امروز پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
اولین بخش از تجهیزات بندری طبق قرارداد طرف هندی و ایرانی در بمبی بارگیری شده و تا ۲۰ روز دیگر در بندر چابهار تخلیه خواهد شد
به نقل از یک منبع آگاه اولین بخش از تجهیزات بندری طبق قرارداد طرف هندی و ایرانی در بمبی بارگیری شده و تا ۲۰ روز دیگر در بندر چابهار تخلیه خواهد شد ارزش این تجهیزات حدود ۱۰ میلیون دلار می باشد.طرف هندی بر اساس توافق نامه طرفین می بایست ۸۵ میلیون دلار تجهیزات در بندر چابهار سرمایه گزاری کند این تجهیزات از سازندگان معروف دنیا خریداری شده است و برای تخلیه کالاهای کانتینری و فله و متفرقه در بندر چابهار بکار گرفته خواهد شد با اتمام فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت این بندر از ۲/۵ میلیون تن به ۸/۵ میلیون تن افزایش یافته است و با توجه به اهمیت بندر چابهار در شرق کشور و بعنوان تنها بندر  اقیانوسی کشور بوده و به واسطه استقرار در حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند توانمندی ارتباط از طریق آبهای آزاد با سایر نقاط جهان به خصوص کشور های شبه قاره هند،شرق دور و آفریقای شرقی را دارا می باشد این بندر دارای نزدیکترین فاصله زمینی با کشور های پاکستان و افغانستان  و آسیای  میانه است و دارای پتانسیل تبدیل به اقتصادی ترین بندر برای حمل کالای ترانزیتی و انجام معاملات بازرگانی با این کشور هاست بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیت شرق کشور و دارای جایگاه استراتژیک کریدور ترانزیتی شمال-جنوب است فاز اول بندر شهید بهشتی برای ساخت زیر بنا و   رو بنا حدود یک میلیارد دلار سرمایه گزاری شده است و چشم انداز این بندر پس از اتمام سه فاز دیگر ظرفیت این بندر حداقل به ۷۲ میلیون تن خواهد رسید یقینا بندر چابهار از نظر مبادلات اقتصادی برای هند اهمیت زیادی دارد و اگر زیر بنای ریلی  در آینده نزدیک به بندر چابهار متصل شود و همچنین جاده ها توسعه پیدا کند منافع زیادی در افزایش ترافیک کالا برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد.
منبع : روابط عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها