ای علمی از طرف کشورمان به رییس دانشگاه همدرد تقدیم کرد.

وی تاکید کرد، یکی از ارکان دیپلماسی جمهوری اسلامی، دیپلماسی فناوری (Diplotech) است و امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که اقتدار و توان علمی جمهوری اسلامی آن را به یک قدرت منطقه ای تبدیل کرده است.

دانشگاه همدرد در دهلی نو یکی از دانشگاه های معتبر هندوستان به شمار می آید که بویژه در طب سنتی و آی تی از اعتبار خاصی در منطقه و جهان برخوردار است.

این دانشگاه از معدود دانشگاه های هند است که بخش ویژه ای را با عنوان مرکز ایران شناسی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایران و زبان و ادبیات فارسی تاسیس و راه اندازی کرده است.

بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در سراسر هند مشغول به تحصیل هستند که حدود سه هزار و 500 تن از آنان در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد قرار دارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سردشتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
0
0
جناب آقای مهندس حکیم جوادی ضمن عرض تبریک وآرزوی توفیق .انتخاب جنابعالی به سمت دبیر کلی کانون.اینجانب آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام میدارم.ارادتمند شما سردشتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها