امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
آمریکا در روزگار افول/ شکوه تشییع حاج قاسم نماد بصیرت ملت انقلابی
به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی، صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در مسجد روضه محمدیه (حظیره) اظهار داشت: با مروری بر سرنوشت انقلاب‌های رخ داده در جهان، به عظمت انقلاب اسلامی که در مسیر حق حرکت کرده و با گذشت چهار دهه، مقتدر و پیروز در حال پیشرفت است، پی خواهیم برد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته با توطئه‌های کوچک و بزرگ بسیاری دست و پنجه نرم کرده اما همه این توطئه‌ها تاکنون به فضل خداوند متعال، با شکست مواجه شده در حالی که تنها یک مورد از این توطئه‌ها می‌توانست یک کشور را از پا در بیاورد.

متکی با بیان اینکه دشمنان انقلاب ما گمان می‌کردند که همه ملک جهان تحت سلطه آنهاست و این امر را شعار خود قرار داده بودند، افزود: امروز همه زرادخانه‌ها، طراحی‌ها و لشکرکشی‌های آنها با شکست مفتضحانه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شوند و باید کشورهایی که روزگاری تحت سلطه خود درآورده بودند را ترک کنند.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: امروز کشور ایران نیز مصمم است تا آمریکایی‌ها را از همسایگی خود دور کند همچنانکه می‌بینیم وضعیت آمریکایی‌ها در دو سال اخیر و پس از حرکت ناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس چگونه است.

متکی با تاکید بر اینکه روزگار افول آمریکایی‌ها فرا رسیده است، افزود: آمریکا دیگر توان تحقق خواسته‌های خود را ندارد و در بسیاری از زمینه‌ها با شکست مواجه شده که آخرین شکست آن، خروج خفت بار، ننگین و مفتضحانه از افغانستان بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما به راحتی به ۴۲ سالگی و دوران بلوغ خود نرسیده و روزهای پر فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشته است و اکنون نیز در دهه چهارم با بیانیه گام دوم انقلاب که سوی رهبر معظم انقلاب طراحی شده، دوران بلوغ و پیشرفت خود را سپری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم تاکید کرد: در طول سال‌های متمادی، آرمان و هدف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که بر آن همت گماردند، اداره کشور بر مبنای عدالت، مبتنی بر قانون و مبتنی بر مراجعه به آراء مردم در تصمیم گیری‌های مهم کشور و سوق دادن کشور به سمت پیشرفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران در انتخابات ۸۸ با مردود شماردن انتخاباتی که ۱۳ میلیون نفر در آن شرکت کردند، به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران خیانت کردند، افزود: حماسه ۹ دی نماد بصیرت ملت بیدار ایران اسلامی بود که به خوبی به فتنه گران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم، گفت: کشته‌سازی، هماهنگی با رسانه‌های بیگانه، جلب رضایت دشمنان نظام کم گناهی نیست که فتنه گران در انتخابات سال ۸۸ انجام دادند.

متکی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شکوه تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه را از دیگر نمادهای بصیرت سیاسی و انقلابی ملت ایران دانست و بیان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ولایت‌مداری است.

وی تصریح کرد: نارضایتی مردم از ناکارآمدی مسئولان هیچگاه پای ارزشهای والای نظام اسلامی گذاشته نشده و مردم همیشه بیدار ایران اسلامی همیشه پای کار نظامند.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مذاکرات خارجی هیچ اعتمادی به طرف خارجی نیست، بیان کرد: کار دیپلماسی مذاکره در چارچوب اهداف و ارزش‌های تعیین شده، ما با مذاکرات هیچ مشکلی نداریم ولی همه کشور را با مشکلات گره نمی‌زنیم اما به فرموده رهبری، اقتصاد کشور نباید شرطی شود.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها