امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
​متکی در نشست مشترک با هیات ترکیه:
منوچهر متکی رئیس کمیسیون مساعی حمیده و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه که عصر امروز در هتل آزادی تهران برگزار شد، با اشاره به انجام بندهای تفاهمنامه‌ قبلی از جمله این دیدار و ملاقات با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: برگزاری کنفرانس مشترک وحدت بخش دیگری از این تفاهم‌نامه است که انشالله برگزار خواهد شد.

متکی با بیان اینکه ما در دیدارهای قبلی بر لزوم تشکیل هیات‌های علمایی تاکید کرده بودیم، تصریح کرد: در بحث ارتباط و مسوولیت علما باهم قرار شد سالی یکبار ۱۰ نفر از علما در این زمینه بتوانند با یکدیگر دیدار داشته و تعدادی از دانشجویان علوم دینی نیز بورسیه شوند که در حال حاضر این امر در دانشگاه مذاهب اسلامی انجام می‌شود.

وی ترجمه کتب‌ و ارسال آن برای سازمان دیانت را بخشی دیگر از این توافق برشمرد و گفت: ما همچنین توافق کردیم فصلنامه مشترکی در زمینه تقریب و مذاهب اسلامی داشته باشیم که هر سه ماه یک بار منتشر شود.


متکی با تاکید بر اینکه این محورها باید در دستور کار این هیات که قرار است تشکیل شود، قرار گیرد ادامه داد: سال گذشته ما با مقامات تقریبی، مذاکرات سازنده‌ای داشتیم و انشالله امسال امضای مشترک را برای این طرح به عنوان نقشه راه آینده داشته باشیم.

وزیر اسبق امور خارجه همچنین یادآور شد: ما با حمایت‌های مسوولان مربوطه از جمله آیات اعرافی و تسخیری فعالیت‌های دینی اینچنینی را دنبال می‌کنیم.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها