امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
جلسه فرهنگی ماهانه آذر ماه با سخنرانی دکتر محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

آقای مهندس کاشانی(از صنعتگران فعال) :

خداوند می فرماید : متعجبم از کسانی که مشغول عیوب دیگرانند واز رفع عیوب خویش غافلند.

ما باید اول خودمان و بعد دیگران را اصلاح کنیم.اشاره به بیانات حضرت آقا در دیدار اخیر ایشان با اصحاب عرصه اقتصادی ، اینکه مسئولین باید درک کنند که تنها دریچه انتقال حیات ، روشنایی و نیرو به داخل کشور همین دریچه ایست که فعالان بخش تولید بر روی کشور می گشایند. نباید اقتصاد کشور را شرطی کرد و  حل مسائل خودمان را به تصمیمات سران کشورهای دیگر ، برجام ، تغییر و تحولات عرصه بین الملل و ........ گره بزنیم.

جواب قاطع معظم له به اجنبی پرستان : همان فکر و اندیشه دقیقی که بدون هیچ کمک خارجی می تواند به فناوری پیچیده و نادر سلولهای بنیادین و غنی سازی اورانیوم از  ۳/۵درصد به ۲۰ درصد و ساخت موشک های بالستیک و پهباد های پیشرفته دست پیدا کند، آیا نمی تواند به فناوری استحصال چاه های نفتی تازه مکشوف شده دست یابد ؟

قطعا می تواند ! بنابراین باید از این ظرفیت های بی بدیل داخلی استفاده بهینه کرد.

مولف کتاب اقتصاد ولایی ، تاکید کرد ، ما باید قویا نقشه راه اقتصادی خویش را ترسیم کنیم و بر اساس آن به پیش برویم.

جناب آقای آقای متکی(دبیر کل کانون) :

ضمن تبريك میلاد نبی امجد اسلام و قرائت شعري گفتند :

نهضت عظيم آغازين اسلام توسط پیامبر خاتم  در دو مرحله تکوین امت و تاسیس دولت شكل گرفت .درآیات  قرآن مجید هم أين دومأموريت ديده مي شود.آیات مکی در خصوص خودسازی و تكوين امت و آیات مدنی همزمان با تشكيل حكومت در مدینه النبی پيرامون حکمرانی اسلامي می باشد. انقلاب شکوهمند اسلامی به زعامت امام خميني (ره)نمونه عینی درزمانه ماست.

امام راحل (ره )  از آغاز مبارزه و نقطه عطف آن پانزده خرداد ۴۲تا بیست و دوم بهمن ۵۷ دوره تکوین امت را مديريت كردند.

کتاب " حکومت اسلامی " که حاوی آموزه های ولایت فقیه و رئوس مملکت داری است را در نجف اشرف تالیف نمودند. سپس دوره ده ساله رهبری جمهوری اسلامی توسط  آن مقتدای خردمند شكل گرفت. باید هنگامه ای از حوادث صدر اسلام چون شكنجه وتحريم و جهاد و شهادت ويا محضري چون كربلاي معلي و عاشورا و ....حادث می شد تا سره از ناسره تمییز داده شود.وانقلاب اسلامي ما همه آن مراحل را طي كرده است

به روح پر فتوح امام امت و شهیدان وارسته درود می فرستیم. آری ، انقلابی شدن سهل اما انقلابی ماندن سخت است .مسئولیت انقلابی ماندن هرگز از ما جدا نمی شود.

آقاي متكي در ادامه ضمن  عرض تسلیت درگذشت مرحوم سوزنگرگفت:

او از بنیان گزاران اولین انجمن اسلامی دانشجويان إيراني هند در شهر بنگلور بود.

آفا سعيدمصداق و مجسم إخلاص در انجام وظايف اعتقادي و انقلابي بود.با وجود متاهل بودن و دروس سنگين دانشگاهي

هر گز دربرنامه هاي انجمن اعم از جلسات هفتگي تظاهرات در بنگلور،دهلي ويا حيدرآباد و رزم شبانه غيبت نداشت . ياران همه سوي حق رفتند.یادش گرامي باد.

آقاي متكي برلزوم بروز رسانی سایت کانون هند kanoonhend .ir  بعنوان پژواک صدای دانشجویان و فارغ التحصيلان شبه قاره و در برگیرنده تحولات کشور وگزارش  جلسات کانون و نيزحضورفعال كانون در انتخابات مجلس با معرفي نامزدهاي شايسته متعهد وانقلابي تاكيدكردند.

ايشان ضمن بيان سوابق آقاي دكتر حسيني از أو براي اداي سخنراني دعوت نمودند.

سخنرانی جناب آقای دکتر حسینی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران ): 

پس از  تشکر ازدعوت آقایان متکی و نبی زاده از ایشان و تبریک میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت ، خاطر نشان کردند امروز دوم آذر ماه و دقیقا سه ماه دیگر یعنی دوم اسفند ماه انتخابات سرنوشت ساز مجلس  شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در این مدت باید آمادگی هر نوع شوک و اتفاق غیر منتظره ای را داشته باشیم. اشاره به سوء مدیریت دولت در بحث بارش برف و ترافیک سنگین و افزایش ناگهانی قیمت سوخت و غائله ای که با ورود عالمانه رهبر فرزانه انقلاب ختم به خیر شد. وگرنه معلوم نبود چه هنگامه ای بر پا می شد!

مجلس کنونی اگر کارآمد بود که این وضعیت اسفبار جامعه نبود!  چگونه می شود با سیاست کتمان و پنهان سازی اعتماد مردم را جلب کرد ؟

اکنون بر ماست که آستین همت را بالا بزنیم و طرحی نو در اندازیم و تحولات مثبتی را رقم بزنیم.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: چندین ماه است که جمع بزرگی از چهره های ملی ، شخصیت های کشوری ، مسئولان و فعالان احزاب سیاسی ، چهره های رسانه ای جریان انقلاب و بانوان و جوانان فعال و انقلابی گرد هم آمده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و هماهنگی و دعوت از تمام اضلاع جریان انقلاب ، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را بنا نهاده اند. وحدت فراگیر ، تاکید بر جوان گرائی و اهمیت ویژه برای فعالیت بانوان از مهم ترین شاخصه های این ائتلاف فراگیر نیروهای انقلابی در اقصی نقاط میهن اسلامی مان است . رویکرد اساسی آن استفاده از مطالعات علمی در حوزه های انتخاباتی و مطالبات مردم و نظرسنجی از آنان  توسط هیئت های اجرایی کارآمد و کار گروه های تخصصی است. مردم عادی پایگاه رای ما هستند. باید آنها را دلگرم و جذب کنیم . شماها که پیشکسوت و دل سوخته هستید باید با جدیت وارد صحنه شوید ابهامات و شبهات موجود را رفع و رجوع کنید و جذب حداکثری داشته باشید و مردم را به دامان نظام هدایت کنید.

ان شاء الله ، بنا داریم با همیاری و اتحاد اضلاع جریان انقلاب اسلامی و با صداقت و شفافیت یک تیم قوی انقلابی ، جهادی ,  متدین و کارآمد ، اول در مجلس و سپس در دولت آینده پایه ریزی کنیم.

در پايان سؤالاتي از سوي آقایان : کاشانی – علی آبادی - حسن نژاد و موسوی مطرح

و پاسخ داده شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها