امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
منوچهر متکی: دریا دلان سپاه اجازه عرض اندام به نیروهای آمریکایی ندادند
به گزارش ایرنا، منوچهر متکی روز پنجشنبه در تجمع مردم استان بوشهر به مناسبت ۱۳آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام  افزود: دیروز آمریکایی‌ها مفتضح شدند و دلاور مردان نیروی دریایی سپاه ایران درسی دیگر به آنها دادند که "عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است".

وی در باره علت اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ گفت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به عنون فاتح جنگ در روابط با ایران پرونده قطوری از دخالت‌ها، جنایت‌ها و توطئه‌ها علیه این ملت داشت و به همین دلیل انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در ایران شکل گرفت.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به رغم خواست استکبار جهانی، حکومتی است که تنها داعیه آن مستقل بودن، اجیر و سرسپرده دیگران نبودن و نوکر ملت خودش بودن است.

متکی ادامه داد: آمریکا می‌توانست بعد از انقلاب اسلامی بگوید پرونده گذشته قبل از انقلاب اسلامی ایران را بستم و می‌خواهم رابطه درست و جدیدی با نظام جمهوری اسلامی داشته باشم اما این کار را نکرد و از ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ به دنبال بازگرداندن آب رفته از جوی شدند و هرآنچه از دستشان برآمد انجام دادند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط در همه فتنه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در بحث قومیت‌ها، ترورهای داخلی، ایجاد نارضایتی نسبت به نظام نوپا، هدایت گروهک‌ منافقان و غیره رد پای آمریکا دیده می‌شود و به موازات این فتنه گری‌ها از ۲۲ بهمن تا ۲۷ آبان ۵۸ تلاش کرد حلقه نفوذ در درون نظام ایجاد کند.

متکی اضافه کرد: برخی ها از قبل و یا بعد از تشکیل جمهوری اسلامی در جرگه جاسوسان و نفوذی‌های آمریکایی‌ها قرار گرفتند، همان‌هایی که نگذاشتند در حادثه طبس ملت ایران قهرمانی‌های خود را بعد از لطف الهی در سرنگون شدن هواهپیماهای نظامی آمریکا به نمایش بگذارند و آن جنایت را انجام دادند.

به گفته وزیر اسبق  امور خارجه ایران، جوانان این کشور دیدند آمریکا نه در یک تاریخ چند ۱۰ ساله با پرونده قطور از دخالت‌ها و جنایت‌ها بلکه پس از پیروزی انقلاب نیز همه تلاش خود را برای سرنگونی انقلاب کرده است به همین دلیل مصمم شدند لانه جاسوسی را که دیگر سفارت‌خانه نبود فتح کنند و اسناد و مدارک موجود درستی کار را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل این اقدام جوانان انقلابی را به عنوان انقلاب دوم خواند افزود: به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی قطع رابطه آمریکا با ایران را به عنوان قطع رابطه گرگ و میش نام نهادند و این اقدام رئیس جمهوری وقت آمریکا را تنها کار درست ایشان معرفی کردند.

متکی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در روابط بین المللی خود از زمان امام راحل تاکنون در دنیا مبنی بر ناسازگاری و لج بازی نبوده بلکه ملت ایران خواهان استقلال و مخالف با هرگونه سلطه است اما مخالف ایجاد روابط با دنیا نیست.

متکی اضافه کرد: همه کسانی که علیه برنامه صلح امیز هسته ای جمهوری اسلامی رجز خواندند، حرف زدند، فتنه‌گری کردند هرگز نتوانستند در مقابل استدلال درست مردم ایران که "انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس" مقاومت کنند چون استدلال ملت ایران درست و بحق است.

وی تاکید کرد: امروز استدلال درست ملت ایران در جای جای جهان جا افتاده است و در دنیا تحلیل‌گران سیاسی این ندای برآمده از انقلاب اسلامی را به عنوان ایده تمدن ساز جایگزین شرایط کنونی جهان می‌دانند.

متکی ادامه داد: در شرایطی که مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام می‌کند "ایران ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب خود را نخواهد دید"  رهبرمعظم انقلاب پیامی با عنوان "گام دوم انقلاب" صادر کردند.

به گفته متکی، ۴۰ ساله دوم انقلاب براساس یک نقشه کار کلان و در راستای گام اول آغاز شده است.

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ملت ایران در ۱۳ آبان ۱۴۰۰ آمده اند بگویند پای انقلاب هستند و به شهدا وفادارند و برای این ملت هیچ چیزی زیبنده تر و ارزشمندتر از استقلال و زندگی زیر سایه نظام عدل الهی نیست.

متکی در باره  تحولات داخلی گفت: در سال ۱۴۰۰ مردم ایران اراده کردند دولتی را سرکار بیاورند که زبان آن مانوس با نیاز آنها و درد کشیده دردهای آنها باشد.

وی با بیان اینکه این تجانس، هماهنگی و هنجارسازی بین مسئولان و نظام شعار همیشگی انقلاب است هرچند گاهی اتفاق نمی افتاد افزود: امروز با همت مردم ایران در یک رویکرد جدید دولتی بر سرکار آمده است که در همین چند ماه آغاز کار نشان داده دردمند است و درد مردم را می‌فهمد و حتی یک بار نسبت به آنچه قبل از خود بوده حرف نزده چون نگاه به آینده دارد.

متکی در باره عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی بیان کرد: شهیدان با خون خود برحقانیت این نظام شهادت دادند و این از عوامل ماندگاری این تحول عظیم است که با همت مردانه یک مرد بزرگ و با پشتیبانی مردم تحقق پیدا کرد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی تولد دوباره اسلام و منادی خلق جهان جدید بر لاشه‌های تمدن روبه زوال غرب است.

به آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و قرائت قطعنامه از جمله دیگر برنامه های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در استان بوشهر بود.

منبع : ایرنا
برچسب ها: متکی ، آمریکا ، سپاه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها