بیانیه کانون اسلامی فارغ التحصیلان-شبه قاره هند به مناسبت غدیر ۱۴۰۱
بیانیه کانون اسلامی فارغ التحصیلان-شبه قاره هند به مناسبت غدیر ۱۴۰۱
"غدیر” درنگاهی مسؤلانه
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: لم یمش علی الارض ماش بعدی الا هو اکرم منه عزا و فخرا و منهاجا”
پیامبر در وصف مولا علی(ع) فرمود: پس از من کسی بر روی زمین راه نمی رود مگر اینکه (علی) برتر از اوست عزا و فخرا و منهاجا
"غدیر”از راه میرسد برابر سنت همه ساله با چراغانی جشن گرفته می شود و غدیر در نقل و شیرینی و دید و بازدید خلاصه می گردد.
"حادثه عظیم غدیر” بیان مسؤلیتی خطیر همانند بعثت برای تعیین مسیر نبوت پیامبر (ص) پس از او و ادامه راه انبیا(ع) می باشد. "غدیر” را در سه محور باید به بازنگری نشست :
۱-ابلاغ کننده پیام غدیر که نبی مکرم اسلام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است که باید ابلاغ کند. يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ
و وقتی مأموریت خطیر الهی را در صحرای تفتیده غدیرخم در مقابل چشمان دهها هزار حاجی به انجام می رساند پیام می رسد:
الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا
۲-محتوای پیام غدیر.
حکمرانی پیامبر اسلام(ص) پس از رحلت آن حضرت می باید بر همان سیاق و محتوی ادامه یابد و لذا محتوای غدیر همان محتوای نبوت است که باید راهنمای هدایت بشر از غدیر تا برپایی حکمرانی عدالت گستر جهان مهدی موعود(عج)باشد.
۳- پرچمدار غدیر
حامل چنین رسالتی :
-بایدنفس پیامبر(ص )باشد. خداوند فرمود؛
فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ
-باید از پیامبر(ص) باشد رسول خدا فرمود؛ علیٌّ مِنّی و انا مِن علی جامعترین بیان رسولالله (صلی الله علیه و آله و سلم) دربارهی وحدت و اتصال و یگانگی خود با علی حدیث مشهور «علیٌّ مِنّی و انا مِن علی» است. امام خمینی(ره)در وصف علی(ع) می فرماید: این علی همه چیز است یعنی در همه ابعاد انسانیت در جه یک است.
آری، امروز جهان دلمرده بیش ازهرزمان دیگرتشنه شناخت و معرفت علی ، عدالت علی ، شجاعت علی ، انسانیت علی و در یک کلام حکمرانی تبلور یافته در غدیر علی (ع) است. اینگونه "غدیر” را دیدن مسؤلیت زاست امروز باید تداوم آن حکمرانی برآمده از نبوت و امامت را در هدایت و رهبری علی زمانه ما یعنی امامین انقلاب اسلامی جستجو کرد. مولای ما علی ع پیروانش را اینگونه توصیف می کند:
رُهبانٌ بِالَّليلِ اُسْدٌ بِالنَّهارِ الإمامُ عليٌّ عليه السلام : أتَدرِي يا نَوفُ مَن شِيعَتي ؟ قالَ : لا وَ اللّه ِ ، قالَ : شِيعَتي الذُّبُلُ الشِّفاهِ، الخُمصُ البُطُونِ ، الذينَ تُعرَفُ الرَّهبانيَّةُ في وُجوهِهِم ، رُهبانٌ باللَّيلِ اُسْدٌ بالنَّهارِ .
پارسايان شبند و شيران روز امام على عليه السلام فرمود :اى نوف! آيا مى دانى شيعه من كيست؟ عرض كرد : نه ، به خدا . فرمود : شيعيان من آنانند كه لبانشان [از تشنگى روزه دارى ]خشكيده است و شكمهايشان [از گرسنگى] به پشت چسبيده ، آنان كه پارسايى در رخسارشان پيداست . راهبان شب اند و شيران روز .
کانون اسلامی فارغ التحصیلان- شبه قاره هند همگام با موج آفرینان سلام فرمانده و برپا دارندگان میهمانی ۱۰کیلومتری پاس داشت غدیر در روز دوشنبه باهدف بازشناسی پیامبر (ص) ابلاغ کننده غدیر(ص)، و مرور محتوای غدیر ونیزضرورت شناختی نو از پرچمدار غدیر امیر مؤمنان علی (ع) به استقبال غدیر ۱۴۰۱ می رود و در میهمانی بزرگ علوی شرکت می کند.
کانون اسلامی فارغ التحصیلان- شبه قاره هند
۱۴۰۱/۴/۲۶
ارسال نظر
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها