امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
شبکه تازه تاسیسی که از پیوند خوردن بازمانده‌های تلویزیون‌های فارسی‌زبان به وجود آمده، در طول این مدت کوتاه، به گونه‌ای عمل کرده که حتی مورد انتقاد خبرنگاران خودش و کارشناسان خارج‌نشین قرار گرفته است.

به گزارش فارس «در ارتباط تلفنی با یعقوب حر التستری، سخنگوی جنبش الاحواز هستیم آقای حر خیلی خوش آمدید به برنامه!» این جمله مجری تلویزیون «ایران اینترنشنال» نه به یک کارشناس، نه به یک فرد فعال مدنی، نه یک متهم، بلکه به سخنگوی یک گروهک تروریستی گفته شد. در اختیار قراردادن تریبون این رسانه فارسی‌زبان و نحوه خوشامدگویی به این شخص سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

اما این اولین باری نبود که این تلویزیون نوپا، آنتن زنده‌اش را در اختیار تروریسـت‌ها و گروهک‌های تکفیری قرار می‌داد، پیش از این نیز در زمان حمله تروریستی در مریوان کردستان که منجر به جان باختن ۱۱ تن از هموطنانمان شد، این رسانه فارسی‌زبان امکاناتش را به یکی از اعضای گروهک پژاک اختصاص داد.

این شبکه ماهواره‌ای تنها رسانه‌ای بود که چند هفته پیش به پوشش همایش منافقین (که بیشترین جنایات را علیه مردم ایران انجام دادند) پرداخت. حتی ایران اینترنشنال در توئیتر هم سخنان مریم رجوی را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوری» توئیت می‌کرد! 

* بی‌تعهدی به قوانین بریتانیا

بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که ایران اینترنشنال برخلاف مرام‌نامه منتشر شده در وب‌سایتش که خود را ملزم به رعایت قوانین رسانه‌ای انگلیس معرفی کرده، عمل کرده و با حمایت از تروریست‌ها، پا روی قوانین آفکام (Ofcom) یا همان سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا گذاشته است.

نگاهی به قوانین رسانه‌ای آفکام به عنوان نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا به فهم دقیق‌تر مطلب کمک می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها