امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
مهدی کرباسیان پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاریهای فنی، اقتصادی و علمی بین شرکت های احداث صنعت ایران و اف.ال.اسمیت دانمارک، اظهار داشت: مذاکرات موفق ایران با 1+ 5 بستر جدیدی برای همکاریها را فراهم ساخت و انتظار می رود با برطرف شدن تحریمها در آینده نزدیک، بین شرکتهای ایرانی و اروپایی براساس مصالح دو طرف مناسبات توسعه یابد.
رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو از ارتقای سطح فعالیت در حوزه های معدنی، استخراج، فرآوری به ویژه حوزه مس، آلومینیوم، زغالسنگ و اقلام غیرفلزی نیکل ، کرومیت و مانند آن با اف.ال.اسمیت استقبال کرد.
وی اضافه کرد: شرکت دانمارکی یادشده می تواند در حوزه کشورهای عضو اکو نیز دامنه همکاریهای خود با تهران را گسترش دهد و در عین حال با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی که وابسته به ایمیدرو است، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را دنبال کند.
به گفته رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بررسی ها نشان می دهد ظرف پنج تا 10 سال آینده مصرف سیمان روند رو به رشدی خواهد داشت و این امر موضوع ضرورت ارتقای کیفیت ساخت وساز مسکونی و زیرساختهای مربوطه را خاطرنشان می سازد.
کرباسیان گفت: وقوع ایران بر روی کمربند زلزله و مسایل بلایای طبیعی که تاکنون قربانیان زیادی را به دنبال داشته، ضرورت ایمن سازی ساخت و سازها را به دنبال دارد و بنابراین بهره گیری از مصالح کیفی و استاندارد به ویژه سیمان اهمیت زیادی در این زمینه دارد.
وی یکی از وظایف سازمان ایمیدرو را توسعه فعالیتهای آموزشی که علاوه بر واحدهای تحت پوشش، بخش خصوصی را هم دربر می گیرد، ذکر کرد و گفت: اکنون با همکاری شرکت احداث صنعت و شرکت اف.ال.اسمیت دوره آموزشی مربوط به صنعت سیمان در این سازمان دایر است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ایران سالها علاوه بر فناوری، واردکننده سیمان بود اما امروز ضمن تامین نیاز بازار داخلی، در زمینه احداث کارخانه های سیمان نیز تلاش می کند و اکنون شرکت احداث صنعت دومین پروژه سیمان یک میلیون تنی را در ونزوئلا راه اندازی کرده است.
ایران در جمع تولیدکنندگان شاخص سیمان جای دارد که از نظر حجم صادرات به عنوان نخستین کشور جهان در سال گذشته با رقم حدود 18 میلیون تن معرفی شد.
اقتصام(3)1559**1558

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها