امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین در صفحه توئیترش پیشنهاد کرد که تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATF (گروه ویژه اقدام مالی) شش ماه به تعویق بیفتد.

سایت خبری کانون به نقل از فارس ، وی در این باره نوشت: «پیشنهاد می‌کنم تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF شش‌ ماه به‌ تعویق افتد، چرا که تصویب آن در شرایط حاضر کمکی به مبادلات پولی و بانکی ما نمی‌کند.»

متکی می‌افزاید: «مهلت ٦ماهه فوق تقریبا سرنوشت آخرین نبرد اقتصادی ما و آمریکا درباره تحریم‌ها را روشن می‌کند. هر چند آمریکا هنوز نفهمیده که آزموده را آزمودن خطاست.»

در نشست اخیر کارگروه اقدام مالی (FATF) در پاریس، این کارگروه تا ماه ژوئن 2019 (خرداد - تیر 1398) به ایران فرصت داده است تا قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند. براساس تصمیم اخیر این کارگروه، FATF  تعلیق ایران از لیست دولت‌های غیرهمکار گروه ویژه اقدام مالی را به مدت 4 ماه دیگر تمدید کرد. 

لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) که مورد اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است در حال بررسی نهایی از سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.  این لایحه یکی از چهار  لایحه مربوط به برنامه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است. 

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست شنبه ۲۷ بهمن بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به پالرمو را به نشست بعدی خود موکول کردند. این نشست به ادامه طرح نظرات موافقان و مخالفان این لایحه اختصاص داشت و فرصت به رأی‌گیری نهایی درباره پالرمو نرسید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها