امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
باید در تنظیم بودجه به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی توجه شود
ربابه سهندی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تخصیص بودجه کشور اظهار کرد: اگر در تنظیم بودجه، به نیازهای اولیه شامل خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و در نتیجه کاهش واردات و عدم وابستگی به ارز، مسکن و خانه‌دار شدن عموم مردم، بهداشت و دارو و درمان توجه شود، به عدالت نزدیک‌تر است و در این‌صورت بیت‌المال به‌طور بهینه مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بودجه به‌گونه‌ای تنظیم شود که به روستاها توجه بیشتری شود تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام شود، افزود: توجه کردن بیشتر به روستاها تولیدات کشاورزی و دامی را افزایش می‌دهد و در نتیجه محصولات طبیعی جایگزین مواد غذایی غیر ارگانیک شده و سلامتی مردم بیشتر حاصل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، سبک زندگی مردم به سمت آپارتمان‌نشینی و زندگی در شهرهای بزرگ سوق پیدا کرده است که مشکلات خاصی اعم از آلودگی هوا، ترافیک و... را دارد.

باید موانع تولید برداشته شود و صادرات افزایش یابد

سهندی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی بودجه به گونه‌ای باشد که موانع تولید برداشته شود و صادرات افزایش یابد. همچنین باید به جای خام‌فروشی زعفران یا گیاهان دارویی، محصولاتی را که از این مواد تولید می‌شود، صادر کنیم‌؛ متأسفانه گاهی واردات بی‌رویه و غیر ضروری اقلامی که می‌توانیم در داخل تولید کنیم، صورت می‌گیرد که کمر اقتصاد را می‌شکند و به بیکاری تولیدکنندگان داخل منجر می‌شود.

عضو شورای مرکزی کانون فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند و عضو اتحادیه اساتید مسلمان پیشنهاد داد: بودجه ورزش‌هایی مانند فوتبال که مقدار زیادی از بودجه را در برمی‌گیرد، باید اصلاح و به بخش خصوصی واگذار شود.
منبع : خبرگزاری آنا
برچسب ها: سهندی ، بودجه ، کشاورزی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها