امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
بهگزارش سایت خبری کانون به نقل از واحد مرکزی خبر ،مقامات هند روز چهارشنبه اعلام کردند در درگيري ميان سربازان هندي و تظاهرکنندگان، سه غير نظامي و سه شبه نظامي و يک سرباز کشته شدند. پليس هند گفت، خشونت شب گذشته زماني آغاز شد که سربازان هندي روستاي خودواني را که شبه نظاميان در آن حضور داشتند محاصره کردند.
زماني که درگيري ميان سربازان و شبه نظاميان آغاز شد، اعتراضات ضد هندي در خودواني و روستاهاي مجاور آن شکل گرفت؛ تظاهرکنندگان به سمت سربازان سنگ پرتاب کردند و شعارهايي در مدح شبه نظاميان سر دادند و خواستار پايان حکومت هند بر منطقه شدند. معترضان در همبستگي با شبه نظاميان و کمک به آنها براي فرار از منطقه محاصره شده، تظاهرات کردند.
نيروهاي دولتي هند براي جلوگيري از رسيدن معترضان به منطقه درگيري، گاز اشک آور و گلوله شليک کردند. پليس گفت ، در اين درگيري سه شبه نظامي و يک سرباز کشته و دست کم دو سرباز ديگر نيز زخمي شدند. با انتشار خبر کشته ها، هزاران نفر به خيابان آمدند و شعار «ما آزادي مي خواهيم» و «هند بازگرد!» سر دادند. در چندين منطقه ديگر نيز درگيري هايي گزارش شد. در سرينگر که مهم ترين شهر منطقه است، پليس با پرتاب گاز اشک آور مانع راهپيمايي دانشجويان به سمت مرکز تجارت شهر شد. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها