امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

 محمد حسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش بصیرتی علمداران حریم ولایت در جمع نخبگان و فرهیختگان شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات اساسی که در جامعه وجود دارد و ریشه همه معضلات را فراهم کرده، توقع مردم از حکومت برای تأمین نیازهای آنان است و بنا به این تصور نادرست همه منتظرند تا حکومت نیاز آنان را در سطوح مختلف برآورده کند کما اینکه چنین تصوری نادرست است.

وی تصریح کرد: تصور نادرست از منابع درآمدی کشور و اختلاس ها و همچنین واقعیت ها به عنوان ام المسایل مشکلات جامعه چنانچه برای مردم تبیین نشود، زمینه ساز هرج و مرج خواهد شد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه اگر بتوانیم برای مردم به درستی تبیین کنیم که درآمد حاصل از منابع کشور به میزان هر نفر در جمعیت ۸۰ میلیون نفری چقدر است بخش مهمی از توقعات مردم مبنی بر تأمین نیازهای آنان توسط حکومت کاهش می یابد و این تنبلی اجتماعی که امروز گریبانگیر جامعه شده نیز رخت خواهد بست.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: امروز اگر هر کس در هر سطحی اعم از مسئولین و مردم بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند و مسئولیت پذیر در برابر حل مشکلات و پیشرفت جامعه باشند، می توانیم در گام دوم انقلاب و ترسیم چهل ساله آینده نظام نیز در مسیری صحیح حرکت کنیم.

وی بخش مهمی از مشکلات را متوجه آرایی دانست که همین مردم به صندوق های رأی ریختند و در ادامه افزود: امام راحل فرمودند نگذارید لیبرال ها بر سر کار آیند، اما امروز متاسفانه لیبرال ها و مرفهین بر سر کار آمدند و لذا باید بررسی شود که چگونه است یک وزیر و یا معاون وزیر که چندین سال است سمت دارد امروز دارای ثروت‌های هزار میلیاردی است.

قدیری ابیانه بیان داشت: امروز ضربه ای که به اعتماد عمومی و سرمایه اصلی نظام وارد شده به مراتب هزاران برابر بیشتر از ضربه ای است که حقوق های نجومی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: امروز در مجلس شورای اسلامی کسانی به قوانینFATFو پالرمو رأی موافق دادند که دیروز با قانون شفافیت آرا و همچنین اعلام اموال عمومی حاصل شده از بیت المال مخالفت کردند.

وی افزود: امروز باید از آن نمایندگان و منتخبین ملت مطالبه گری شود که چگونه است با شفافیت آرا و اعلام اموال عمومی خودشان برای مردم مخالفند ولی می خواهند سیستم بانکی و اقتصادی کشور را برای غربی ها شفاف کنند.

عضو شورای بین الملل پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: همانطور که مشخص است مخالفین این قوانین معتقدند که ما بدون پیوستن به آن می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و این در شرایطی است که با امضای این معاهده ها دور زدن تحریم هم نیز جرم شناخته می شود.

قدیری ابیانه اظهار کرد: در حال حاضر چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و علی رغم همه فشارهای اقتصادی و مشکلات و تحریم ها و فتنه های داخلی و خارجی که توسط جبهه استکبار برای این نظام طراحی و اجرا شد، ملت ایران جشن چهل سالگی خود را با نشاط و با شکوهتر از همیشه برگزار کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه این حرکت، بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در خصوص چشم انداز چهل سال آینده انقلاب اسلامی، حرکتی نو در مسیر ملت و مسئولان ایران بود که با بررسی گذشته، حال و آینده و همچنین همه واقعیت ها، اعم از چالش ها، فرصت ها، تهدیدات، کم کاری ها و نقاط قوت و ضعف، وضع موجود را ایشان نیز تحلیل کردند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه بیانه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم با نام گام دوم انقلاب یک ترسیم چهل ساله برای آینده انقلاب اسلامی است، گفت: خطاب اصلی این بیانیه به جوانان و نخبگان و در ادامه به عموم مردم است که با درک صحیح آن می توان راه رسیدن به قله را نیز پیمود.

قدیری ابیانه اضافه کرد: برای فهم این پیام مهم رهبری در گام دوم انقلاب باید به این درک برسیم که امروز جمهوری اسلامی ایران از چهل سال گذشته قوی تر و مقتدر شده و به همان میزان دشمنان این نظام نیز ضعیف تر شده اند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام خاطر نشان کرد: امروز اگر می بینیم دشمنان نظام به دنبال ناامید کردن ملت هستند و قصد دارند نظام را ناکارآمد جلوه دهند، بدان جهت است که می خواهند مقابل این حرکت بایستند.

وی به مشکلات پیش روی جامعه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز اگر واقعیت ها را نتوانیم به صورت صحیح شناسائی کنیم، قطعا نخواهیم توانست برای آن راهکار ارائه بدهیم، لذا در گام اول، شناخت وضعیت موجود از مشکلات بسیار در این مسیر حائز اهمیت است.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: ایران کشوری ثروتمند است و در مجموع ذخایر انرژی، بالاترین میزان را در جهان داراست، لذا باید بررسی شود که اگر این منابع از ابتدا به درستی مدیریت می شد آیا وضع موجود و مشکلات جامعه اینگونه حاکم بود؟

وی اظهار کرد: در گام اول باید این واقعیت را برای مردم تبیین کنیم که چه کسی گفته که حکومت مسئول تأمین نیاز های مردم است؟ این فرضیه که در اذهان عمومی مردم شکل گرفته، بسیاری از آحاد مختلف جامعه را دچار تنبلی اجتماعی کرده است.

قدیری ابیانه بیان کرد: در گام دوم باید به سوپر لیبرال ها و مرفهینی که امروز بر سر کار آمدند توجه شود که چگونه است یک وزیر و یا معاون وزیر که چندین سال است سمت دارد امروز دارای ثروت های هزارمیلیاردی است و یا اینکه برای سفر ۴۵ دقیقه ای رئیس جمهور به کرج یک و نیم میلیارد تومان هزینه تشریفات شود؟

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: امروز کسانی در مجلس نمایندگان شورای اسلامی بر کرسی سبز بهارستان نشستند که مخالف شفافیت اموال عمومی خود هستند اما با این حال می خواهند سیستم مالی و اقتصادی کشور را برای آمریکایی ها شفاف کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال ها تبیین کردند که اقتصاد کشور باید از تک محصولی و وابستگی به نفت خارج شود، از کالای ایرانی حمایت شود، همت مضاعف و کار مضاعف شکل بگیرد و ده ها راهبرد عملیاتی دیگر را هر سال ترسیم می کنند که متأسفانه نه مردم و نه مسئولان جامعه به آن عمل نمی کنند.

قدیری ابیانه گفت: امروز اگر هر کس در جامعه مسئولیت کاری خود را بپیذیرد و برای حل مشکلات جامعه به سهم خود تلاش کند، بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها