امروز شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
به گزارش از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبدالهی درهمایش ملی روز روستا، با بیان اینکه روستاییان عزیزترین قشر جامعه هستند، اظهارکرد: همه نیازهای حیاتی انسان در روستاها تهیه می شود؛ پس باید آستین همت را برای خدمت رسانی به روستاهای کشور بالا بزنیم و مشکلات روستائیان را رسیدگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت هایی که قرارگاه در عرصه سازندگی کشور انجام داده است در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بوده، افزود: ازهمه فرصت ها بایستی برای خدمت به روستاییان کشور استفاده کنیم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آمادگی خود را برای اجرای آب رسانی و گازرسانی به روستاهای کشور اعلام می کند.
** 12 هزار پروژه محرومیت زدایی در دست اجراست
سردارعبداللهی فعالیت های قرارگاه سازندگی را با هدف آبادانی کشورخصوصا روستاها اعلام کرد وگفت: 12 هزار پروژه همچون آب رسانی، ساخت مدرسه، درمانگاه، کتابخانه، غسالخانه و زمین ورزشی در مناطق کم برخوردار کشور از جمله این پروژه هاست.
وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را بازوی پرتوان دولت ها در اجرای طرح های عمرانی و صنعتی درسراسر کشور توصیف کرد و اظهارداشت: بعد از دوران دفاع مقدس بر اساس اصل 147 قانون اساسی ظرفیت و پتانسیل ارزشمند موجود در قرارگاه خصوصا در بحث مهندسی رزمی، با اذن فرمانده معظم کل قوا و تدبیر فرماندهی کل سپاه وارد عرصه سازندگی کشور شد؛ به نحوی که امروز با گذشت حدود سه دهه از فعالیت خود در این عرصه پروژه های مهم و عظیمی را در کشور به انجام رسانده است.
سردارعبدالهی با بیان اینکه قرارگاه در اجرای بسیاری از پروژه ها جایگزین پیمانکاران خارجی همچون توتال و شل شده، افزود: با اقدامی جهادی و مهندسی کاملا ایرانی ساخت پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) انجام شده و کل فرآیند از طراحی، تجهیز و ساخت این پروژه با دانش و ظرفیت بومی در داخل انجام شده است.
وی ادامه داد: تا سال 92 به میزان 12 تا 15 میلیون متر مکعب گاز از کشور ترکمنستان وارد می کردیم اما امروز به لطف خدا بی نیاز از واردات گاز هستیم و از ابتدای بهره برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی این پالایشگاه حدود 13 میلیارد مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق و حدود هشت و نیم میلیون بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است.
سردارعبداللهی پیشرفت فیزیکی دیگر پالایشگاه های در دست اجرای قرارگاه را حدود 85 درصد عنوان کرد وگفت: علاوه بر ساخت پالایشگاه، در زمینه های مختلفی همچون ساخت بندر و اسکله، خطوط انتقال آب، گاز و نفت، عرصه های مختلف جاده ای و ریلی و نیز ساخت سد اقدامات بزرگی توسط قرارگاه در کشور انجام شده و امروز حدود 21 میلیارد متر مکعب از مجموع 44 میلیارد متر مکعب مخزن سد در کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ساخته شده است.
اجتمام /7029/1724
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها