امروز جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
منوچهر متکی:

منوچهر متکی در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در کمیسیون مساعی حمیده ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک میلاد پیامبر اسلام اظهار کرد: کمیسیون مساعی حمیده از کمیسیون‌های ثابت کنفرانس وحدت هستند و ماموریت این کمیسیون بررسی مشکلات مسلمانان در جهان و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: سال گذشته هیاتی مامور شد که این مهم را شناسایی کند. وزرای خارجه برخی کشورها از جمله اردن، سوریه، عراق، موریتانی و ایران کمیسیونی برای شناسایی مشکلات جهان اسلام شکل دادند.

متکی اظهار کرد: در نشستی با حضور آیت‌الله اراکی مسئله مسلمانان روهینگیا و ظلم و ستم به آنان و انتقال سفارت آمریکا به قدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بنده ماموریت داشتم این موضوعات را پیگیری کنم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان عنوان کرد: نامه‌ای به ترکیه داشتیم و درخواست کردیم این کمیسیون به ترکیه سفر کرده و وضعیت مسلمانان روهینگیایی را با آنها در میان بگذاریم که این درخواست ما پذیرفته شد.

متکی افزود: بسیاری از مسلمانان میانمار مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تعدادی نیز به بنگلادش کوچانده شدند. بنده سفری به بنگلادش داشتم و با مقامات آنجا و حتی مقامات محلی صحبت کردم و به شخصه مشاهده کردم مسلمانان زندگی بسیار وخیمی دارند.

وی ادامه داد: با وزیر امور خارجه سابق بنگلادش هم دیدار کردم و وی از وضعیت مسلمانان بسیار ابراز تاسف کرد و گفت که دولت میانمار این افراد را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر به مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان گفت: این گزارشی بود که باید خدمت شما عرض می‌کردم و معتقدم کشورهای اسلامی باید در زمینه کمک به مسلمانان میانمار حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: این کمیسیون در حد توان خود می‌تواند به مسلمانان میانمار کمک کرده یا مسائل در این مورد را رسانه‌ای کند.

کنفرانس وحدت اسلامی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها