امروز پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
بسته ویژه خبری

احمد عراقچی در دادگاه ویژه اقتصادی محاکمه می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده معاون ارزی سابق بانک مرکزی در دادگاه ویژه اقتصادی رسیدگی می‌شود، اما هنوز تعیین وقت نشده است. چون پرونده ۹ متهم دارد و برخی از افراد در بانک مرکزی است و برخی هم در خارج از بانک مرکزی در حال تحقیق است. اگر (قاضی) دادگاه تشخیص داد، علنی برگزار می‌شود و اگر علنی برگزار شود، قابل انتشار است/ ایسنا

تصمیم لاریجانی و رؤسای سه فراکسیون برای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس از تهیه متن طرحی به منظور اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبرداد که این طرح به منظور پختگی بیشتر با تصمیم لاریجانی، عارف و رؤسای دو فراکسیون دیگر مجلس به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده تا بررسی‌های لازم انجام شود. همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده بازداشتی‌های محیط زیست، گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی آقای دریابان شمخانی قرار بود که پیگیری‌هایی را انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند و منتظر اعلام نتیجه توسط ایشان هستیم. /اعتماد آنلاین

آخرین خبر از استعفای دسته‌جمعی ۱۸ نماینده مجلس

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس روند بررسی استعفای نمایندگان در مجلس را تشریح کرد. اکبر ترکی نماینده مردم فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان به دلیل حذف ردیف‌های بودجه آب رسانی این استان از بودجه سال آینده، اظهار داشت: نامه استعفا نمایندگان اصفهان روز (چهارشنبه ۱۴ آذر) به رئیس مجلس تقدیم شده و منتظر بررسی آن در هیأت رئیسه پارلمان هستیم. وی افزود: نمایندگان استان خواستار این هستند تا با مسئولانی که به آن‌ها معترض هستند جلسه مشترکی برگزار شوند و مسئله بررسی و حل و فصل شود. نماینده مردم فریدون شهر در مجلس ادامه داد: اگر این مسأله حل نشود و همین روال ادامه یابد، باید استعفای نمایندگان استان اصفهان در هیئت رئیسه بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود. ترکی اضافه کرد: در صورتی که هیأت رئیسه با استعفا موافقت کند، استعفا به صحن علنی ارجاع شده و هر یک از نمایندگان دلایل استعفای خود را مطرح می‌کنند پس از آن موافق و مخالف صحبت می‌کنند و در نهایت در این باره رأی‌گیری می‌شود.

قالیباف: چهار درصدی‌ها خون مردم را می‌مکند

محمد باقر قالیباف گفت: شما به جای اینکه بروید و ببینید آن چهاردرصدی ها که خون مردم را می مکند، کجا هستند و چقدر در حسابشان پول دارند و به جای اینکه مشخص کنید، از چه کسانی باید مالیات گرفت، می روید از همه مردم و از کسانی که وضعیت مالی خوبی هم ندارند مالیات می گیرید و آن وقت به دنبال اجرای عدالت و حمایت از اقشار ضعیف هم هستید. به گزارش ایسنا، شهردار سابق تهران عصر امروز (یکشنبه - ۱۸ آذر) طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز جامعه و ملت ما با چالش بزرگی روبه رو هستند و در این شرایط سخت دانشجو و دانشگاه باید به کمک مردم بیایند، گفت: ملت ما ملتی است که همه سختی ها و ضعف مدیریت ها را به جان خریدند، امروز باید دانشگاه با روحیه مطالبه گری و عدالت طلبی صدای مردم محکوم و مظلوم را به گوش کم شنوای مسئولان برساند. وی با طرح این پرسش که ریشه اصلی بحران اقتصادی امروز چیست، اظهار کرد: ریشه این بحران آیا مبارزه با دشمنان است؟ آیا به وجود تحریم ها بازمی گردد؟ آیا ادامه مسیر سیاسی امام راحل مانع رشد و حرکت اقتصاد ما شده است؟ آیا سستی مردم باعث این وضعیت شده است؟ بنده معتقدم که این موارد، نه تنها مشکلات ما نیستند، بلکه نقاط قوت ما برای حل مشکلات اقتصادی است. مشکل ما از جایی شروع می شود که مسئولان به جای اینکه چشم شان به داخل کشور باشد به بیرون کشور معطوف است و ضعف مدیریتی باعث می‌شود فرصت در اختیار فرصت طلبان قرار گیرد.

توضیحات سید احمد خمینی درباره انتشار تصویر حاشیه ساز

سید احمد خمینی در صفحه اینستاگرامی خود به انتشار تصاویر خود در یک باشگاه ورزشی واکنش نشان داد. وی نوشت: هفته قبل عکسی از من منتشر شد که مربوط به بیش از یک سال قبل است که به دعوت یکی از دوستان به یک باشگاه ورزشی در کرج رفته بودم. من تا همین روزها هم این عکس را ندیده بودم اما اینکه چگونه از آرشیو خصوصی یک نفر و بدون رضایت او به فضای عمومی درز کرده است، البته بحث خاص خود را دارد که شاید افراد هوشمند بتوانند منشأ آن را دریابند یا حدس بزنند. . . دزدان عکس که ظاهرا از گوشی موبایل کسی آن را برداشت غیر قانونی و غیر شرعی کرده بودند و هم چنین منتشر کنندگانش را به خدا واگذار کردم. در این میان برخی، از دوستی من با کسانی سخن گفتند که البته صد در صد دروغ است و بهتانی جدید به تهمت هایی که با آنها مواجه بودم، اضافه شد. من نه اسب دارم که بخواهم هزینه نگهداری آن را بدهم و نه در عمرم بیش از یکی دوبار سوار اسب شده ام و نه اصلا با این نوع ورزش ها آشنا هستم.

احمدی‌نژاد مکرون را نصیحت کرد

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در توئیتی نصیحت‌آمیز خطاب به رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد. احمدی‌نژاد با انتشار توئیتی خطاب به امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به ناآرامی های اخیر پاریس نوشت: آیا وظیفه دولت‌ها پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان نیست؟ این تظاهرات‌کنندگان هم شهروند هستند. به خواسته‌هایشان گوش کن و آنها را از طریق بهترین راه ممکن تأمین کن. بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد.

پاسخ ذوالنور به ادعایی در مورد رفع حصر

مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرا می گوید: طبیعتا تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی توان توقعی داشت، چراکه نظام نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد. مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با «انتخاب» در خصوص رفع حصر و گشایش های اخیری که گفته می شود در این موضوع شکل گرفته است، گفت: رفع حصر کروبی تا زمانی که اصلاح طلبان کاسب حصر به میدان نیامده بودند، پیشرفت خوبی داشت. او ادامه داد: در واقع برخی دوستان اصلاح طلب که کاسب حصر هستند نگذاشتند روند رفع حصر کروبی جلو برود، چون در صورت آزادی کروبی و موسوی آنها دیگر خریدار ندارند و دستاویزی برای افکار عمومی و تاثیر بر آنها برای کاسبان حصر وجود ندارد. لذا زمانی که رفع حصر داشت صورت می گرفت، اصلاح طلبان زمینه آن را خراب کردند تا از آن جلوگیری کنند.

نماینده قم در مجلس تصریح کرد: فعلا گشایشی در خصوص حصر صورت نخواهد گرفت چراکه از سوی آن افراد هم اقدام مثبتی صورت نگرفته است. او ادامه داد: در سال 88 ده ها انسان کشته یا شهید شدند و مسبب آن سران فتنه هستند چراکه فراخوان فتنه را آنها دادند و باید عذرخواهی کنند. ذوالنوری گفت: طبیعتا تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی توان توقعی داشت چراکه نظام نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد. او با بیان اینکه اصلاح طلبان صحنه بازی رفع حصر را برهم زدند تا به نتیجه نرسد، گفت: محصورین در شرف عذرخواهی بودند؛ اما برخی اصلاح طلبان مانع این موضوع شدند. او افزود: کاسبان حصر کروبی را وادار کردند تا آن نامه را بنویسد و مقصر عدم رفع حصر آنها هستند. ذوالنوری با بیان اینکه برخی اصلاح طلبان زمینه های نامه نگاری را فراهم کردند و کروبی را وادار کردند تا نامه بنویسد، گفت: پس از آن هم تمام گشایش هایی که در خلال رفع حصر در حال صورت پذیری بود به بن بست خورد.

واکنش وکیل بابک زنجانی به سخنان اژه‌ای

وکیل بابک زنجانی به حرف های سخنگوی قوه قضائیه درخصوص دستمزدش در پرونده موکلش واکنش نشان داد. رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به حرف‌های سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستمزد وکلای حاضر در پرونده زنجانی گفت: متأسفانه این اشتباهی بود که یکی از خبرگزاری‌ها مرتکب شد و به تبع آن یک پوشش غلط توسط دیگر رسانه‌ها صورت گرفت. این وکیل دادگستری ادامه داد: منظور آقای اژه‌ای وکلای شرکت نفت است. ایشان گفتند که چهار وکیل نمی‌توانند در جلسات حضور داشته باشند که درست هم فرموند زیرا در پرونده‌های کیفری فقط سه وکیل می‌توانند در دادگاه حضور پیدا کنند. وی افزود: نکته بعدی که ایشان بیان کردند این بود که وکلا فقط در مرحله دادگاه آمدند و در همه جلسات حضور نداشتند و یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هم دستمزد گرفتند که کاملا بالعکس جلوه داده شد و به گونه‌ای که انگار وکیل آقای زنجانی این مبلغ را دریافت کرده است.

ضرغامی: فیلترینگ تلگرام با دستور روحانی انجام شد

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: فیلترینگ اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد. در اغتشاشات دی ماه 96 که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رئیس‌جمهور فیلتر شد. مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی مطالبی گفتند و از دولت خواستند برای مصالح ملی پیام رسان داخلی راه اندازی شود. ضرغامی با طرح این که آیا می‌توانیم یک پیام رسان قوی داخلی داشته باشیم؟ همین پیام رسان‌های داخلی خوب پیش رفتند و وقتی که باید به آنها کمک می‌شد، باید ایستادگی صورت می‌گرفت، صورت نگرفت. تلگرام طلایی، موبوگرام و هاتگرام که همان تلگرام بودند ولی پوسته آن عوض شده بود و وقتی که باید پیام رسان‌های داخلی و تلگرام مدیریت می‌شد، به این نتیجه رسیدیم که وضع خوبی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها