امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
منوجهر متکی:

منوچهر متکی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم این شهر با اشاره به حادثه تروریستی 7 تیر گفت: انقلاب اسلامی یک کارگاه شد تا به صورت عملی به همه نشان دهیم که خون بر شمشیر پیروز است و حادثه هفتم تیر هم همین موضوع را نشان داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم جوانان انقلابی خاطرنشان کرد: اگر روزی جوانان ما احساس کردند برای دفاع مقابل دشمن نیاز به تانک دارند خودشان رفتند و طراحی کردند، اگر احساس کردند موشک نیاز دارند خودشان طراحی کردند.

وزیر اسبق امور خارجه برای توضیح علت اینکه چرا امروز در حوزه‌هایی مانند خودروسازی مشکل داریم، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بچه‌های انجمن اسلامی بانک ناراحت بودند و گلایه داشتند که ذخیره‌های بانک به حداقل‌های ممکن رسیده؛ اما دیدید در آن شرایط مردم چگونه جنگ را پیش بردند؛ روحیه‌ای که آن روز حاکم بود امروز هم باید به طور همگن در سطح جامعه بین مردم و مسؤولان توزیع شود.

متکی ادامه داد: برخی نوجوانانی که در مدرسه چند سطر انشا نمی‌توانستند بنویسند در دوران دفاع مقدس و با شکوفایی استعدادها وصیت‌نامه‌هایی نوشتند که امروز هرکس بخواند در دلش غوغایی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 7 تیر مدعیان حقوق بشر را رسوا کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها در کمیسیون حقوق بشر که در ژنو برگزار شد منافقین را تروریست خواندند و در لیست تروریست‌ها قرار دادند و علت این کارشان هم این بود که مدعی بودند چند آمریکایی را ترور کرده‌اند.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به جنایات منافقین اعلام کرد: چون در آینده این گروهک برای آمریکا منافعی داشت باعث شد که آنان را از لیست تروریست‌ها خارج کنند و به آنان بها دهند و حمایت‌شان کنند؛ برای آنان در عراق کمپ بزنند؛ شما دیدید بعد از سرنگونی صدام یکی از نگرانی‌های مهم آمریکا این بود که آینده منافقین چه خواهد شد و همین باعث شد آنان را به آلبانی منتقل کنند.

متکی با اشاره به حضور برخی از نمایندگان و سران آمریکا در میتینگ‌های منافقین یادآور شد: این رفتار آمریکا نشان از قدرت‌نمایی نیست، بلکه بیانگر ضعف آمریکا در مقابل منطق جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به لزوم بیان منطق و آرمان‌های شهدا اضافه کرد: اگر ما بتوانیم اهداف شهدا را تبیین کنیم بدون شک جریان استکبار رسوا خواهد شد؛ هرچند این رسوایی امروز در ساختار نظام استکبار قابل مشاهده است.

این فعال سیاسی با اشاره به تهمت‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا امروز گفت: بحث حقوق بشر، تروریسم، سلاح‌های کشتارجمعی و ساخت سلاح هسته‌ای از جمله تهمت‌های ثابتی بود که در تمام دولت‌های جمهوری اسلامی از طرف دشمنان علیه ایران مطرح شد و آنان هیچ وقت این ادعاها را پس نگرفتند.

متکی با اشاره به اینکه ملت ما قربانی تروریسم بود، توضیح داد: 17 هزار نفر از مردم ما در کوچه و بازار ومسؤولان با تیر نفاق به شهادت رسیدند؛ این بی‌اعتنایی‌ها به واقعیت در افکار عمومی جهان اثرخواهد داشت و ناامیدی آمریکا از دست‌نشانده‌های خود در کشورهای مختلف و طرح نظام بین‌المللی براساس لیبرال دموکراسی و الگو کردن این نظام برای تمام دنیا، از همین احساس ترس آمریکا بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها