تصویب لایحه افزایش حقوق بازنشستگان در دولت/ اضافهکار هم مشمول کسور شد
پیشفروش رسمی سکه با قیمتگذاری حراجی آغاز شد
گرانی دوباره کاغذ/ نشر دست به عصا شد
خبر خوش برای کارگران؛ جزئیات مدل جدید مسکن استیجاری صنایع
تداوم باجخواهی آمریکا برای کشاندن لبنان به مذاکرات مستقیم با اسرائیل
دیدار تخت روانچی با وزیر خارجه پاکستان
میزان خسارت به خودروهای سواری در جنگ ۱۲ روزه اعلام شد
میانگین هزینه ساخت هر متر مسکن در تهران به ۳۰ میلیون رسید
جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی عصر دیروز سهشنبه به ریاست مسعود پزشکیان و با دستور کار بررسی ابعاد مختلف هوش مصنوعی، چالشها و الزامات توسعه آن برگزار شد.
رئیس جمهور در این جلسه پس از گزارش تفصیلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارکردها و ظرفیتهای هوش مصنوعی در حکمرانی و موانع پیشروی توسعه آن در کشور، با اشاره به رقابت سنگین قدرتهای جهانی در این حوزه، هرگونه تعلل و عقبماندگی در توسعه هوش مصنوعی در کشور را خسارتبار و غیر قابل جبران دانست و گفت: ما در این رابطه نیازمندیم سیر تحولات و اقدامات صورت گرفته در دنیا در زمینه هوش مصنوعی را به دقت رصد و بررسی کنیم، در گام بعدی به سیاستگذاری، تدوین قانون و رفع چالشها و تامین الزامات توسعه آن بپردازیم و در نهایت پیشبرد کارها را در قالب برنامهای مدون به ساختار ایجاد شده برای این مسئله بسپاریم.
پزشکیان در ادامه بر عزم دولت برای حمایت و پشتیبانی از توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری در این زمینه مکلف است در تعامل با متخصصان حوزه هوش مصنوعی در دانشگاهها، فرهنگستانها، پژوهشگاهها و همچنین مجلس شورای اسلامی، مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را به دقت تکمیل و برای سیاستگذاری و تدوین قانون به شورایعالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه نمایند.
در ادامه این جلسه همچنین موضوع تاثیر معدل در کنکور نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از گزارش وزیر آموزش و پرورش در این رابطه مقرر شد، جمعبندی نظرات و پیشنهادات برای تصمیمگیری نهایی در جلسه بعدی شورایعالی انقلاب فرهنگی به رای گذاشته شود.
رئیس جمهور با اشاره به برنامهها و اقدامات دولت برای رفع محرومیت و تبعیض از فضاهای آموزشی و شیوههای آموزش در کشور گفت: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات کشور با اصلاح نظام آموزشی و تربیت انسانهای خلاق، نقاد، مطالبهگر، با انگیزه و با اراده برای ساختن کشور در مدارس قابل حل خواهد بود، لذا برای تغییر کلی روشهای آموزشی ناکارآمد فعلی و جایگزینی آن با روشهای عادلانه و قابل ارزیابی در حال تلاش هستیم و بنده شخصاً به صورت هفتگی روند کارها در این زمینه را پیگیری میکنم.
دیدگاهتان را بنویسید