امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید از دو دلی در مسائل اقتصادی دست بردارند گفت: آنان باید اقتصاد مقاومتی را براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه خود قرار دهند.
به گزارش سایت خبری کانون به نقل از فارس ،  منوچهر متکی امروز در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم ارومیه اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان و تفرقه‌اندازان نظام و انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی وارد پنجاهمین دهه خود شد.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که غرب و شرق متکی بر مادی‌گرایی بوده و دین‌مداری در آن جایی نداشت بنابراین امام خمینی(ره) با انقلاب خود دین‌مداری را به جامعه بازگرداند و فهم جدیدی از اسلام را منطبق بر قرآن و سنت پیامبر(ص) ارائه کرد و فرمود برای اجرای احکام اسلام باید حکومت اسلامی تشکیل داد.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: شعار امام خمینی(ره) استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نیز ایستادگی و مقاومت بود و می‌فرمود باید قدر این مردم را دانست.

وی بیان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد و ما آن را زیر پا می‌گذاریم و همین شعار مرگ بر آمریکا نیز برای آنها مرگ می‌آورد و نیز می‌فرمود آنها را که خواب آمریکا را می‌بینند بیدار کنید.

متکی افزود: امام راحل(ره) فرمان قتل سلمان رشد را صادر کرد، ارتش و سپاه را با یکدیگر متحده کرده و همچنین ایشان فرمود من دست و بازوی بسیجی را می‌بوسم و علاوه بر آن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران فرمود، نقش زنان در انقلاب بیش از مردان بود.

وی بیان کرد: امام راحل(ره) آموخت که امور جامعه را باید به مردم سپرد و اینکه آنانی که از اختلاف شیعه و سنی سخن می‌گویند، نه شیعه و نه سنی هستند و نیز ایشان وحدت مسلمانان را بشارت داد.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود که من یک تار موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

وی افزود: امام خمینی(ره)در وصیت‌نامه خویش نیز فرمود نگذارید که این انقلاب به دست نااهلان بیافتد و پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد و در سال‌های پایانی عمر خویش آنچنان سخن گفت که گویی مبارزه تازه آغاز شده است.

متکی گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به ملت آموخت که برای خود تصمیم گرفتن زیبا است اما وابستگی و نوکر اجنبی بودن زشت و ناپسند است.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه رهبری امام خمینی(ره) در سه دهه گذشته توسط فرزند خلف خویش یعنی امام خامنه‌ای با همان صلابت و ادبیات انقلابی تداوم دارد.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف کارنامه درخشانی دارد افزود: این انقلاب در عرصه الهام‌بخشی برای کسانی که می‌خواهند خودباوری داشته و مستقل باشند و یا در عرصه‌های داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند و نیز در اعتماد به جوانان، دفاع مقدس و بازدارندگی دشمنان موفق بوده است.

وی بیان کرد: همچنین انقلاب اسلامی در حفظ سیاست نه شرقی و نه غربی، تصمیم‌گیری و آموزش و تربیت نیروهایی در تراز انقلاب موفق عمل کرده اما باید در قطع دست چپاول‌گران به بیت‌المال روند کنونی را ادامه دهد.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان باید از دو دلی در مسائل اقتصادی دست بردارند گفت: آنان باید اقتصاد مقاومتی را براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه خود قرار دهند.

وی بیان کرد: تشکیل شورای عالی با حضور سه قوه باید راهگشای مشکلات بوده و وحدت و همدلی نیز در جامعه حاکم باشد.

متکی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 98 را سالی مهم خوانده‌اند اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا ادعا می‌کردند که انقلاب پس از 6 ماه سقوط می‌کند و حتی زمانی که ضد انقلاب با لباس مبدل به خارج از کشور مهاجرت کردند ادعا کردند که پس از دو سال بازخواهند گشت اما امروز 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت.

وی تاکید کرد: مردم دین خود را به انقلاب ادا کرده و هم‌اکنون نوبت مسوولان است که برای مردم خدمت کنند.

انتهای پیام/61024/ن/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها