امروز جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
 «سرگئی لاوروف» در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی که تنها بخشی از آن منتشر شده است، افزود: در آن دوره، کانال های ارتباطی میان دو طرف وجود داشت و کار می کرد و روس هراسی به شدت فعلی، در غرب وجود نداشت.
وی ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران قدرتمندی در غرب پیدا شوند که خطر این وضعیت را درک و در راستای بهبود روابط حرکت کنند.
از دو ماه پیش تاکنون روابط روسیه و غرب رو به وخامت گذاشته است.
نزدیک به 30 کشور غربی و عمدتا عضو ناتو در حمایت از انگلیس بر سر مساله سالزبری (مسمومیت یک جاسوس دوجانبه روس در انگلیس)، 152 دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کرده اند.
روسیه نیز درمقابل، دیپلمات های این کشورها را اخراج کرد.
آمریکا نیز در دوماه گذشته، چندین بسته تحریمی علیه روسیه به عناوین مختلف اعمال و کنسولگری این کشور در سیاتل را تعطیل کرده است.
«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل دیروز (یکشنبه) درباره تحریم های ضد روسی جدید این کشور گفت که واشنگتن به دلیل حمله شیمیایی ادعایی در سوریه تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کرده است که اعلام خواهد شد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز به تحریم های جدید ضد روسی آمریکا اشاره کرد و گفت: واشنگتن به دنبال منزوی کردن کشور ما در عرصه جهانی است.
روسیه هم اکنون در حال تنظیم طرحی برای پاسخ دادن به تحریم های آمریکاست که در صورت تصویب در مجلس این کشور و دستور اجرای آن از سوی رئیس جمهوری، برخی کالاهای آمریکایی مشمول تحریم های روسیه می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها