امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
تمام مراکز سپاه از روز اول آماده مقابله با کرونا بودند/ از تجربه درمان دوران دفاع مقدس کمک گرفتیم
سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به وبگاه لبنانی «العهد» گفت: از روز اول اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت تماس گرفت و از آمادگی تمامی بخش‌های سپاه برای کمک در زمینه پیشگیری و درمان خبر داد.

وی ادامه داد، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز پزشکی سپاه و کادر بهداشتی آن وارد میدان شدند و در مرحله دوم کشور شاهد ورود بسیج مردمی، بسیج پزشکی، دانشجویی، روحانیون و شهروندان داوطلب در این زمینه بود.

رمضان شریف سپس تصریح کرد، در گامی دیگر مراکز نقاهت در استان‌ها و شهرهای مختلف شامل پانصد یا هزار تخت ایجاد شد و در این زمینه از تجربه سپاه در دوران مقدس برای درمان مجروحان شیمیایی کمک گرفته شد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید به کادر پزشکی نیز کمک می‌شد به همین دلیل از صد و سی هزار شخص فعال در زمینه پزشکی، پرستاری و بخش‌های مرتبط دعوت به عمل آمد و این افراد برای کمک به کادر پزشکی در صورت نیاز، آموزش دیدند.

سخنگوی سپاه گفت: تمام مراکز سپاه در تمام استان‌ها بویژه قم و گیلان آماده هستند و از تجربه‌های این دو استان در تمام مراکز سپاه در استان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد، تمامی توصیه‌های لازم به شهروندان در زمینه مقابله با کرونا انجام شده و تحولات جدید نشان می‌دهد ایران از این مشکل خارج خواهد شد.

** انتهای پیام**
منبع : مشرق نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها