امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
تیم‌های امدادی ایران مسیر ۸۰کیلومتری نجف به کربلا را پوشش می‌دهند

تیم‌های امدادی ایران شامل 25 خودرو به‌همراه امدادگران فردا جمعه 14 آذر طی برنامه‌ای برای پوشش امدادی مراسم اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

این امدادگران از قبل از مراسم اربعین تمام مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا را که شامل 6 موکب هلال احمر و 13 موکب سازمان حج و زیارت به‌همراه موکب‌های حسینیه‌ها می‌باشد پوشش امدادی می‌دهند.

در این راستا پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب بر مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: در لبیک به فرمان رهبر انقلاب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم «اربعین امام حسین(ع)» تدابیر ویژه‌ای توسط سازمان امداد و نجات هلال احمر اندیشیده شده و مذاکرات خوبی با طرفهای عراقی داشتیم.

کولیوند به اقدامات سازمان امداد و نجات برای پوشش مسیر منتهی به کربلای معلی در هر 5 کیلومتر از مسیر پیاده‌روی زائران، اشاره کرد و گفت: تیم‌های امداد و نجات با تجهیزات کامل آمادگی دارند به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جلسه هفته گذشته خود با مسئولان عراقی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سفر یک‌روزه‌ای که به کربلای معلی داشتم، تمهیدات لازم برای استقرار نیروهای امدادی دیده شد و همکاری بسیار مناسبی را از طرف مسئولان عراقی شاهد بودیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: در تمام استان‌های مرزی منتهی به کربلای معلی نیز تدابیر لازم اتخاذ شد و علاوه بر یگان‌های عملیاتی امدادی، یگان‌های پشتیبان هوایی نیز به‌همراه بالگردهای سازمان در محل مستقر هستند و امدادگران هلال احمر آماده خواهند بود تا در اجرای فرمان مقتدای خود در خدمت زائران گران‌قدر حرم امام حسین(ع) باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها