امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
توضیحات پیرهادی درباره نحوه تهیه لیست شورای ائتلاف/ احزاب و تشکل‌ها نامزدهای مدنظرشان را معرفی کنند

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: طی نامه ای که به امضای رئیس محترم شورا رسیده، از احزاب و تشکل‌ها خواسته‌ایم نامزدهای نمایندگی مجلس از شهر تهران را که تمایل به قرارگیری در لیست انتخاباتی شورای ائتلاف دارند معرفی کنند.

پیرهادی افزود: هر تشکل مجاز است تا حداکثر دو برابر تعداد نمایندگان تهران یعنی ۶۰ نفر را برای نمایندگی معرفی کند. همچنین در این دوره، تصمیم بر این است که با توجه به جمعیت و گستره مسائل شهرری و اسلامشهر، دو نماینده از سی نماینده لیست پیشنهادی تهران از این دو محدوده انتخاب شوند، فلذا احزاب می توانند گزینه های پیشنهادی خود را با توجه به این تقسیم بندی و اختصاص دو کرسی به شهرری و اسلامشهر معرفی کنند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: روند معرفی و ثبت نام نامزدها از طریق سامانه ای که در اختیار تشکل‌ها قرار داده ایم انجام خواهد شد و زمان در نظر گرفته شده برای این کار، از 11 تا 14 دی ماه است.

پیرهادی در پایان اضافه کرد:‌ شاخص های مورد نظر برای گزینش این افراد، بر ۶ اصل استوار شده که تاکید بر وحدت حداکثری، تاکید بر هماهنگی میان احزاب و نفی سهمیه بندی، تصمیم گیری از پایین به بالا و تکیه بر رای مردم و نظرسنجی ها در فرآیند رسیدن به فهرست نهایی از جمله این شاخص ها هستند. پیرهادی، جوانگرایی و اهتمام بر حضور زنان را دو شاخص اصلی دیگر در روند تعیین افراد لیست نهایی تهران دانست و ادامه داد: قرار است از این میان این افراد، طی ساز و کاری مشخص، فهرست ۱۲۰ نفره ای برگزیده شود و آن گاه با مراجعه به نظرات نخبگان سیاسی و نظرسنجی ها، نهایتا لیست ۳۰ نفره تهران قطعی شود.

** انتهای پیام**

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها