امروز جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
حافظی در حاشیه جلسه شورای عالی استانها:
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئولان آب و فاضلاب مدعی هستند آب تهران در بیش از ۴۰ نقطه درحال پایش نیترات است، گفت: امیدواریم آنچه مدعی هستند صحت داشته باشد.

رحمت‌الله حافظی در حاشیه یازدهمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه علت حضورش در جلسه شورا چیست؟، اظهار داشت: چمران رئیس شورای عالی استان‌ها برای امضای تفاهم نامه مشترک بین این شورا و وزارت بهداشت از بنده دعوت بعمل آورد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی براینکه آیا اسناد مبنی بر آلودگی آب برخی از مناطق تهران را به وزیر بهداشت ارائه کرده اید یا خیر؟ گفت: بنده این اسناد را به یکی از سازمان‌های نظارتی ارائه کرده‌ام. صبح امروز نیز جلسه‌ای با وزیر بهداشت در بسیج جامعه پزشکی داشتیم که در این جلسه صحبت کردیم و مقرر شد با وی جلسه‌ای داشته باشیم و این اسناد را حضوری به وزیر بهداشت تقدیم کنم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا وزارت بهداشت وجود آلودگی آب را پذیرفته اند یا خیر؟ گفت: این پرسش را از آنها بپرسید اما وزیر بهداشت باید آرامش ایجاد کند و به مردم اطمینان خاطر دهد البته در عین حال باید این موضوع را رصد هم بکنند اما شوراها نیز از جایگاه نظارتی خودشان براساس اصول 100 و 103 قانون اساسی به موضوعات بپردازند ولی در اصل مسئولان اجرایی سازمان آب و فاضلاب استان تهران مدعی هستند که آب تهران در بیش از 40 نقطه در حال رصد است و پایش نیترات آب صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم آنچه مسئولان آب و فاضلاب مدعی هستند صحت داشته باشد چرا که در شهریورماه نیز آلودگی آب تهران اعلام شد و آنها تکذیب کردند درحال حاضر نیز می‌گویند آب سالم است. اسناد بنده نیز مربوط به شهریور ماه است اما به هر ترتیب امیدوارم صحت ادعای آنها تأیید شود.

حافظی در پایان گفت: طب اسناد موجود آب 8 منطقه شهر تهران از نظر وجود نیترات بیش از حد مجاز آلوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها