امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
گزارشي از خطوط اصلي رسانه هاي بیگانه و ضدانقلاب عليه جمهوري اسلامي (در دهه اول خردادماه 1398)
رسانه های ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين در روزهای اخیر نیز مثل هميشه در بزرگنمايي اتفاقات رخ داده عليه ايران اسلامي در داخل، منطقه و جهان از هيچ تلاشي فروگذار نکرده اند و با دروغ پردازی و خیالبافی های خود، خط رسانه ای نابودي ايران اسلامي را براي فریب افکار عمومي داخل و خارج کشور القاء نمودند. بررسي رفتار رسانه اي آنها در طول دو هفته اخير، نشان مي دهد که علاوه بر موضوعات مختلف، به 9 موضوع به صورت ويژه پرداخته اند:
 
1-   تهديد آميز جلوه دادن تجهيزات نظامي آمريکايي مستقر در خليج فارس 
اپوزيسيون در روزهاي گذشته در تلاش براي وادار کردن ايران براي مذاکره و مقصر جلوه دادن ايران در صورت درگيري نظامي با مطرح نمودن موارد زير بوده است:
الف) در تهران، مشکلات اقتصادي از هراس جنگ با ترامپ، پررنگ‌تر است.
ب) آمريکا، خاورميانه را به سمت يک جنگ تمام عيار پيش مي‌برد که از آن طريق بتواند کسري تراز بازرگاني و اقتصاد نابسامان خود را ترميم نمايد، زيرا با وجود انباشت سرمايه‌هاي مالي کشورهايي چون عربستان، قطر و ساير شيخ نشين‌هاي حاشيه خليج فارس، ديگر بانک‌هاي اروپايي و آمريکايي قادر به پرداخت سود حاصله‌ي اين سپرده‌ها نيستند و برنامه‌ريزي براي وقوع يک جنگ مي‌تواند از يک‌سو باعث استهلاک اين سپردها گردد و از سوي ديگر با ايجاد گردش پول، از طريق فروش نجومي تسليحات و همچنين جهش نجومي قيمت نفت تا ۳۰۰ الي ۴۰۰ دلار در هر بشکه! آمريکا را که از توليدکنندگان عمده نفت است، در موضع برتر قرار داده و هم از رشد اقتصادهاي نوظهوري مانند چين، هند و ... جلوگيري نمايد. با نابودي زيرساخت‌هاي خاورميانه، مجددا چرخه بازگشت سرمايه به اين کشور (آمريکا) تضمين مي‌شود.
ج) به دنبال افزايش تنش‌ها در منطقه و تهديد رژيم ايران، نيروهاي ويژه نظامي بريتانيا به ناو گروه ضربت آمريکا در خليج فارس پيوستند. 
د) ترامپ در توئيت اعلام کرد: «اگر ايران مي‌خواهد بجنگد، آن زمان، پايان رسمي [رژيم] ايران خواهد بود. هرگز دوباره آمريکا را تهديد نکنيد. رسانه‌هاي جعلي بيانيه‌اي نوعاً غلط منتشر کرده‌اند و بدون آنکه علم داشته باشند، مدعي شده‌اند ايالات‌متحده به دنبال آغاز مذاکره با ايران است. اين گزارش‌ها نادرست هستند.»
و) رئيس جمهوري ايالات متحده: قصد جنگ با ايران را ندارم. ترجيح من حمله اقتصادي است.
ز) جرمي هانت، وزير خارجه بريتانيا مي‌گويد که اگر به منافع ايالات متحده حمله شود، آمريکايي ها انتقام مي‌گيرند. اين همان چيزي است که مقامات رژيم ايران بايد خيلي خيلي مراقب آن باشند.
ح) جنگي که مقصرش جمهوري اسلامي است. با اينکه ترامپ بارها اين نکته را يادآوري کرده است که به دنبال جنگ نظامي با ايران نيست اما بد نيست بدانيم صبر هر انساني و در مقياس بزرگتر صبر هر کشوري حدي دارد و زماني که جنگ به تنها و آخرين گزينه مقابله با رژيم ايران تبديل شده و صبر آمريکا و کشورهاي هم‌پيمانش لبريز شود، ديگر نمي‌توان به حرف‌هاي قبلي ترامپ و ديگر مقامات آمريکايي دل بست که با ايران جنگ نخواهند کرد.
ط) گزينه جنگ بيشتر از اينکه براي آمريکا هزينه داشته باشد براي ايران نابود کننده خواهد بود چرا که قطعا هم‌پيمانان عربي آمريکا براي همراهي در اين جنگ دنبال سهم و سهم‌خواهي خواهند بود و چه سهمي بهتر از خليج فارس و شهرهاي نفتي جنوب ايران؟
ک) وزير امور خارجه عمان: ايالات‌متحده آمريکا و جمهوري اسلامي هر دو ظاهراً مخالف تقابل نظامي هستند؛ اما رويدادهاي جاري به گونه‌اي پيش مي‌روند که هرلحظه امکان دارد آتش جنگ روشن شود و باروت‌خانه خاورميانه را منفجر کند.
ل) ترامپ در محوطه کاخ سفيد به خبرنگاران گفته است: اگر ايران آماده مذاکره نيست، تماس نگيرد. درباره ايران بايد ببينيم چه مي‌شود؛ اما آن‌ها خيلي خصمانه رفتار کرده‌اند و واقعاً محرک شماره يک تروريسم هستند.
م) ليندزي گراهام از سناتورهاي بانفوذ در پيامي در توييتر از موضع دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، در قبال ايران حمايت کرده است و هشدار داد ، اگر "تهديد ايران به اتباع و منافع آمريکا" ادامه يابد مقصر جنگ احتمالي ايران است.  
ن) گزارش محرمانه مقامات عالي نظامي به شوراي‌عالي امنيت ملي مي‌گويد: مجموعه‌ي نظامي کشور شامل ارتش، سپاه و بسيج، در زمان حمله‌ي آمريکا به ايران، تنها توانايي «دو ساعت مقاومت» دارند و پس از آن به سختي شکست خواهند خورد.
ظ) ۷۹ درصد آمريکاييها انتظار دارند در صورت تحرک جمهوري اسلامي عليه آمريکا، آمريکا بر عليه جمهوري اسلامي وارد جنگ شود. ۵۱ درصد معتقدند جنگ با جمهوري اسلامي بايد انجام شود.
ع) مقام‌هاي آمريکايي از اعزام هزاران نيروي اضافي دفاعي به خاورميانه براي مقابله با تهديدهاي بالقوه رژيم آخوندي در خاورميانه خبر دادند. وزارت دفاع در حال بررسي درخواست ارتش آمريکا براي فرستادن حدود ۵۰۰۰ نيروي بيشتر به خاورميانه در بحبوحه افزايش تنشها با رژيم ايران است.
خ) سناتور جيم ريچ رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا پس از توجيه توسط وزير خارجه و سرپرست وزارت دفاع آمريکا گفت: رژيم ايران هر روز دست به اعمال شرورانه مي‌زند که براي تحريک ما و صدمه زدن به ما طراحي شده است. هزاران سرباز آمريکايي که در سال‌هاي اخير در خاورميانه کشته و مجروح شده‌اند به‌خاطر اعمال شرورانه رژيم ايران بوده است. حمايت رژيم ايران از تروريسم ديگر نمي‌تواند ادامه يابد.
ص) مايک ‏پمپئو و پاتريک شاناهان در کنفرانس خبري: ما اطلاعات موثقي داشتيم که ايران قصد دارد به ما حمله کند. من اقدامات وزارت دفاع پس از دريافت اطلاعات موثقي از وجود تهديدات جدي از سوي ايران در تاريخ (۳ م‍ِي) را با کنگره و سنا درميان گذاشتم ما موفق شديم حملات برنامه ريزي شده عليه نيروهاي آمريکايي را دفع کنيم. بيشترين تمرکز الان ما بر جلوگيري از اشتباه محاسباتي از سوي ايران است. ما نمي خواهيم شرايط ملتهب شود. موضوع عمليات بازدارندگي است نه جنگ. ما نمي خواهيم وارد جنگ بشويم، موضوع ادامه حفظ منافعمان در خاورميانه و ادامه عمليات ما در منطقه است.
ر) زمان هرچه مي‌گذرد بحران مالي رژيم ايران ابعاد جدي‌تري مي‌يابد و اين براي دولتي که هزينه‌هاي جاري‌اش به 320 هزار ميليارد تومان مي‌رسد، بسيار خطرناک است.
 
2-    القاء اختلاف بين ايران و روسيه 
رئيس جمهور روسيه اخيرا در صحبتهاي خود عنوان داشته بود که "روسيه آتش نشان نيست که بتواند هر بحراني را خاموش کند". تقارن سخنان پوتين و تحرکات نظامي آمريکا در خليج فارس اين سوال را بوجود آورد که اين جملات خطاب به ايران است. اپوزيسيون خارج از کشور به دنبال بزرگنمايي اين سخنان مبني بر اين که اين جملات پوتين خطاب به ايران است اينگونه القا کردند که ايران با ماجراجويي هاي خود در منطقه باعث شده است تا هم پيمان خود روسيه را نيز از دست بدهد فلذا با فاصله گرفتن روسيه، ايران بايد تسليم محض شود!!!. 
اما شواهد و قرائن زيادي وجود دارد که نشان مي دهد مخاطب اصلي پوتين، آمريکايي ها هستند چرا که با خروج يکجانبه از برجام زمينه ايجاد تنش در منطقه را به وجود آوردند.
 
3-   مقصر جلوه دادن ايران در ماجراي حمله به سفارت آمريکا در عراق
شامگاه يکشنبه ١٩ مه (شامگاه ۲۹ ارديبهشت‌ماه) انفجاري در نزديکي سفارت آمريکا در منطقه سبز بغداد رخ داد. برخي گزارش‌ها حاکي از آن بود که راکت‌هاي کاتيوشا به سوي ساختمان سفارت آمريکا در عراق پرتاب شده است. برخي جريان اپوزيسيون خارج نشين در همراهي با دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران، اين حمله راکتي را به گروه‌هاي شبه‌نظامي تروريستي وابسته (نيابتي) به جمهوري اسلامي دانستند و مدعي شدند در پي حمله‌ي تروريست‌هاي حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران به «منطقه سبز بغداد» و تصرف هتل بابل براي حمله به سفارت آمريکا، معاونت عمليات ستاد کل سپاه پاسداران طي ابلاغيه‌اي به همه‌ي نيروهاي عملياتي خود اعلام آماده‌باش ۱۰۰٪ را ابلاغ کرد!! و به نقل از يک منبع امنيتي عراقي، عنوان داشتند که جمهوري اسلامي، به تعدادي از گروه‌هاي شبه‌نظامي عراقي محموله‌هاي موشک رسانده که از سه گذرگاه مرزي «الشيب»، «شلمچه» و «زرباطيه»، در ميان محموله‌هاي مواد غذايي جاسازي شده و به انبارهاي گروه‌هاي شبه‌نظامي در منطقه «جرف الصخر» رسيده است، که بخشي از اين موشک‌ها از طريق استان «الانبار» به سوريه منتقل خواهد شد. ابتسام الکتبي عضو هيات مشورتي شوراي همکاري خليج فارس و رئيس مرکز سياستهاي امارات ضمن مقصر دانستن ايران، در توييتي نوشت: اصابت موشک به نزديکي سفارت آمريکا در بغداد به معناي اين است که رژيم ايران از مرحله هدف قرار دادن منافع متحدان (آمريکا) به تهديد مستقيم و ضربه به منافع خود آمريکا رفته است. بايد ديد آمريکا چگونه واکنش نشان خواهد داد!! وزارت خارجه آمريکا نيز عنوان داشت: اگر هرگونه حمله‌اي نظير حمله شب گذشته توسط نيروهاي نيابتي رژيم ايران پيش بيايد، ما رژيم ايران را مقصر دانسته و بر همين اساس به اين رژيم واکنش نشان مي‌دهيم.
طبيعي است که در وضعيت نابسامان منطقه هر اتفاق اينچنيني را به جبهه مقاومت بالاخص به ايران اسلامي ربط مي‌دهند و اين نوع اتفاقات دستاويزي براي اپوزيسيون خارج کشور براي زير سوال بردن نظام مقدس و ايجاد التهاب جنگ در منطقه مي باشد.

4-   ناکارآمد جلوه دادن مسئولين نظام در حل بحران 
مخالفين نظام جمهوري اسلامي ايران در راستاي ناکارآمد نشان دادن مسئولين کشور در حل بحران سيل اخير، در رسانه هاي مختلف به اين امر پرداختند که با گرم شدن هوا و مشکلات برخي استان‌ها بويژه استان خوزستان شاهد جدي‌ترين مشکلات بويژه فاضلاب اين شهر و بروز بيماري‌ها به صورت اپيدمي در منطقه هستيم، و اين امر نشان از عدم توانايي مسئولين در حل بحران سيل مي باشد و اينگونه القاء شد که: 
الف) مسئولين کشور همانند خيلي اتفاقات قبلي مثل زلزله بم و زلزله کرمانشاه و يا سيل‌هاي قبلي در جاي جاي ميهن‌مان و يا حتي مثل آتش‌سوزي ساختمان پلاسکو و ده‌ها نمونه مشابه ديگر هم‌چون آتش‌سوزي مدارس و سوختن بچه‌ها در اين آتش‌سوزي‌ها، يک سري وعده‌هايي مي‌دهند و مي‌روند و تحقق وعده‌هايشان هم مي‌ماند تا به مرور زمان فراموش شود!" 
ب) بي‌خيالي عجيب مسئولين کشور در خصوص گرما و فاضلاب و وضعيت بهداشتي غيرقابل تحمل 
ج) فراموشي مصيبت‌ديدگان در حوادث و بلاياي طبيعي براي مسئولين کشور و نظام جمهوري اسلامي يک عادت و بروز آلزايمر ذاتي است.
د) تحريک سيل‌زدگان مبني بر فشار حداکثري براي مطالبات خود با توجه به اينکه آخوندها بدون فشار قدم از قدم بر نمي‌دارند. 
ه) ارائه آمار دورغ از وضعيت روستاهاي سيل زده مبني بر اينکه اکثر روستاهاي سرپل‌ذهاب آب آشاميدني ندارند. ۸۰ درصد زيرساخت‌هاي شهري تخريب شده يا آسيب ديده است. تا اول مهر شايد چند مدرسه به شکل نمادين افتتاح شود. بقيه بايد در کانکس داير شوند. وضع بهداشت اصلاً مناسب نيست شهرداري پولي براي ارائه خدمات نمي‌دهد. امکانات شهرداري ناچيز و فرسوده است. مردم به هزينه خود آواربرداري کرده‌اند و اجاره دو ميليون توماني براي بيل مکانيکي پرداخته‌اند. بنياد مسکن بايد اين کار را انجام مي‌داده که اعلام کرده نمي‌تواند. تنها ۲۰ درصد مردم در خانه‌هاي خود زندگي مي‌کنند. همان ۲۰ درصد هم به‌خاطر تکرار زلزله ترجيح مي‌دهند در کانکس زندگي کنند.

5-   دامن زدن به اختلاف بين شيعه و سني
بي‌تدبيري شبکه پنج صداوسيماي ملي جمهوري  اسلامي ايران در پخش برنامه زنده مداحي توهين آميز، نه تنها موجب آزردگي برادران اهل تسنن شد، بلکه باعث رنجش مردم شيعه و نظام جمهوري اسلامي گرديد، چرا که اينگونه رفتارها باعث تکميل شدن پازل دشمنان اسلام مي شود. علي رغم برخورد با عاملين اين اتفاق و برکناري مدير شبکه پنج، اپوزيسيون خارج نظام در اقدامي کاملا موذيانه به بهانه حمايت از برادران اهل سنت فعال شدند تا جايي که ترور مولوي صفي‌زاده دبيرکل جبهه اهل سنت ايران در روز جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸در هرات افغانستان را به شيعيان ربط داده و در اغلب رسانه هاي خود به بزرگنمايي اين امر پرداخته و حتي نظام جمهوري اسلامي را باعث و باني ترور مولوي صفي زاده قلمداد کردند. و تلاش داشتند از آب گل آلود ماهي گرفته و بين برادران اهل تسنن و شيعه اختلاف افکني کنند.
اين در حالي است که سال‌هاي سال برادران اهل سنت در کنار شيعيان در عرصه‌هاي مختلف در داخل کشور در جهت پيشبرد نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش مي‌کنند و بيش از پيش اهميت وحدت را مي‌دانند و دست دشمنان را در اين زمينه خوانده اند.

6-   فراخواني براي ايجاد اغتشاش 
اپوزيسيون خارج نشين با تحريک مردم و فراخواني آنها با استفاده از شبکه هاي اجتماعي در حمايت از بازاريان و کسبه فراخواني را در روز 30 ارديبهشت انجام دادند، اما زماني که نتوانستند مردم را نسبت به حضور گسترده راضي کرده و به خيابان بکشانند، تلاش کردند تا مردم تمامي استانهاي کشور را در حمايت از مردم زيباشهر اصفهان در اعتراض به گراني و تورم براي اغتشاش به خيابان بکشانند. در برخي رسانه‌ها نيز از اقشار مختلف مثل فرهنگيان بازنشسته در تاريخ 31 ارديبهشت دعوت کردند و با پخش کليپ‌هاي تکرار و ساختگي مردم را براي حضور در خيابان‌ها ترغيب کردند اما مثل هميشه ناکام ماندند. هرچند که در اين فضاي اقتصادي نابسامان، مسئولين و دولتمردان بايستي با جديت تمام و با اقدامات جهادي در راستاي برطرف کردن مشکلات اقتصادي مردم قدم هاي موثري بردارند.

7-   القاء اختلاف بين دولت و حاکميت در خصوص مذاکره با آمريکا
با توجه به بدعهدي‌هاي مکرر آمريکا در مذاکرات مختلف در سال‌هاي متمادي ديگر جايي براي اعتماد به مذاکرات با آمريکا و حتي برخي مواقع با کشورهاي اروپايي وجود ندارد فلذا مقام معظم رهبري براساس همين تجربه مذاکره را "سم مضاعف" ناميدند. اما دشمنان نظام جمهوري اسلامي دولت اسلامي را طرفدار مذاکره مي‌نامند و به گونه‌اي القاء مي‌کند که دولت براي برون رفت از مشکلات اقتصادي، مذاکره را تنها راه مي‌داند که رهبري نظام اجازه نمي‌دهد و به گونه اي دوگانگي در حاکميت را براي مردم القاء مي‌کنند. اما هر عقل سليمي اجازه نمي‌دهد با وجود اين همه بد عهدي غربي‌ها دوباره پاي ميز مذاکره بنشيند. ولي دشمنان نظام در راستاي تشويش افکار عمومي به دو قطبي‌ها اينچنيني دامن مي‌زنند.

8-   القاء استيصال ايران در دور زدن تحريم ها و تصفير نفت ايران
سلطنت‌طلبان با اين عنوان که ده‌ها ميليون بشکه نفت خام اين کشور بي‌مشتري مانده و در انبارها و سوپر نفتکش‌ها ذخيره شده‌اند. چنين بيان مي‌دارند که مقامات جمهوري اسلامي از جمله رهبر و رئيس‌جمهوري پيش‌ازاين با اطمينان فراوان از تحريم ناپذيري صادرات نفت ايران صحبت مي‌کردند؛ اما الان چه شده است که طي چهار هفته گذشته يعني پس از ضرب‌الاجل ايالات‌متحده آمريکا براي خريد نفت ايران، 66 ميليون بشکه نفت خام اين کشور روي زمين و دريا مانده و خريداري براي آن پيدا نمي‌شود. و چنين عنوان مي‌کنند که دولت دونالد ترامپ به مشتريان نفت ايران هشدار داده است که ادامه واردات نفت از ايران «عواقب جدي» از جمله «محروميت از معاملات دلاري» را برايشان در پي خواهد داشت و کشورهاي خريدار عمده نفت ايران از جمله چين، هند و ژاپن در ماه مي هيچ سفارشي را براي خريد نفت از اين کشور ثبت نکرده‌اند. 
با بيان اينگونه اخبار به دنبال اين هستند تا وانمود نمايند که ايران اسلامي در برابر تحريم هاي اعمال شده آمريکا مستاصل شده و ناچار به مذاکره در روزها و هفته هاي آتي خواهد بود.

9-   تهديد همسايگان بدليل همکاري با ايران
اغلب رسانه هاي اپوزيسيون خارج نشين به اين امر پرداختند که وزارت خزانه داري آمريکا به عراق هشدار داده است که اگر بغداد فعاليتهاي غير قانوني انتقال ارز از عراق به ايران را متوقف نکند، تحريم هايي عليه عراق اعمال خواهد شد. چرا که وزارت خزانه داري آمريکا اطلاعات مشروحي از راه‌هاي دور زدن تحريم ها و انتقال ارز به ايران را در اختيار دارد که نشان مي‌دهد برخي مقامات عراقي هم در انتقال غيرقانوني ارز به ايران دست دارند. در کنار هشدار به عراق، به ساير کشورهاي منطقه نيز هشدار داده شده است. براي نمونه وزير دفاع پيشين ايالات متحده از کشورهاي منطقه خواسته است تا جبهه متحدي براي مقابله با جمهوري اسلامي تشکيل دهند. جيمز متيس بيان داشته: «به عنوان کسي که به ايمني و حاکميت امارات متحده عربي به عنوان کليد صلح در منطقه متعهد است، اميدوارم شوراي همکاري خليج فارس دوباره با هم متحد شود و در کنار مصر و اردن، با فعاليت هاي بي ثبات کننده جمهوري اسلامي مقابله کنند.». 
 
منبع: بصیرت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها