امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
فرماندهی تروریست‌های آمریکایی: مصدومان بیشتری از عین‌الاسد در راه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اواخر روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان بیشتری از پایگاه عراقی عین الاسد به یک مرکز پزشکی آمریکا در آلمان انتقال داده شده‌اند.

در بیانیه سنتکام  نوعی تناقض دیده می‌شود، در این بیانیه آمده است؛ «ضرورتی برای انجام این کار نداشت اما لازم بود تا مراقبت‌های بیشتری انجام شود». همچنین در ادامه بیانیه یادآوری شده: «ممکن است مجروحان بیشتری در آینده تشخیص داده شود.»

این بیانیه سنتکام سه روز پس از گزارش روزنامه کویتی «القبس» صورت گرفته است. القبس یکشنبه (29 دی ماه) خبر داد «16 نظامی آمریکایی برای مداوا به کویت منتقل شده‌اند که در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد مصدوم شده‌اند.»

در طول چند روز گذشته برای دومین بار است که مقامات آمریکایی به‌صورت رسمی خبر انتقال مجروحان به خارج از عراق را اعلام می‌کنند. یک هفته قبل مرکز فرماندهی آمریکا اعلام کرد 11 نظامی این کشور را از پایگاه هوایی عین الاسد برای مداوا و مراقبت پزشکی به آلمان انتقال داده است. مقامات آمریکایی جراحت این سربازان را «ضربه مغزی ملایم» خواندند.

مرکز فرماندهی آمریکا (سنتکام) بلافاصله آماری درباره تعداد نظامیانی که مجروح شده‌اند نداد و حتی مقامات آمریکایی بلافاصله مدعی شدند حملات موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است اما با گذشت زمان  آمریکایی‌ها به‌صورت تدریجی در حال نشان دادن بخشی از واقعیت‌های حملات انتقامی ایران به پایگاه هوایی آمریکا هستند.

وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» با اشاره به انتشار اخبار مصدومان نوشت به‌نظر می‌رسد خسارت‌های حملات موشکی ایران خیلی بیشتر از برآوردهای اولیه است.

**انتهای پیام**

منبع : خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها