امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
بیانیه کنگره شانزدهم کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند
درآغاز این نشست گزارشی ازفعالیتهای دوره ای کانون توسط دبیرکل ارائه شد. تغییرات ساختاری، افتتاح دفاتر جدید استانی برگزاری منظم جلسات ماهانه شورای مرکزی، هیات اجرایی و عمومی فرهنگی سیاسی در دفتر مرکزی، حضور و مشارکت فعال در انتخابات های مهم مجلس، خبرگان، ریاست جمهوری و شوراها، فعال شدن کمیته های اقتصادی، سیاسی و علمی و فناوری، حضور و مشارکت فعال در تشکیلات جدید شورای وحدت
بنام حضرت دوست
بیانیه کنگره شانزدهم کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند
تهران-فروردین ۱۴۰۲
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران ۲۰۰)
خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق برگزاری شانزدهمین کنگره کانون را همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نیمه ماه مبارک رمضان عنایت کرد.  دراین کنگره که بابرگزاری چهارمین مجمع عمومی کانون نیز همراه بود شرکت کنندگان درحضوری باشکوه ۳۵ نفراعضای شورای مرکزی کانون برای دوره جدید را برگزیدند.
درآغاز این نشست گزارشی ازفعالیتهای دوره ای کانون توسط دبیرکل ارائه شد. تغییرات ساختاری، افتتاح دفاتر جدید استانی برگزاری منظم جلسات ماهانه شورای مرکزی، هیات اجرایی و عمومی فرهنگی سیاسی در دفتر مرکزی، حضور و مشارکت فعال در انتخابات های مهم مجلس، خبرگان، ریاست جمهوری و شوراها، فعال شدن کمیته های اقتصادی، سیاسی و علمی و فناوری، حضور و مشارکت فعال در تشکیلات جدید شورای وحدت، حضور موثر و منظم در «مجمع جدید التأسیس اسلامی دانش آموختگان ایرانی خارج ازکشور» با مشارکت تشکل های دانش آموخته (ایتالیا، انگلیس، آلمان، مالزی، تاجیکستان، ژاپن و شبه قاره هند) و با انتخاب دبیرکل پیشین کانون بعنوان دبیرکل این مجمع حضوری فعال در صحنه سیاسی کشور دارد، تمهید لازم برای استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان و بانوان در شورای مرکزی کانون، از رئوس این فعالیت ها درگزارش دبیرکل به کنگره بوده است. تعامل با رئیس جمهور محترم و دولت سیزدهم با رویکرد : حمایت، نقد عملکردها و ارائه پیشنهاد با برگزاری جلسات نقد و ارزیابی در شورای مرکزی محور دیگر نقش کانون در تحولات بعد از انتخابات ۱۴۰۰ بوده است. کنگره بانظر داشت و رصد مسائل داخلی و خارجی کشور محورهای زیر را بعنوان مصوبات خود به حضور رهبر معظم انقلاب، مسئولین نظام و ملت شجاع، انقلابی و مطالبه گر کشورمان تقدیم مینماید: 
۱-شرکت کنندگان در کنگره ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، تبعیت قاطع خود را از مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اعلام می دارند.
 ۲-با اشاره به نقش فعال کانون در انتخابات ۱۴۰۰ و انتخاب شایسته جناب آقای رئیسی شرکت کنندگان ضمن تایید جهت گیری های عدالت محورانه و مردم محور ایشان همراه باسلامت و سخت کوشی هشدار می دهد عدم توجیه مردم در خصوص راهبردها و برنامه های شفاف و قابل ارزیابی دولت و اصرار بر بکارگیری مدیران فاقد صلاحیت دو آسیب جدی بشمار می رود که باید بدون فوت وقت علاج شود.
 ۳-در راستای حمایت از دولت و ضرورت تغییر مدیران ناکارآمد و ناتوان همانگونه که در مورد وزارتخانه های کار، تعاون و اموراجتماعی، آموزش و پرورش و….. صورت گرفت شرکت کنندگان معتقدند وزیر محترم صنایع، معادن و بازرگانی پاسخگوی تولید، توزیع ‌و مقابله با چالش های پیشاروی این بخش عظیم از اقتصاد کشورنیست. سه کارت زرد مجلس ، سه تذکر مهم رهبر معظم انقلاب در حوزه های خودرو، صنعت و در سخنان نوروزی مقام معظم رهبری «تجارت خارجی» نشان دهنده آن است که ایشان به پایان راه رسیده اند و مدیری توانمند باید به این مسؤلیت گارده شود.
۴- کنگره اغتشاشات اخیر در کشور را طراحی دقیق و جنگ ترکیبی دشمن در مقابله با انقلاب و نظام اسلامی دانسته و ضرورت هوشیاری مسؤلین و جریان های سیاسی و احزاب را در کنار رهبری و مردم عزیزمان لازمه پیشگیری و خنثی سازی این فتنه و هجمه تمام عیار می داند.
۵- از نظر شرکت کنندگان، شنیدن انتقادات و مطالبات اقشار جامعه از وظایف ذاتی دولت و مسؤلین در یک نظام اسلامی و مدنی است. وزارت کشور باید با تسهیل گردهمایی های احزاب و اقشار مختلف دستور رئیس جمهور را با فوریت عملیاتی نماید.
۶- از نظر شرکت کنندگان در کنگره امریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین خسارت دیدگان از رویکرد الهام بخش نظام اسلامی و مواضع روشنگرانه امامین انقلاب هستند. استیصال و روند رو به افول آمریکا پدیده ای قابل مشاهده است و رژیم صهیونیستی با بن بست های سیاسی درونی، به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری با اقدامات خودشان زمان فروپاشی را از ۲۵ ساله گفته شده کوتاه تر می کنند. 
روز قدس با انقلاب اسلامی به کانون همبستگی مسلمانان تبدیل شده است با حضور پرشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک گام دیگری در تحقق راهبرد سقوط رژیم صهیونیستی برداشته می شود.
۷-دست اندرکاران سیاست و روابط خارجی باتوجه به تحولات واقع بینانه فوق باید تحرکات خود را به تراز انقلاب اسلامی برسانند. ضمن اعتقاد به داشتن و توسعه روابط با کشورها و مناطق مختلف جهان باید غرب گرایان داخلی را به هوشیاری در برابر طراحی های خصمانه دشمنان بویژه غرب فراخواند. 
۸- شرکت کنندگان، انتخابات پیشاروی ۱۴۰۲ را رخداد مهم سیاسی کشور در سال جاری می دانند. کاهش مشارکت در دو انتخابات گذشته دشمنان انقلاب اسلامی و عوامل داخلی آنان را امیدوار ساخته است که می توانند نقشه تحریم و یا به حداقل رساندن مشارکت را طراحی و عملیاتی کنند کسانی با شعار تغییر قانون اساسی در مقطع کنونی و حذف شورای نگهبان در انتخابات خواسته یا ناخواسته در زمین طراحی شده دیگران بازی و نقش آفرینی می کنند. عملکرد دولت ها در مشارکت بسیار مهم است و لازمه آن احساس رضامندی در جامعه در قبال کارنامه دولت است همانگونه که کارکرد دولت قبلی یکی از عوامل جدی کاهش آراء در دو انتخابات گذشته بود، تلقی مردم از عملکرد دو سال و اندی دولت آقای رئیسی گذار مهم است رای دهندگان از طیف های مختلف سیاسی باید ببینند که در فهرست نامزدهای تایید شده شورای نگهبان نام کسانی از نگاه سیاسی آنان وجود دارد و این نشانگر اهمیت نگاه جامع الاطراف شورای نگهبان در کنار انجام وظایف شرعی و قانونی آنان است. آخرین سخن در این مقال نقش احزاب، جریان ها و چهره های سیاسی وگروه های مرجع(سلبریتی ها) می¬باشد این نقش باید در راستای منافع مردم، ایجابی، مثبت و ترغیب کننده باشد.
۹- کنگره از یکایک شرکت کنندگان، بویژه میهمانان ارزشمند کنگره، برگزار کنندگان و عزیزانی که هزینه های این گردهمایی راتقبل کردند و اعضای خدوم شورای مرکزی صمیمانه تشکر ‌وقدردانی مینماید.
۱۰- شورای مرکزی جدید منتخب و دبیرکل انتخابی این شورا پیگیر مصوبات این کنگره و بیانیه صادره خواهند بود.
کانون اسلامی فارغ التحصیلان -شبه قاره هند هفدهم فروردین هزار و چهارصد ودو تهران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها