امروز جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
امیر احمدرضا پوردستان دقایقی قبل با حضور در مراسم هفتادمین دوره فارغ‌التحصیل خلبانی و دهمین دوره فارغ‌التحصیلی دانشجویان فنی هوانیروز در پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور در ابتدا با بیان اشعاری ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های حجاج جانباخته، اظهار کرد: آل‌سعود آل‌منفور است و تنها زبانی که آل‌منفور متوجه می‌شود، زبان قدرت است.

وی تصریح کرد: آل‌سعود جز زبان زور نمی‌فهمد و تنها باید با زبان قدرت با او سخن گفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریک به دانشجویان فارغ‌التحصیل خلبانی و آرزوی موفقیت برای آنها افزود: امیرالمؤمنین طبق فرمایشی می‌فرمایند باید از دشمنی که از در صلح و دوستی با تو وارد می‌شود، پرهیز کرد.

وی ادامه داد: باید از دشمنی که امروز با بهانه دوستی دست دراز می‌کند و از در صلح و مذاکره وارد می‌شود بیشتر ترسید، این دشمنی است که در ماه‌های قبل منتظر یک لحظه بود تا تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند و یا یک قائله خیابانی راه بیندازد اما امروز در پی آن است که دست دوستی دراز کند و یک زمانی را برای قهوه خوردن با دیپلمات‌های ایران اختصاص دهد.

پوردستان با بیان اینکه دشمن درصدد آن است که با چهره خندان و از در دوستی با ایران وارد شود و در انتظار یک فرصت است، یادآور شد: بنابر این تفکر اینکه دشمن دوست ما شده است یک خوش‌گمانی باطل است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نباید احساس کنیم که اگر تفاهم‌نامه و یا هر موافقت‌نامه‌ای با دشمن به امضاء رسید دیگر دشمن به دوست تبدیل شده است.

پوردستان عنوان کرد: متأسفانه پس از امضای برجام، آب از لب خیلی از دولتمردان و افراد جاری شد، آنها در این خیال باطل بودند که گویی همه چیز و همه مشکلات حل شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه در روابط بین‌الملل، کشورها به سه طریق ارتباط دارند، افزود: نخست تعامل دارند یا در رقابت با یکدیگر هستند و یا به دلیل اختلافات مبنایی در تقابل می‌باشند، به عنوان نمونه، ایران با کشور عراق تعامل دارد ولی در بحث اقتصادی با کشور ترکیه رقابت داشته ولی در بحث سوریه با همان کشور ترکیه تقابل دارد چرا که ترکیه به دنبال تقویت داعش و حذف بشار اسد بوده ولی ایران مخالف این نظریه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ایران در خیلی از زمینه‌ها با آمریکا در تقابل است و این تقابل بر اساس تفاوت‌های اصولی و مبنایی است و هرگز با خنده‌ها رفاقت‌ها تقابل به تعامل تبدیل نمی‌شود، ما از محور مقاومت حمایت و با قاطعیت پشتیبانی می‌کنیم ولی آمریکا به دنبال حذف جبهه مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ایران از ثبات و استقلال عراق حمایت ولی آمریکا به دنبال تجزیه عراق، یمن و سوریه است؛ ایران از حرکت‌های بیداری اسلامی حمایت معنوی می‌کند ولی آمریکا به دنبال سرکوب کردن موضوع است، این موضوعات تنها بخشی از تقابل‌های ایران با آمریکا است.

پوردستان ابراز کرد: دشمن با همه خباثت و خوی استکباری خود به سمت ما آمده و دست دراز می‌کند، حضور آمریکا در پای میز مذاکره با ایران به جهت استیصال و درماندگی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش متذکر شد: رهبری هوشمند و دشمن‌شناس، ملت ولایت‌مدار، نیروهای مسلح پا در رکاب و آماده و مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی تاکنون مانع از به ثمر نشستن اهداف خصمانه آمریکا علیه ایران شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا در جنگ سخت و نیمه سخت در برابر ایران شکست خورده و ملت ایران در لوای تحریم‌های فلج کننده به تعبیر آمریکا بالنده‌تر شده است.

پوردستان با بیان اینکه راهبرد جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، آینده‌سازی است، خاطر نشان کرد: تمرکز دشمن روی جنگ نرم علیه جوانان ایران است و همه انرژی و توان آمریکا و دشمن روی جنگ نرم است، آنها برای 10 تا 20 سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: اگر امروز همه توان دشمن روی شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای گذاشته شده است ناشی از تمرکز دشمن برای آینده‌سازی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: استراتژی دشمن نسبت به ایران آن است که همواره ایران باید در کنار شعله آتش باشد و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری داعش در منطقه ناشی از این استراتژی دشمن است.

پوردستان در آخر اشاره‌ای مختصر به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های هوانیروز و خلبان‌های هوانیروز در 8 سال دفاع مقدس کرد و گفت: هوانیروز اقتدار و صلابت خود را در جنگ تحمیلی اثبات کرد، در حقیقت هوانیروز مدال افتخاری است بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این نقطه قوت باید همیشه سرزنده باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها