امروز چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
روزنامه بین الملل مشرق/
آمریکایی‌ها روز جمعه مدعی شده‌اند عربستان سعودی برخی از جزئیات کلیدی اقدام نظامی در یمن را از واشنگتن مخفی نگاه داشته است.
گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/1/7 به شرح زیر است:


وزیر دفاع عربستان جوان و خام است/نگرانی صهیونیست ها از تکرار شعارهای انقلاب ایران در یمن/ هرکجا از داعش خالی میشود با شیعیان پر می شود/ عربستان دنیا را به قطع نفت تهدید کرد/ پاسخ دندان شکن ظریف به اردوغانیمن:

خبرگزاری فارس- روز دوشنبه گذشته جمعی از نیروهای یگان ویژه ارتش پاکستان وارد عربستان شدند و رسانه‌های سعودی مدعی شدند که این نیروها برای رزمایش مشترک دو کشور وارد این کشور شده‌اند. خبرگزاری عربستان سعودی گزارش کردند که پنجمین مرحله یا پنجمین رزمایش مشترک «صمصام» عربستان و پاکستان از ابتدای هفته آینده در طائف عربستان برگزار می‌شود اما اکنون ارتش عربستان با تمام قوا در حال حمله هوایی به یمن است. یگان‌های ویژه ارتش پاکستان روز دوشنبه (3 فروردین) وارد فرودگاه منطقه‌ای «طائف» در عربستان شدند و طبق گفته منابع سعودی، قرار بود این رزمایش ابتدای هفته آینده در مرکز جنگ کوهستانی ملک سلمان در منطقه شمرخ در شمال منطقه الباحه برگزار شود. ورود نیروهای پاکستانی به عربستان، یادآور ورود نیروهای پاکستانی به بحرین برای مقابله با مردم معرتض این کشور است که از فوریه سال 2011 حرکت اعتراضی خود را ادامه داده‌اند. عربستان با اعزام نیروی نظامی به بحرین که بخشی از آنان هویت پاکستانی داشتند، تحت پوشش نیروهای موسوم به سپر جزیره، اعتراضات مردمی در بحرین را سرکوب کرد.

المساء پرس- یک منبع آگاه و عالیرتبه نظامی یمن اعلام کرد که عربستان سعودی به رغم بمباران‌های مستمر مناطق مختلف در یمن، موفق نشد به سامانه‌های موشکی سام و اسکاد آسیبی وارد کند. بر اساس این گزارش، حملات هوایی عربستان سعودی به یمن برخلاف آنچه که برخی رسانه‌های سعودی و قطری شایعه می‌کنند، موفقیت‌های نظامی چندانی به همراه نداشته است و پدافند موشکی سام و اسکاد در مکان امنی قرار گرفته‌اند و تاکنون سعودی‌ها نتوانسته‌اند آسیبی به مقر نگهداری این موشک‌ها وارد کنند.

رویترز- مقام‌های آمریکایی وز جمعه مدعی شده‌اند عربستان سعودی برخی از جزئیات کلیدی اقدام نظامی در یمن را از واشنگتن مخفی نگاه داشته است.

اکونومیست- عربستان با در دست گرفتن هدایت حمله نظامی برای بازگرداندن هادی، ممکن است فروپاشی از قبل پیش‌بینی شده یمن به سناریوی عراق ـ لیبی ـ سوریه را تسریع کند.

توئیتر- انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تجاوز اعضای شورای همکاری با فرماندهی عربستان به یمن اعلام کرد که این عملیات سرآغاز همکاری اعراب خواهد بود. هدف از عملیات طوفان قاطع و مشارکت امارات در آن بازگرداندن امنیت به یمن و حمایت از امنیت خلیج (فارس) از طریق دروازه یمن است. نمی‌توان بر تغییر راهبردی در منطقه به نفع ایران که حوثی‌ها نماینده‌اش هستند، سکوت کرد؛ اقدامات حوثی‌ها تمام گزینه‌های سیاسی را کنار زده است.

رویترز- خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان امروز جمعه اعلام کرد که اسلام‌آباد تصمیمی مبنی بر اینکه حمایت نظامی از ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن اتخاذ نکرده است. آصف که در پارلمان صحبت می‌کرد، خطاب به نمایندگان گفت: هیچ تصمیمی برای مشارکت در جنگ نگرفته‌ایم. هیچ وعده‌ای نداده‌ایم. وعده ندادیم که حمایت نظامی از ائتلافی بکنیم که عربستان آن را در یمن هدایت می‌کند. اما پاکستان به دفاع از عربستان در رویارویی با هر خطری که تمامیت آن را تهدید کند، متعهد است.

رویترز- سازمان همکاری اسلامی از تجاوز نظامی ائتلاف کشورهای عرب به سرکردگی عربستان سعودی اعلام حمایت کرد. عیاد آمین مدنی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت حمله نظامی به یمن برای نجات این کشور ضروری بوده است.

خبرگزاری عمان- یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عُمان پنجشنبه در حاشیه نشست وزاری خارجه اتحادیه عرب اعلام کرد که مسقط از اقدامات اتحادیه عرب در راستای دستیابی به ثبات در یمن حمایت می‌کند.

المیادین- یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که یک پهپاد سعودی که برای شناسایی مواضع برای بمبارانهای جدید، در حال پرواز بر فرار منطقه الصباحه در غرب صنعا بود، هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

فارین پالیسی- اگر عربستان در نبرد یمن شکست بخورد، با شرمساری بزرگی مواجه خواهد بود.تصمیم‌گیری‌های کنونی عربستان حول محمد بن سلمان وزیر دفاع جدید این کشور که «جوانی بین 27 تا 35 ساله» و «بی‌تجربه» است. فرزند مورد علاقه پادشاه جدید، تنها از دو ماه قبل سابقه فعالیت نظامی دارد. بن سلمان در حالی در نشست کابینه سعودی شرکت می‌کند که کسانی چون سعود الفیصل در آن شرکت دارند، که پیش از به دنیا آمدن وی، وزیر خارجه بوده است.

رویترز- وزرای خارجه 22 کشور عربی روز پنجشنبه در نشستی در شهر شرم‌الشیخ با پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار تشکیل ارتش متحد عربی است موافقت کردند. کشورهای عربی می‌گویند خواستار تشکیل این ارتش برای مقابله با چیزی هستند که تهدیدهای امنیتی در منطقه حمله قرار دادند.

تایمز اسرائیل- عاوی ایساخاروف نویسنده اسرائیلی با بیان اینکه اسرائیل از چند ماه قبل همزمان با آغاز پیشروی‌های انصارالله نسبت به این مسئله نگران بوده است، نوشته است که نگرانی تل‌آویو بی‌دلیل نیست چراکه این گروه در تمامی تظاهرات‌های خود، شعارهای انقلاب اسلامی ایران یعنی «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر می‌دهد.

روزنامه مصری الاهرام- عربستان و کشورهای همراه آن در عملیات نظامی در یمن، محاصره تنگه باب‌المندب را آغاز کرده‌اند. ناوگان غربی عربستان سعودی بنادر اصلی یمن را مسدود کرده است.

خبرگزاری فارس- منابع آگاه یمنی درصنعاتاکید کردند که جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور 30 نظامی سعودی را به اسارت گرفتند. این منابع تصریح کردند: در نتیجه درگیری های شدیدی که میان جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور با نظامیان سعودی در منطقة «رازح» از توابع «الطویلة» رخ داد، 30 نظامی سعودی به اسارت گرفته شدند.

سی‌ان‌ان- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امشب در یک سخنرانی گفت که کشورش آماده ارائه کمک‌های اطلاعاتی و لجستیک به ائتلاف تحت رهبری عربستان برای ادامه حملات به یمن است. وی گفت: «ایران در تلاش برای سیطره بر منطقه است ونمی توان این وضعیت را تحمل کردوی افزود: در عراق هر منطقه‌ای که داعش از آن فرار می کند، با شیعیان پر می‌شود.

اسکای نیوز- سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن موسوم به عملیات طوفان قاطع، هدف از حملات در یمن را نابودی انصارالله و بازگرداندن حکومت «منصور هادی» در این کشور ذکر کرد. وی با بیان اینکه هنوز برنامه‌ای برای ورود زمینی به یمن نداریم، اما از انجام آن در زمان ضرورت سخن گفت.

خبرگزاری فرانسه- یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور، اهدای هواپیماهای سوخت‌رسان و ردیاب به عربستان برای شرکت در حملات هوایی علیه یمن را بررسی می‌کند. هم‌اکنون عربستان با استفاده از جنگنده‌های اف-15 آمریکایی و تورنادوی انگلیسی، مناطق مسکونی یمن را بمباران می‌کند.

خبرگزاری عربستان- جنگنده‌های سعودی بار دیگر مناطقی از صنعاء را بمباران کردند.

آسوشیتدپرس- سه مقام ارشد مصری گفته‌اند که حمله زمینی به یمن از مرز عربستان و همچنین دریای سرخ و دریای عرب وارد یمن صورت میگیرد. این مقامات همچنین گفته‌اند که نیروهایی از دیگر کشورها نیز در این عملیات حضور خواهند داشت. عملیات زمینی پس از آنکه حملات هوایی نیروهای یمنی را تضعیف کرده، صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت جان کری وزیر خارجه این کشور امروز به اختصار در مورد اوضاع یمن با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده است. وی با این حال گفت: «کری مختصرا مسئله یمن را با همتای ایرانی خود مطرح کرده، اما این مسئله موضوع مورد تمرکز مذاکرات نبوده و نیست

خبرگزاری فارس- تلویزیون عربستان از ورود «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به «ریاض» پایتخت عربستان خبر داد.

پایگاه نهار پرس- حسن زید» دبیر کل حزب «الحق» یمن امروز اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حملات به یمن شرکت کرده است. حسن زید در صفحه فیسبوک خود نوشت که «این اولین بار است که یهودی‌های صهیونیست در ائتلافی مشترک با عرب‌ها، عملیاتی مشترک اجرا می‌کنند».

رویترز- یک ژنرال آمریکایی روز پنجشنبه تأکید کرد واشنگتن به همراه متحدانش برای حفظ «تنگه باب‌المندب» تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری فارس- شیخ علی خالد الشمری» عضو ارشد شورای اتحاد علمای یمناعلام کرد که بعد از تجاوز عربستان به خاک یمن که شهروندان بی‌گناه یمنی را هدف قرار داده این شورا فرمان جهاد مقدس برای دفاع از وطن و کشور را صادر کرد.

رویترز- عربستان سعودی بعد از حمله به کشور یمن اعلام کرده است در صورت نزدیک شدن کشتی‌های بارگیری نفت به بنادر این کشور صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

پایگاه النشره- «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که حمله نظامی عربستان و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس به خاک یمن با موافقت و تأیید اتحادیه عرب صورت گرفته است. نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب از صبح پنجشنبه (امروز) در شرم الشیخ مصر آغاز شده است، قرار است این نشست مقدمه‌ای برای نشست بعدی اتحادیه عرب که طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده برگزار می‌شود، باشد.

پایگاه 24 امارات- عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان اعلام کرد امنیت عربستان، خط قرمز برای سودان است. «علی الکرتی» وزیر خارجه سودان نیز از مشارکت کشورش در ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها برای آنچه او بازگرداندن یمن خواند خبر داد. وی گفت که سودان خوب می‌داند که مشارکت در این جنگ ، دفاع از امنیت عربستان ، سودان و کل منطقه است و تمام تصمیم‌ها حساب‌شده گرفته خواهد شد.

خبرگزاری امارات- موسسه ارتباطاتی «الاتصالات» امارات اعلام کرد که پخش شبکه «الیمن» را متوقف کرد. این اقدام به دلیل مخالفت این شبکه با اقدام نظامی عربستان صورت می‌گیرد.

سومریه نیوز- در پی تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن «گردان‌های حزب‌الله در عراق» ضمن اعلام همبستگی با «جنبش انصار الله یمن» تأکید کرد که سلاح و دست یاری آزادگان جهان در کنار جنبش انصار الله خواهد بود و در برابر این تجاوز از آنها حمایت خواهد کرد. مقاومت اسلامی گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تجربه های میدانی نشان داده مردم یمن شکست ناپذیر هستند و اکنون بیش از هر وقت دیگری نیروی اراده و ثبات آنها در مسیر حق علیه باطل آنها را به پیروزی خواهد رساند.

آسوشیتدپرس- عربستان سعودی و متحدان این کشور در خلیج فارس پس از برگزاری نشستی با نمایندگان انگلیس، فرانسه و آمریکا در شورای امنیت، خواستار وضع قطعنامه‌ای برای تحریم تسلیحاتی جنبش انصارالله شده‌اند. دیپلمات‌ها می‌گویند اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشستی در روز پنجشنبه با نمایندگان این کشورها همچنین خواستار آن شده‌اند که این قطعنامه به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل قابل اجرا باشد.

العالم- گزارش داده است که کمیته های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شده‌اند.

اسپاتنیک- فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در حالی از آمادگی 2 فروند ناو جنگی این کشور در دریای سرخ برای واکنش به تحولات یمن خبر داده است که وزارت دفاع آمریکا تحولات داخلی یمن را از نزدیک زیر نظر دارد.

خبرگزار ی فرانسه- کاخ سفید از فعالیتهای ایران در یمن ابراز نگرانی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور راه حل سیاسی در یمن را تایید می‌کند اما نگرانی‌های عربستان که به عملیات نظامی در یمن منتهی شده را درک می‌کند.

خبرگزاری تسنیم- "سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله درباره آخرین تحولات یمن و حملات عربستان به این کشور به سخنرانی پرداخت.آنها درصدد هستند که با ایجاد قحطی و حملات، بر ملت یمن چیره شده و پس از آن حمله زمینی را آغاز کنند اما از طریق این حماقت، روحیه آزادی و عزت در ملت یمن زنده شد. اگر عربستان در این حمله به آمریکا تکیه کرده، ملت یمن به خداوند تکیه دارد و اعتماد ملت ما به خدا برای حاصل شدن پیروزی زیاد است. ملت یمن در برابر محاصره و قتل و گرسنه نگه داشتن ساکت نخواهد نشست و حمله کنندگان خواهند فهمید که با این حمله مرتکب چه اشتباه بزرگی شدند.

خبرگزاری فرانسه- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا ممکن است ارسال کمک لجستیک به عملیات نظامی عربستان در یمن را مورد بررسی قرار دهد ما از مداخله عربستان حمایت می‌کنیم اردوغان در ادامه گفت: ایران و گروه‌های تروریستی باید عقب‌نشینی کنند. وی درباره اقدامات ایران برای شکست داعش در عراق نیز واکنش نشان داد و گفت: ایران سعی در شکار داعش در منطقه دارد تا خود جای آن را بگیرد.

وزیر دفاع عربستان جوان و خام است/نگرانی صهیونیست ها از تکرار شعارهای انقلاب ایران در یمن/ هرکجا از داعش خالی میشود با شیعیان پر می شود/ عربستان دنیا را به قطع نفت تهدید کرد/ پاسخ دندان شکن ظریف به اردوغانایران:

رویترز- وزیر خارجه ترکیه گفته ایران دوست ماست اما در عین حال تهران را به حمایت از دولت سوریه به «دلایل طایفه‌ای» متهم کرده است. وی درباره اظهارات «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود واشنگتن در نهایت مجبور به گفت‌وگو با «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه خواهد بود گفت سیاست‌های واشنگتن در قبال اسد و سوریه تغییری نکرده است و این موضوع در گفت‌وگوی بین باراک اوباما و رجب طیب اردوغان تأیید شده است.

رویترز- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل شروع به ارسال پیامی مبنی بر صرف نظر کردن از پافشاری در برابر توافق هسته‌ای ایران و این‌که دشمنش با برخی قابلیت‌های غنی سازی به مسیر خود ادامه دهد، کرده است.

توئیتر- مکس آبرامز»، تحلیلگر اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا روز جمعه گفت حذف شعار "مرگ بر آمریکا" باید یکی از بندهای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 باشد.

خبرگزاری فارس- شورای حقوق بشر سازمان ملل در حال برگزاری بیست و هشتمین نشست درباره حقوق بشر در ایران است.

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلند پروازانه خود، خسارات جبران ناپذیری به بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسئولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه استفاده کنند.

فاکس نیوز- تمرکز صرف در مذاکرات هسته‌ای با ایران بر تجهیزات هسته‌ای اشتباه است زیرا این کشور قابلیت‌های دریایی مناسبی نیز دارد و مقام‌های ارشد نظامی ایرانی در حال نمایش قدرت در پایگاه های خود در خلیج فارس هستند. ایران یکی از بزرگترین ناوگان‌های دریایی دنیا را دارد که با وجود تحریم‌ها موفق شده این کار را انجام دهد. اوایل ماه جاری میلادی نیز ایران از ساخت ناوشکن ،سلاح‌های ضد سطح و ضد زیر سطحی در خاک خود خبر داد.

گاردین- یک سخنگوی دولت انگلیس می‌گوید رهبران کشورهای انگلیس و ایران در گفت‌وگوی تلفنی روز پنجشنبه درباره تحولات یمن و بازگشایی سفارت انگلیس در تهران هم گفت‌وگو کرده‌اند. این سخنگو که نامش فاش نشده می‌گوید گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور نیم ساعت به طول انجامید. وی این گفت‌وگو را «بسیار صمیمی و متمرکز بر مسائل واقعی و مهم» توصیف کرده است.

بلومبرگ- نمایندگان سنای آمریکا روز پنج‌شنبه به طرح متمم بودجه احیای تحریم‌های ایران، رأی مثبت دادند. این طرح غیرالزام‌آور که از سوی «مارک کرک» سناتور جمهوری‌خواه ایالت ایلینویز به سنا ارائه شده بود، با 100 رأی مثبت، یعنی به اتفاق آرا تصویب شد.

فیس بوک- حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور پنجشنبه نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با ارسال نامه به روسای کشورهای عضو 1+5 مواضع کشورمان در خصوص مسائل هسته‌ای را مطرح و آخرین وضعیت مذاکرات را تبیین کرد.

رویترز- یک دیپلمات اروپایی گفته که تمرکز اصلی اسرائیلی‌ها در مذاکرات هسته‌ای، بر روی امکان تحقیق و توسعه در ساختار هسته‌ای ایران است. این دیپلمات اروپایی گفته که اسرائیلی‌ها دیگر به دنبال افزایش زمان ساخت بمب در ایران نیستند و تأکید آنها بر روی مسئله تحقیق و توسعه (و ساخت نسل‌های جدید سانتریفیوژها) متمرکز شده است.

رویترز- ژنرال «لیولد آستین»، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز پنجشنبه گفت نیروهای مورد حمایت ایران دیگر در تکریت فعالیت نمی‌کنند. وی که در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت، گفت: مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 معادلات بازی را تغییر نمی‌دهد و ایران در هر صورت، چالشی علیه آمریکا خواهد بود.

توئیتر- زیبیگنیو برژینسکی مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه گفت واشنگتن وظیفه ندارد در مذاکرات هسته‌ای، منافع دیگر کشورها را بر منافع خود مقدم بشمارد. هرچند برژینسکی به نام کسی اشاره نکرده، اما به نظر می‌رسد اشاره وی به اسرائیل، عربستان و حتی فرانسه باشد که گفته می‌شود با توافق هسته‌ای با تهران مخالف هستند.

خبرگزاری فارس- سندی برگر، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه در نشستی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران گفت شریکان بین‌المللی آمریکا از تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران حمایت نخواهند کرد.

وزیر دفاع عربستان جوان و خام است/نگرانی صهیونیست ها از تکرار شعارهای انقلاب ایران در یمن/ هرکجا از داعش خالی میشود با شیعیان پر می شود/ عربستان دنیا را به قطع نفت تهدید کرد/ پاسخ دندان شکن ظریف به اردوغانسوریه:

شبکه ان تی وی ترکیه- «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، جمعه در استانبول اعلام کرد که برنامه آموزش نیروهای معارض سوری که آمریکا آن را هدایت می‌کرد، کمی تاخیر خواهد داشت. وی گفت: این تاخیر از جانب ما نیست. بلکه به دلیل بعد جغرافیای آمریکا از ترکیه، این برنامه با تاخیری اندک آغاز خواهد شد و همه چیز در سطح سیاسی و فنی کاملا مطلوب است.

سی بی اس- بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرده دولت وی به شرط عدم نقض حاکمیت ملی دمشق حاضر به گفت‌وگو با هر کشوری از جمله آمریکا است.

رویترز- مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد که لندن 75 پرسنل نظامی را برای شرکت در برنامه آموزش نیروهای معارض سوری به رهبری آمریکا به ترکیه اعزام خواهد کرد. فالون تصریح کرد: آموزش نیروهای معارض سوری طی هفته های آینده آغاز خواهد شد. نیروهای نظامی انگلیسی، آموزش های لازم برای استفاده از سلاح های کوچک و مهارت های پزشکی را آغاز خواهند کرد. این ماموریت در ترکیه و سایر کشورهای منطقه که بخشی از ائتلاف ضد داعش هستند، آغاز خواهد شد.

رویترز- ژنرال لوید آستین رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنج شنبه در نشست استماع سنا تصریح کرد که نیروهای معارض سوری که توسط ائتلاف آموزش می بینند، نیاز به کمک های لجستیکی، حملات هوایی و اطلاعاتی دارند ولی دولت باراک اوباما با اتخاذ چنین سیاستی برای حمایت از نیروهای معارض سوری، هنوز موافقت نکرده است.

وزیر دفاع عربستان جوان و خام است/نگرانی صهیونیست ها از تکرار شعارهای انقلاب ایران در یمن/ هرکجا از داعش خالی میشود با شیعیان پر می شود/ عربستان دنیا را به قطع نفت تهدید کرد/ پاسخ دندان شکن ظریف به اردوغانعراق:

خبرگزاری فرانسه- جنگنده‌های فرانسوی، عصر دیروز به وقت محلی به مواضع داعش در شهر تکریت حمله کرده‌اند.

ارم نیوز امارات- گردان‌های نظامی «سرایا السلام» که تحت فرماندهی «مقتدا صدر» هستند امروز پنجشنبه اعلام کردند از شرکت در عملیات آزادسازی تکریت عقب می‌کشند. این اقدام به دلیل مشارکت ائتلاف بین‌المللی آمریکا علیه داعش در عملیات تکریت صورت گرفته و سرایا السلام با مشارکت آمریکا و متحدانش در این عملیات موافق نبوده است.

وزیر دفاع عربستان جوان و خام است/نگرانی صهیونیست ها از تکرار شعارهای انقلاب ایران در یمن/ هرکجا از داعش خالی میشود با شیعیان پر می شود/ عربستان دنیا را به قطع نفت تهدید کرد/ پاسخ دندان شکن ظریف به اردوغانفلسطین:

فلسطین الیوم- خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی بر آزادی کل فلسطین تأکید کرد. وی افزود: حماس همچنان ادامه دهنده راه جهاد و شهادت است و کرانه باختری را همراه با غزه آزاد خواهد کرد.

فلسطین الیوم- سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فسطین «حماس» لغو حکم تروریستی نامیدن این جنبش از سوی دادگاه قاهره را «تحولی مثبت و مهم» توصیف کرد. ابوزهری ضمن استقبال از لغو حکم مذکور، این اقدام مصر را گامی در جهت صحیح خواند و ابراز امیدواری کرد منجر به بهتر شدن روابط مصر و حماس شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها