امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

احتمال ارتباط معاون اول رئیس جمهور با برادرش موجب ابهاماتی بین اعضای حزب کارگزاران شده است.

، در جلسه ای که اخیر در حزب کارگزاران برگزار شد برخی اعضا با طرح برخی مسایل نسبت به ارتباط مهدی جهانگیری با برادرش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مطالبی را طرح کرده اند.

در پاسخ حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزارن با هیجان پاسخ می دهد که «هیچ ارتباطی بین آقای مهدی جهانگیری و کارگزاران وجود ندارد.»

وی می افزاید: «آقای مهدی جهانگیری نه عضو کارگزاران است و نه هیچ وقت عضو کارگزاران بوده، نه با هیچ کدام از موسساتی که در کرمان توسط موسسه مولی الموحدین احداث شدند و ایشان به آنها اشاره کرده ارتباطی دارد.»

سخنگوی حزب کارگزارن تاکید می کند: «بین مهدی جهانگیری و این مجموعه هیچ ارتباط سهامی یا تخصصی یا کاری وجود نداشته است.»

وی می افزاید: «آقای مهدی جهانگیری در تهران با جمعی از دوستان خود بانک گردشگری را تاسیس کرده و هیچ ارتباطی هم بین مجموعه هایی که تحت مدیریت موسسه مولی الموحدین است، با ایشان وجود ندارد.»

برخی از اتهامات متوجه حضور مهدی جهانگیری در بانک گردشگری است که او عنوان بنیانگذار آن را با خود به یدک می‌کشد. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز که بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است و تیرماه ١٣٨٨ با سرمایه ٢٠ میلیارد تومانی به ثبت رسیده و ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تاسیس کند، یکی از این موارد است.

او همچنین رییس هیات‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هیات رییسه فدراسیون هندبال، رییس هیات‌مدیره شرکت نگین گردشگری، رییس هیات‌مدیره شرکت هلدینگ صنایع و معادن ماهان و... است.

زاکانی در اردیبهشت ماه درباره برادر جهانگیری گفت: «ما الان مثل زمان قاجار یکسری خانواده ها در کشور دارند ایجاد می شوند که ظرفیت های هزاران میلیاردی دارند، یکی از خانواده ها خانواده آقای جهانگیری است، خیلی صریح می گویم بانک دارند، در پتروشیمی دست دارند، بانک گردشگری برای چه کسی است؟ برای برادر محترم آقای جهانگیری است که در دولت قبل آن را گرفته است.»

لازم به ذکر است مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین در سال ۱۳۶۶ در کرمان به ثبت رسید. اعضای هیئت مؤسس این مؤسسه مرکب از سید یحیی جعفری (امام جمعه وقت کرمان) و سیدحسین مرعشی(استاندار وقت کرمان) بودند.

مؤسسه خیریه مولی الموحدین خود را یک مؤسسه خیریه توسعه گرا اعلام کرده‌است که در پروژه‌های مختلفی سرمایه گذاری می‌کند. ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، هواپیمایی ماهان ایر، کارخانجات مدرن قطعات خودرو، احداث فرودگاه، ایجاد هتل‌ها و مراکز خدماتی، رفاهی و ورزشی از جمله سرمایه گذاری‌های مؤسسه خیریه مولی الموحدین کرمان است.

در حال حاضر ۱۰۰% سهام ماهان ایر و ۵۰% سهام کرمان خودرو در کنترل این مجموعه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها