امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
منوچهر متکی:
وزیر خارجه دولت نهم و دهم گفت: امروز بزرگترین مشکل دشمنان این است که منطقشان قابل دفاع نیست منطق امام بر منطق آمریکا غلبه پیدا کرده است.

امشب نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

منوچهر متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران در این کنگره اظهار کرد: دانشجویان سهم بزرگی در این حرکت عمومی جامعه برای طرح مطالبات و پیگیری رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی دارد.

وزیر خارجه دولت نهم و دهم با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامیداشت و گفت: جوانان دانشجو امروز با دعوت از کسانی که نسل پیش هستند در واقع عنوان کردند، ما سمینار وحدت جهان اسلام برگزار می کنیم و شما بیایید و مزایای وحدت را تبیین کنید.

وی ادامه داد: وحدت یک رویکرد برآمده از یک گفتمان است، وحدت یک رویه است و یک استراتژی است نه تاکتیک، وحدت خلق‌الساعه نیست بلکه زیربنای قرآنی دارد.

 متکی گفت: مبنا و پایه وحدت،، قرآن است؛ وحدت برای دو هدف مهم است که  یکی همگرایی و هم افزایی و ظرفیت های جهان اسلام را استفاده تجمیعی کردن است و دوم جلوگیری از هدر رفت ظرفیت ها در مقابله با طرح هایی که در مقابل وحدت، گفتمان تفرقه را تبلیغ می‌کند.

وزیر امور خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: وحدت، ید واحد و متحد بودن برای حفظ دستاوردهایمان است؛ پس باید شیعه و سنی هوشیار بوده و بیش از پیش برای حفظ وحدت خود تلاش کند.

وی افزود: امروز بزرگترین مشکل دشمنان این است که منطقشان قابل دفاع نیست، لذا منطق امام (ره) بر منطق آمریکا غلبه پیدا کرده است.

متکی تاکید کرد: قدرت ما برآمده از منطق ما است، اما آمریکا می‌گوید منطق ما قدرت ما است؛ ما چون قدرت داریم دنیا باید منطق ما را بپذیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها