تخریب کلیسای انجیلی مشهد، حذف بخشی از حافظه معماری ایرانی
ولایتی: صلح پایدار از درون موازنه قدرت میروید نه از دل سراب تعهدات بیپشتوانه
یمن و تنگه راهبردی بابالمندب؛ قدرتی فراتر از موشک و پهپاد
دولت ترامپ بهطوررسمی از طرح صندوق 1.8میلیارددلاری عقب نشست
روایت خنثیسازان از بمب سنگرشکن عملنکرده در فراجا
آغاز پیشفروش بلیت قطارهای مسافری برای 17 تا 31 خرداد
پوتین: برخی محدودیت تسلیحاتی را نادیده میگیرند
۲۶ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ویزا گرفتند/ رئیس و ۱۲ نفر دیگر رد شدند
به گزارش کانون، هفتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دستور کار بررسی پیشنویس طرح جامع ارتقا کارآمدی و اثر بخشی دیپلماسی اقتصادی در چارچوب تکالیف برنامه هفتم توسعه در محل وزارت امور خارجه با حضور دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، سید رسول مهاجر سرپرست معاونت دیپلماسی اقتصادی و نمایندگانی از سایر سازمانها و نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی برگزار شد.
در این جلسه وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ماهیت و جایگاه وزارت امورخارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: بستر سازی، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای داخلی و خارجی و رفع موانع موجود در عرصه روابط اقتصادی خارجی از وظایف وزارت خارجه در این حوزه است. وی بر خنثی سازی و بی اثر کردن و رفع شرافتمندانه تحریمها تاکید کرد.
دکتر عراقچی ایجاد هماهنگی بین دستگاهها را از مسائل راهبردی و اساسی در حوزه دییلماسی اقتصادی دانست و عنوان داشت این مهم از طریق جلسات و ساختارهایی همچون ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی حاصل میگردد.
وزیر امور خارجه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت گسترش میدان دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: مأموریت وزارت امور خارجه در بخش دیپلماسی اقتصادی همکاری و هماهنگی با سایر نهادهای مرتبط به منظور به ثمر رساندن فعالیتهایی مانند تأسیس خانههای فناوری در سایر کشورها، مشارکت فعال در نهادهای اقتصادی چند جانبه از جمله بریکس، تلاش برای اصلاح ساختارهای مالی بینالمللی به منظور دلارزدایی و فعالیتهایی از این دست میباشد.
در ادامه این نشست اهداف، چشم انداز، نحوه مواجهه با چالشها و برنامههای اجرایی طرح جامع ارتقا کارآمدی و اثربخشی دیپلماسی اقتصادی با حضور نمایندگانی از سایر نهادها و سازمانها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید