امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
فقط شورای ائتلاف درباره سرلیستی قالیباف در تهران تصمیم می‌گیرد/ قالیباف چطور کاندیدای مجلس شد؟/ فعلا اصولگرایان و انقلابیون وحدت کاملی دارند

صولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم با تشکیل شورایی با نام «شورای ائتلاف اصولگرایان» پا به عرصه رقابت با سایر جریانات سیاسی گذاشتند. در این ساز و کار که ریاست آن را حداد عادل بر عهده دارد و جامعه روحانیت مبارز نیز به عنوان ناظر بر آن نظارت می‌کند، تمامی تصمیمات انتخاباتی گرفته می‌شود و در نهایت پیرامون موضوع سرلیستی و همچنین ارائه لیست‌های انتخاباتی در کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ آن گونه که تاکنون اعضای جامعه روحانیت در خصوص شورای ائتلاف اطلاع رسانی کرده اند، بسیاری از گروه‌های اصولگرا نظیر جریان قالیباف، جبهه ایستادگی، جبهه پایداری، اصولگرایان سنتی و حتی بخشی از جریانی که با حضور وزیران و دولتمردان احمدی نژاد تشکیل شده، پذیرفته اند که تحت نظر این ساز و کار انتخاباتی کار کنند و برای حضور در انتخابات به تصمیمات شورای ائتلاف تمکین کنند.

در پروسه ثبت نام افرادی که متقاضی کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم هستند هم ملاحظه شد که افراد و نمایندگانی از طیف‌هایی که نام آن‌ها مطرح شد، برای انتخابات مجلس وارد گود شدند و حالا پس از تعیین صلاحیت آنها، کار به تصمیم گیری «شورای ائتلاف اصولگرایان» پیرامون اینکه چه نام‌هایی از این جریانات در لیست‌های نهایی قرار بگیرد، خواهد رسید.

در همین خصوص، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به آخرین رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انتخاباتی اصولگرایان که پس از مشخص شدن چهره‌هایی که به عنوان کاندیدا در انتخابات پیش روی ثبت نام کرده اند، پیرامون مساله سرلیستی، گفت: درباره سرلیست شدن قالیباف در انتخابات مجلس در شهر تهران شورای ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیرنده است.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» درباره نقش جامعه روحانیت مبارز در جریان ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: از چند ماه پیش که آقایان و دوستان اصولگرا از جامعه روحانیت مبارز خواستند به کمک‌شان برود، جامعه روحانیت قبول کرده که در قالب نظارت و همکاری با مجموعه اصولگرایان همکاری کند.

وی افزود: برای انجام وظیفه نظارتی جامعه روحانیت، سه نفر از سوی این تشکل روحانی در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور دارند و نظرات و راهنمایی‌های خود را هم به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و دستیابی به وحدت ارائه می‌دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این که در چه مرحله ای جامعه روحانیت برای انجام داوری و نظارت نقش پررنگی برای ائتلاف اصولگرایان خواهد داشت، تصریح کرد: طبعا منتظریم اگر نیاز به داوری باشد، این رویکرد از سوی جامعه روحانیت در موقعیت خود صورت گیرد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: تمام همت ما این بوده که مجموعه جریان انقلابی و اصولگرا به یک لیست واحد برسند و جلوی تعدد لیست‌ها گرفته شود؛ از این روی، از تمام احزاب و شخصیت‌های جناح اصولگرا خواستیم در این سناریو باشند.

وی ادامه داد: ما خواهان آن هستیم که چتر فراگیری درباره مقوله وحدت انتخاباتی در بدنه اصولگرایان شکل گیرد. این روندی است که تا به امروز رخ داده و سبب شده تا این پروسه تکمیل شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نقش هدایتگری جامعه روحانیت مبارز در بین اصولگرایان در ادوار پیشین و فعلی انتخابات نیز، تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز به مانند همیشه از مجموعه اصولگرایی حمایت خود کرده است. این بار نیز از این مجموعه برای ارائه لیست مشترک پشتیبانی خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز دیداری با «محمدباقر قالیباف» که از شانس‌های اصلی اصولگرایان در انتخابات مجلس است و خیلی ها از هم اکنون درباره ریاست احتمالی او بر قوه مقننه سخن می گویند، داشته است یا نه، افزود: آقای قالیباف در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان حضور داشته و دارد و خارج از این شورا برای ورود به انتخابات تصمیم نگرفته است.

مصباحی مقدم در پاسخ به این که با توجه به شانس بالای آقای قالیباف برای رأی آوری و گرفتن کرسی ریاست مجلس یازدهم، آیا او سرلیست اصولگرایان در تهران خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: درباره این موضوع (اینکه آقای قالیباف در تهران سرلیست باشد یا نه؟) باید شورای ائتلاف تصمیم بگیرد و جامعه روحانیت مبارز در این باره تصمیم‌گیرنده نیست.

**انتهای پیام**

منبع : سایت تابناک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها