امروز چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

در متمم قانون اساسی آمریکا مصوب ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ آمده که هر شهروند این کشور قانوناً مجاز به داشتن سلاح است و هر ساله در آمریکا هزاران نفر به دلیل حملات مسلحانه جان خود را از دست می دهند.

 

همواره پس از حوادث هولناک تیر اندازی در این کشور گروه هایی از مردم آمریکا دست به تظاهرات و مخالفت با این قانون می زدند که به دلیل حضور قدرتمند لابی اسلحه NRA در این کشور، چنین اعتراضاتی راه به جایی نمی برد.

 

شاید آخرین نمونه از تظاهرات گسترده مردم آمریکا مربوط به 10 روز پیش و شش هفته پس از حمله مسلحانه به دبیرستانی در پارکلند با ۱۷ کشته برگزار شد که دهها هزار نفر در آن شرکت داشته و عمده تظاهر کنندگان آن را جوانان تشکیل می دادند.

 

دونالد ترامپ دو روز بعد از  برگزاری این راهپیمایی در توییتی ضمن مخالفت با لغو متمم دوم قانون اساسی آمریکا حمل اسلحه را حق مردم آمریکا دانست.

 

تظاهرات گسترده مردم آمریکا در اعتراض به قانون حمل اسلحه

 

با این وجود بد نیست نگاهی به آمارهای ارائه شده درباره حملات مسلحانه در آمریکا که روزانه توسط وب سایت آمریکایی Gun Violence منتشر و به روز رسانی می شود بیندازیم.

 

طبق گزارش این وب سایت در سال گذشته میلادی، 61598 حمله مسلحانه در سراسر آمریکا به وقوع پیوسته است که طی آن 15613 نفر جان خود را از دست داده اند. طبق آمار منتشر شده در این وب سایت، 735 کودک زیر 12 سال و 3239 نوجوان 12 تا 17 سال طی تیراندازی های مسلحانه در سال 2017 کشته و یا زخمی شده اند.

 

آمار حملات مسلحانه در سال 2017

 

همچنین در سال جاری میلادی و تنها پس از گذشت 4 ماه از سال، 14730 حمله مسلحانه در آمریکا انجام شده که موجب کشته شدن  3776 نفر شده است.

 

شاید هولناک به نظر برسد که در 72 ساعت گذشته 193 تیراندازی دارای قربانی در آمریکا شکل گرفته است که باعث مرگ 103 نفر و زخمی شدن 193 تن دیگر شده است و احتمالا در زمانی که شما در حال خواندن این متن هستید بر تعداد آن افزوده شده است!

 

آمار حملات مسلحانه در سال 2018

 

با توجه به چنین وضعیتی هر خانواده آمریکایی نگران این موضوع است که فرزند خود زنده از مدرسه بر می گردد و یا قربانی حادثه ای دیگر می شود که این موضوع، بخشی از واقعیات ینگه دنیا بوده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

اما نکته جالب توجه جنگ روانی و رسانه ای دشمنان مبنی بر معرفی ایرانیان به عنوان عصبانی ترین مردم جهان هستند. چندی پیش موسسه افکار سنجی گالوپ در آمریکا، ایرانیان را عصبانی ترین مردم دنیا معرفی کرد و مدعی شد 50‌درصد جمعیت ایران عصبانی هستند. رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب نیز همواره در برنامه‌های خود از عصبانیت ایرانیان سخن می گویند و صدها خبر حملات مسلحانه مردم آمریکا به یکدیگر را بایکوت کرده تا تصویری آرمانی از غرب نشان داده و جیب خود را پر پول‌تر کنند!

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها