امروز شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
هاشمی با اشاره به برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی چکمه پوشان سعودی با زوار ایرانی گفت : پادشاهی سعودی با همه ابزار پلیسی اش وارد می شود و حجاج ایرانی را که برای محکوم کردن قتل عام فلسطینی ها علیه آمریکا و اسرائیل شعار می دادند دستگیر و مضروب می کند .

رخدادهای 5 و 6 مهر 1361

چکیده

  • رژیم ضد بشری بعث عراق اخیرا به دستور مستشاران خارجی و به بهانه اقدامات تدافعی ، آب آبگیرها و مرداب های مناطق مرزی ایران و عراق را مسموم کرده است .

 

  • در ادامه عملیات پیروزمندانه پاکسازی محور پیرانشهر – سردشت رزمندگان اسلام موفق شدند 15 روستای اطراف این محور و 4 ارتفاع مهم و استراتژیک منطقه را به تصرف خود در آورند . 

 

  • هزاران تن از معاودین عراقی به همراه جمع کثیری از مجاهدین مسلمان این کشور در خیابان های تهران راهپیمایی کردند .

 

  • آیت الله خامنه ای: حامیان جهانی و بزرگ دشمن متجاوز ما باید بدانند که ما همواره در مقابل توطئه آن ها به منظور نگهداشتن ما در حالت نه جنگ نه صلح صبر نخواهیم کرد.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار کارکنان مجلس گفت : امروز از نظر قانون اساسی و رهبر انقلاب نقش مجلس بسیار مهم و حیاتی است .

 

  • ما این زشتی را به کجا ببریم که در دنیایی زندگی می کنیم که اکثر سران کشورهای اسلامی، ابرقدرت آمریکا با این خصوصیات را رفیق خود می دانند.

 

  • آیت الله خامنه ای: من به عنوان یکی از افراد این ملت و به عنوان امین و سخنگوی این ملت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران و ملت مبارز آن در راه مبارزه با استکبار آمریکایی و صهیونیسم بین الملل تا آخر یک لحظه هم از پای نخواهد ایستاد.

5 مهر 1361

رژیم عراق آبگیرها و مرداب های مرزی را مسموم کرد

خبرگزاری جمهوری اسلامی از دمشق گزارش داد رژیم ضد بشری بعث عراق اخیرا به دستور مستشاران خارجی و به بهانه اقدامات تدافعی در مقابل نیروهای انقلاب اسلامی ، آب آبگیرها و مرداب های مناطق مرزی ایران و عراق و همچنین آبگیرهای واقع در استان های بصره و العماره را مسموم کرده است . (1)

4 ارتفاع مهم و 15 روستای محور سردشت – پیرانشهر آزاد شد

در ادامه عملیات پیروزمندانه پاکسازی محور پیرانشهر – سردشت رزمندگان اسلام موفق شدند 15 روستای اطراف این محور و 4 ارتفاع مهم و استراتژیک منطقه را نیز از چنگ عناصر مسلح غیرقانونی به در آورده و به تصرف خود در آورند . (2)

تظاهرات اسرا و مجاهدین عراقی در خیابان های تهران و بیعت با امام

هزاران تن از معاودین عراقی به همراه جمع کثیری از مجاهدین مسلمان این کشور ، گروهی از اسرای عراقی و مهاجرین مناطق جنگی ساکن تهران صبح دیروز در بزرگداشت پنجمین روز هفته جنگ که روز انقلاب اسلامی عراق نامیده شده است در خیابان های تهران راهپیمایی کردند و با شعارهای خود ضمن بیعت با امام خواستار سرنگونی صدام و رژیم بعثی عراق شدند . (3)

آیت الله خامنه ای : اگر از حقوق این ملت دفاع نکنیم تاریخ بر ما نخواهد بخشید

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بامداد دیروز از جبهه های غرب کشور بازدید کردند. رئیس جمهور را در این سفر سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی همراهی می کرد .

آیت الله خامنه ای در این سفر در جمع گروهی از رزمندگان اسلام اظهار داشتند : ما جنگ افروز نیستیم ولی در مقابل جنگ افروزان بی تفاوت نخواهیم بود . به اعتقاد ما نیروی ایمان و روحیه و اطمینان به خدا و لطف او تعیین کننده است نه سلاح های به ظاهر پیچیده و غیر قابل تصرف . ایشان افزودند : آن چه پیچیده تر و غیرقابل تصرف است نیروی ایمان انسان ها است که ما به آن مجهزیم .

رئیس شورای عالی دفاع همچنین تاکید کردند : رزمندگان ما امروز آماده اند که دشمن متجاوز را که به حقوق حقه ما تجاوز کرده تنبیه کنند . اگر ما تاکنون در حرکت نهایی به خاطر احترام به تلاش هایی که جهت تحقق حقوق حقه ما در جریان بوده است عجله نکرده ایم ، این به معنای آن نیست که همواره در انتظار و صبر و سکوت خواهیم نشست . ما قدم آخر را برخواهیم داشت و دشمن را از تجاوز خود پشیمان خواهیم کرد .

ایشان ادامه دادند : حامیان جهانی و بزرگ دشمن متجاوز ما باید بدانند که ما همواره در مقابل توطئه آن ها به منظور نگهداشتن ما در حالت نه جنگ نه صلح صبر نخواهیم کرد زیرا این حق ما است و باید از خود و حقوقمان دفاع کنیم اگر امروز از حقوق خود دفاع نکنیم و دشمن را سرجایش ننشانیم تاریخ و این ملت بر ما نخواهند بخشید . انقلاب اسلامی از ما انتظار دارد که با به کار گیری همه نیروهای خود دست دشمنان انقلاب را قطع کنیم و این کار را خواهیم کرد . (4)

هاشمی : امروز مجلس نقش اساسی دارد

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار کارکنان مجلس گفت : مجلس در مملکت جای بسیار حساسی دارد و بر خلاف گذشته که مجلس دنباله رو خانواده پهلوی بود و دولت نیز برای آن اهمیتی قائل نبود دیگر این طور نیست .

وی اظهار داشت : امروز از نظر قانون اساسی و رهبر انقلاب نقش مجلس بسیار مهم و حیاتی است . وی ادامه داد : مجلس یکی از مراکز مهم تصمیم گیری برای انقلاب است و این نهاد باید همچنان مقدس بماند و روحانیتش را حفظ کند و در میان مردم سخت مورد اعتماد و هیچ گونه نقطه ضعفی نداشته باشد .

آیت الله هاشمی : ما این زشتی را کجا ببریم که سران کشورهای اسلامی با آمریکا رفیقند

هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و نیز اعضای تحت پوشش کمیته امداد منزوی شدن ضد انقلاب ناشی از حضور پیگیر امت مسلمان در صحنه است .

وی ادامه داد : حضور سیاسی افراد مومن و توفنده در صحنه انقلاب نه تنها بسیاری از مشکلات فرهنگی و سیاسی این کشور را حل کرد بلکه این نوید را می دهد که ما در آینده جامعه ای اسلامی و مطلوب پیامبر خواهیم داشت .

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ما این زشتی را به کجا ببریم که در دنیایی زندگی می کنیم که اکثر سران کشورهای اسلامی ابرقدرت آمریکا با این خصوصیات را رفیق خود می دانند و تا آن جا از او اطاعت می کنند که محکومیت اسرائیل را برای این جنایت هولناک قبول ندارند.

هاشمی سپس با اشاره به برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی چکمه پوشان سعودی با زوار ایرانی گفت : پادشاهی سعودی با همه ابزار پلیسی اش وارد می شود و نماینده امام و عضو شورای نگهبان ، نمایندگان مجلس و دیگر حجاج ایرانی را که برای محکوم کردن قتل عام فلسطینی ها علیه آمریکا و اسرائیل شعار می دادند دستگیر و مضروب می کند .

هاشمی همچنین گفت : در یک چنین دنیای کثیف و با این شرایط که وجدان انسان ها مرده است انقلاب اسلامی همانند مشعلی که در تاریکی مطلق بدرخشد چراغی را بلند کرده و به دفاع از حقوق مستضعفان و محرومان برخواسته است و انقلاب اسلامی تاکنون صداقت و صمیمیت خودش را به مردم دنیا نشان داده است . (5)

6 مهر 1361

آیت الله خامنه ای : مسئله امامت یعنی رهبری جزو افتخارات اندیشه توحیدی اسلام است

آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز عید قربان اظهار داشتند : این یکی از بزرگترین مفاخر پیروان توحید است که یکی از بنیانگذاران توحید در تاریخ یعنی ابراهیم خلیل الله این گونه حاضر شد در مقابل هوس ها و وابستگی ها و رابطه های انسانی و بشری مقاومت کند و حتی اگر لازم شد بچه خود را هم در راه خدا ذبخ و قربانی کند.

ایشان در ادامه با اشاره به نقش امامت در رهبری مسلمانان گفتند : مسئله امامت یعنی رهبری جزو افتخارات اندیشه توحیدی اسلام است که در یک جامعه آن کسی که در راس یک جامعه قرار می گیرد به جای این که سلطان و فرمانروا باشد و به جای این که به میل و اراده و هوس خود با انسان ها رفتار کند و سرنوشت جامعه را به احساسات و منافع شخصی اش مربوط نکند یک امام است .

ایشان ادامه دادند : اسلام برای اداره جامعه سلطان معین نمی کند آن کسی که مسلط بر جان و مال و ناموس و هستی و حیثیت انسان ها باشد نمی خواهد ، رهبری می خواهد ، آن هم رهبری الهی و کسی که با اندیشه الهی با اطلاع از امر و نهی خدا بر مردم و برای مردم راهبری و هدایت می کند و ضمن آن که خود حرکت می کند جامعه را هم حرکت می دهد .

ملاک رهبری علم ، تقوا و همان ملاک پیامبران الهی است

آیت الله خامنه ای افزودند : امروز در سطح جهان که نگاه کنید مانند گذشته تاریخ آن چه در راس اجتماعات دیده نمی شود همین راهبری ، برادری ، همراهی و همگامی و هماهنگی مسلمین بر جوامع انسانی است و تنها جامعه اسلامی ما مفتخر است به این که به جای سلطنت و حکومت مطلقه و به جای هر چه خواستن با مردم کردن ، ممتاز به رهبری و سرافراز به وجود امام و رهبر است ، آن هم رهبری که ملاک رهبری او هیچ چیز جز علم و تقوا یعنی همان ملاک پیامبران الهی نیست.

منظور آمریکا از نقش فعال در خاورمیانه پس از فتح خرمشهر توسط ایران

آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به اثرات سیاسی نظامی فتح خرمشهر اظهار داشتند : پس از آن که خرمشهر از دست مزدوران بعثی صهیونیستی عراق آزاد شد بلافاصله یکی از مقامات آمریکایی آشکارا اعلام کرد که آمریکا به زودی در خاورمیانه نقش فعال تری ایفا خواهد کرد و با گذشت مدت کوتاهی دیدیم که نقش فعال تر آن ها همان حمله سگ زنجیری شان یعنی صهیونیسم غاصب به لبنان عزیز یعنی بخشی از سرزمین میهن اسلامی بزرگ مسلمین بود .

راه علاج مقابله با رژیم صهیونیستی و نابودی کامل آن

آیت الله خامنه ای ضمن برشمردن راه علاج مقابله با رژیم صهیونیستی و نابودی کامل آن خطاب به کشورهای اسلامی افزودند : اگر امروز دنیا و به ویژه کشورهای مسلمان حاضر نباشند نسخه ای را که اسلام برای برطرف کردن و نابودی این سرطان منطقه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی بر ما و آزادگان جهان دیکته می کند بدان عمل کنند یقینا آینده و سرنوشت سران این کشورها و رژیم صهیونیستی همان چیزی خواهد بود که بیش از 35 سال است که کشورهای عربی و اسلامی با آن مواجه هستند و هرگز راه به جایی نخواهد برد.

ما رفتار حامیان صدام را فراموش نمی کنیم / ملت ایران حافظه قوی و خوبی دارد

ایشان ادامه دادند : ما رفتار دولت هایی را که در این جنگ موضع موافق یا مخالف گرفتند هرگز فراموش نمی کنیم زیرا حافظه ملت مسلمان ما حافظه قوی و خوبی است ، قدرت ملت ما هم برای مقابله با همه دست های خائن یک قدرت همه جانبه و همیشگی است .

آیت الله خامنه ای در ادامه تاکید کردند : ما از همه قدرت های عالم به عنوان یک دوست و همراه و همدل مایوس بوده ایم و باز هم مایوس هستیم و هرگز امیدی به دیگران نبستیم ، زیرا امیدمان به خدا بود و فقط از او می ترسیم و به او پناه آورده ایم .

به عنوان امین ملت می گویم ؛ در مبارزه با آمریکا و اسرائیل یک لحظه از پای نخواهیم ایستاد

آیت الله خامنه ای در پایان تاکید کردند : من به عنوان یکی از افراد این ملت و به عنوان امین و سخنگوی این ملت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران و ملت مبارز آن در راه مبارزه با استکبار آمریکایی و صهیونیسم بین الملل تا آخر یک لحظه هم از پای نخواهد ایستاد و هرگز نیز با دولت ها ، شخصیت ها و افرادی که با صهیونیست های غاصب بسازند آشتی نخواهد کرد.

ایشان افزودند : ما پنهان نمی کنیم و آشکارا می گوئیم که شعار ما درباره اسرائیل غاصب ، همان حرفی است که امام امت فرمودند یعنی اسرائیل باید از بین برود. (6)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها