متکی: شستا حیاط خلوت وزارت کار است/ تولید ثروت مقدس شمرده نشود، اقتصاد کشور تکان نمیخورد/دولتی بودن اقتصاد؛ تومور بدخیم است
زمان دربی ۱۰۶ پایتخت مشخص شد/ همزمان با قرعهکشی جامجهانی فوتبال
سرلشکر موسوی: اجرای کامل توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق ضروری است
پایان بینظمی تردد خودروهای خارجی در مناطق آزاد
انتقاد از ساپینتو پس از بردن مس/ اتفاقی که نباید برابر الوحدات رخ بدهد
مجمع پرسپولیس به حد نصاب نرسید و لغو شد!
دستگیری عناصر باند جاسوسی «یاسر ابوشباب» در جنوب غزه
دستور پزشکیان روی بسته بخش خصوصی برای شرایط پسا ماشه/ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق جدی شد
حسن حسننتاج نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح سؤال خود از سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در 2 محور خبر داد.
وی درباره طرح سؤال خود که 51 نماینده آن را امضا کردهاند، گفت: سؤال بنده از وزیر در 2 محور تدوین شده است؛ اولاً، با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور چه اقداماتی از سوی وزارتخانه برای برونرفت از این وضعیت انجام شده است؟ ثانیاً، برای شکستن انحصار در این صنعت چه اقداماتی صورت گرفته است؟
نماینده بابل در مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: کیفیت و ارتقای ایمنی وسایل نقلیه موتوری میبایست در اولویت برنامهها قرار گیرد ولیکن بهدلیل اینکه در این صنعت خودروسازی کشور انحصار ایجاد شده، حتی نسبت به گذشته کیفیت خودرو کاهش پیدا کرده است ولی متأسفانه معمولاً تصمیمات اتخاذشده بهنفع خودروسازان است بنابراین صنعت کشور نیاز به یک نقشه راهبردی بهویژه برای صنعت خودروسازی دارد.
نتاج در همین راستا تأکید کرد: وزیر باید با حضور در مجلس و کمیسیون صنایع و معادن بهعنوان کمیسیون تخصصی، درباره اینکه برای برونرفت از این وضعیت و همچنین برای شکستن انحصار در این صنعت چه اقداماتی انجام داده است، توضیح دهد.
وی با تصریح به اینکه عدم شکستن انحصار و نبود رقابت واقعی باعث کیفیت نامناسب و بالا رفتن قیمت خودروها شده است، گفت: با وجود تأکید وزارت صمت بر شکستن انحصار و افزایش رقابت، عملاً تغییر محسوسی در این زمینه مشاهده نشده است و دو خودروساز بزرگ کشور همچنان بازیگران اصلی بازار هستند، این مسئله باعث شده است تنوع محصولات، نوآوری و بهبود کیفیت همچنان در سطحی پایین باقی بماند.
نماینده بابل در مجلس با اذعان به اینکه نظارت کافی بر کیفیت و قیمتگذاری خودرو وجود ندارد، اظهار کرد: وزارت صمت بارها اعلام کرده است که قیمتگذاری خودرو اصلاح خواهد شد، اما همچنان تفاوت فاحشی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار وجود دارد. سیاستهای قیمتگذاری نهتنها نتوانسته رانت و واسطهگری را کاهش دهد، بلکه بازار را بیثباتتر کرده است، از سوی دیگر، باوجود وعدههای زیاد برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، همچنان مشکلات ایمنی، مصرف سوخت بالا و ضعف در استانداردهای جهانی وجود دارد، این در حالی است که افزایش قیمت خودروها در سالهای اخیر، با بهبود واقعی کیفیت همراه نبوده است.
دیدگاهتان را بنویسید