امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
آمریکا ۱۲ فرد و شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد دولت متبوعش 3 شخص حقیقی و 9 شرکت را به‌دلیل همکاری با شرکت‌های پتروشیمی ایران تحریم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «وزارت امور خارجه 9 شرکت مستقر در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین و همچنین 3 فرد ایرانی را به‌دلیل مشارکت در معاملات مهم برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران تحریم کرده است.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده‌اند که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، روند نزولی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

** انتهای پیام**
منبع : تسنیم
برچسب ها: آمریکا ، تحریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها