امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

انجمن اسلامی دانشجویان «سیو» در هندوستان، کمپین جدیدی با عنوان آزمون «دانش اسلامی» راه اندازی کرده  است. این کمپین که در روزهای پایانی سپتامبر آغاز شده و قرار است تا 15 اکتبر ادامه داشته باشد، در سرتاسر دانشکده های مختلف در هندوستان برگزار شده و هدف آن ارتقاء ادراک و فهم پایه ای دانشجویان درباره دین اسلام، و ترویج انسانیت، صلح، زندگی و همدلی است.

در همین راستان نیز باجه های آگاهی رسانی در چندین دانشکده مختلف هند برپا شده و نمایندگانی از سوی انجمن اسلامی عهده دار باجه ها بوده و اطلاعات اسلامی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

در بخشی از این برنامه نه تنها برنامه های آگاهی رسانی دینی برگزار می شود، بلکه شرکت کنندگان برای آزمودن مقدار دانش اسلامی، در یک مسابقه آزمون کوچک شرکت می کنند.

سیماب خان دبیر کمپین انجمن اسلامی در بمبئی می گوید: این کمپین شیوه انجمن برای برداشتن قدم های کوچک به منظور از بین بردن سوءبرداشت ها و تفاهمات درخصوص دین اسلام از طریق ارائه دانش و درک اولیه از دین است. در این کمپین به مردم نشان می دهیم که اسلام همانند دیگر ادیان، انسانیت، صلح و همدلی را ترویج می کند.

وی در ادامه افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که این روش فرصتی برای مردم و پیروان تمامی ادیان و مکاتب است تا اسلام و آموزه های ابتدایی آن را بهتر بشناسند. هدف از برگزاری آزمون این بود که شرکت کنندگان را به سوی یادگیری بیشتر درباره اسلام تشویق کنیم و در پایان کمپین نیز به برندگان جوایز و تقدیرنامه هایی اهداء می شود.

 

این کمپین تاکنون در 50 دانشکده هند با بیش از 2 هزار دانشجوی بازدیدکننده باجه های بیداری اسلامی برگزار شده و نزدیک به 250 نفر نیز در 8 مرکز در جلسات آزمون شرکت کرده اند.

خان در این باره افزود: بیش از 70 % شرکت کنندگان را غیرمسلمانان تشکیل می دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها