امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
صدای «همۀ مردم» باید در مجلس شنیده شود/ اختلافات جزئی را به‌خاطر مردم و انقلاب کنار گذاشتیم
دکتر محمدباقر قالیباف در جمع فعالان اجتماعی و جهادی اسلامشهر با بیان اینکه انتخابات اخیر نشان داد مردم با انقلاب و نه افراد و جریان‌ها عهد اخوت بسته‌اند، اظهار داشت: مردم از انقلاب و آرمان های آن خسته نشده‌اند بلکه از وعده‌های عمل نشده و بی‌عملی خسته شده‌اند و در انتخابات به آن نه گفتند.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی در این انتخابات با تدبیری که به خرج داد پیروز شد و برای چهار سال مجلس را در اختیار خواهد داشت و باید چنان عمل کند که چهار سال بعد مردم با جان و دل و رضایت دوباره با رای بیشتری به این جریان رای بدهند، افزود: برخی‌ها هم که رای ندادند از عملکرد کسانی که به آنها رای داده بودند ناراضی بودند مخصوصا در تهران. البته مجلس نمایندۀ آنهایی هم که رای نداده‌اند هست. مجلس مال همه است. صدای همه باید در مجلس شنیده شود. اما جریان‌های سیاسی باید بدانند هر چه از آرمان‌های انقلاب و در راس آنها مردم  فاصله بیشتری بگیرند شانس کمتری برای پیروزی خواهند داشت. البته اشکالاتی هم وجود دارد که در گام دوم انقلاب باید این اشکالات بر طرف شود.‌
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه ‌باید از تجربه چهل سال گذشته در جبران صعف‌ها کمک بگیریم، تصریح کرد: البته همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با تیزبینی اشاره کردند جبران این ضعف‌ها منوط به ورود نیروهای جوان‌تر و با انگیزه‌تر به مجلس بود که بحمدالله این امر تا حد زیادی در انتخابات اسفندماه محقق شد. نفس ورود این تعداد جوان متخصص با انگیزه به مجلس یازدهم مبارک و مفید است.

قالیباف با بیان اینکه در این مدتی که با تعداد زیادی از نمایندگان منتخب جلسه داشتم دیدم که واقعا برای کار کردن انگیزه و برنامه دارند، ادامه داد: این اتفاق مهمی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. در انقلاب هم جوان‌ها نقش اصلی را داشتند و اکنون زمان آن است که جوانان با تکیه و ایمان به آرمان‌های انقلاب اسلامی نهادهای برآمده از جمهوری اسلامی نظیر مجلس شورای اسلامی را جانی تازه بخشند و هر چه بیشتر در مسیر آرمان‌های انقلاب قرار دهند.

وی بزرگ‌ترین آرمان انقلاب را رسیدگی به مشکلات مردم و مخصوصا محرومین عنوان کرد و گفت:‌ هرگاه جمهوری اسلامی این آرمان را نادیده بگیرد از انقلاب اسلامی فاصله گرفته است. هیچ جایگزینی برای این آرمان وجود ندارد. هیچ کس و هیچ جریانی بدون خدمت به مردم موفق نخواهد شد. اگر به هر بهانه ای مردم را نادیده بگیرد و از اداره امور کشور کنار بگذارد موفق نخواهد شد. همچنین مسئولین اگر خود را بالاتر و قوی تر از مردم بداند موفق نخواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه  اگر مردم ناراضی باشند یعنی عملکرد مسئولان ضعیف بوده است، اضافه کرد: ‌مسئولان به جای حل مشکلات مردم و مخصوصا مشکلات معیشتی رفته‌اند سراغ تخریب سیاسی رقیب، یعنی برای مردم کاری نکرده‌اند و می‌خواهند حواس مردم را پرت کنند تا نپرسند چرا کار نمی‌کنید؟ کار به جایی رسیده ‌که در تهران مردم می‌گویند اتوبان جدید نخواستیم همین چاله‌های اتوبان‌ها را پر کنید هنر کرده‌اید. اینها نتیجۀ دور شدن از مردم است. نتیجه بی‌باوری به آرمان‌های انقلاب است. مردم انقلاب را دوست دارند و در انتخابات اسفندماه باز هم این را اثبات کردند، اما آنهایی را که به مردم خدمت نمی‌کنند دوست ندارند. به آنهایی که آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم را عوام‌زدگی و عقب‌ماندگی می‌دانند رأی ندادند. درس بزرگ انتخابات اخیر برای ما این بود.

منتخب مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم در این انتخابات به یک جریان نه و به یک جریان آری گفتند، گفت: جریان انقلابی در سایۀ وحدت و عقلانیت پیروز شد. وحدتی در جریان انقلابی ایجاد شد و همه زیر یک چتر جمع شدند. اختلافات جزئی را به‌خاطر مردم و انقلاب کنار گذاشتند. برخی‌ها حتی در داخل جبهۀ انقلاب امید چندانی به وحدت مخصوصاً در تهران نداشتند اما دیدیم که وقتی پای آرمان بزرگی به نام خدمت به مردم در میان باشد وحدت شدنی و ممکن است.

قالیباف  البته این وحدت زمان برد و تا دو روز مانده به روز رای‌گیری گفتگوها و رایزنی‌ها و تبادل‌نظرها ادامه داشت، افزود: اما نتیجه کار رضایت‌بخش بود. من به شما اطمینان می دهم همه ته دلشان خواستار وحدت بودند. خیلی از افراد وارد شدند و وقت گذاشتند تا وحدت حاصل شد. مردم هم سنگ تمام گذاشتند. با رای دادن به همه فهرست سی نفره اعلام کردند که طرفدار عقل و تدبیر جمعی و کنار گذاشتن تک‌روی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان منتخبان مردم باید قدر این اعتماد را بدانیم، تصریح کرد: ‌اگر به مردم خدمت کنیم آنها هم قدرشناسی خواهند کرد کما اینکه در دوم اسفند 98 به پاس قدردانی از وحدت به همه فهرست رای ندادند.پیام  مردم به ما روشن و صریح بود گفتند وحدت کنید و آرمان‌های انقلاب را در اولویت قرار دهید تا ما هم با رای دادن از شما حمایت کنیم.‌
منبع : مشرق نیوز
برچسب ها: قالیباف ، مجلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها