امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
شبکه تلویزیونی المنار لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی تلویزیونی خود در شامگاه پنجشنبه تصریح کرد: شما در آستانه پیروزی بسیار بزرگی قرار دارد که باید به آن افتخار کنید.

وی افزود: مرزهای لبنان از آخرین نقطه با فلسطین اشغالی گرفته تا مرزهای سوریه و مرزهای دریایی در امنیت از تهدید تروریست ها قرار خواهد گرفت که دستاوردی بزرگ به شمار می آید.

 دستاورد بسیار بزرگی در راه است

دبیرکل حزب الله لبنان گفـت: شما با دستاورد بسیار بزرگی در مرحله آینده روبرو خواهید بود. اجازه ندهید که برخی دشواریها بر شادمانی و دستاورد شما تاثیر بگذارد. این، دستاوردی براساس عزم و اراده لبنانی ها است.

وی تصریح کرد: این دستاورد که اکنون درحال محقق شدن است و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد؛ از نتایج طلایی معادله ارتش، ملت و مقاومت است. اینجا ارتش سوریه را نیز به این معادله می افزاییم. این تکامل بین جبهه لبنان و جبهه سوریه باعث شد تا تحقق این پیروزیهای بزرگ با کمترین هزینه ممکن تسریع شود.

پاکسازی مرزها از تروریستها؛ آزادسازی دوم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما دعوت می کنیم که با پیروزی آینده که همان پایان نبرد آزادسازی همه مرزها و بیرون راندن تروریسم است، به عنوان مرحله آزادسازی دوم برخورد شود. ما 25 ماه مه سال 2000 میلادی – عید مقاومت و آزادسازی- را مرحله آزادسازی اول می نامیم و نبرد آزادسازی مرزهای لبنان و سوریه از سلطه تکفیری ها را که هر دو کشور را تهدید می کنند؛ مرحله آزادسازی دوم به شمار می آوریم که باید همه آن را جشن بگیریم.

وی درباره نبرد کنونی با تروریست ها در مرز لبنان و سوریه و اهداف و نتایج آن گفت: اهداف این عملیات بیرون راندن داعش از باقی اراضی لبنانی تحت کنترل این گروه است. از اهداف این نبرد در آنسوی مرز در خاک سوریه، بازپس گیری کامل منطقه قلمون غربی تا مرز لبنان از تروریست ها است. ما به عنوان مقاومت اهداف خود را در دو بُعد لبنانی و سوری آن دنبال می کنیم و به خاطر تحقق همه این اهداف در دو بُعد یاد شده خون و جان نثار می کنیم زیرا اعتقاد راسخ داریم که نبرد (در دو سوری مرز علیه تروریست ها) را نمی توان جدا کرد و از هم جدا دانست. 

وی تصریح کرد: دستاوردها در دو جبهه یاد شده (دوطرف مرز بین لبنان و سوریه) بسیار بزرگ است.

ستایش از عملکرد ارتش لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان سپس از عملکرد ارتش لبنان در نبرد با تروریست ها در مرز این کشور با سوریه ستایش کرد و گفت: ارتش لبنان کار دقیق و حرفه ای انجام داد و دستاورد بزرگی را با شایستگی عالی و کمترین هزینه انسانی بدست آورد. مساحت اراضی آزاد شده لبنان از دست داعش 120 کیلومتر مربع است که 100 کیلومتر آن را ارتش و 20 کیلومتر آن را مقاومت آزاد کرده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: بیش از 270 کیلومتر از مناطق تحت کنترل داعش در (مرز) سوریه (با لبنان) از دست این گروه خارج شده و هم اکنون 40 کیلومتر آن در کنترل این گروه باقی مانده است.

وی افزود: عناصر داعش هم اکنون در مرکز منطقه عملیات گسترده محاصره شده اند و دهها نفر از آنها در جبهه سوریه (در منطقه مرزی با لبنان) کشته و زخمی شده و دهها نفر دیگر نیز تسلیم شده اند.

سردرگمی عناصر مسلح

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عناصر مسلح در سردرگمی شدیدی به سرمی برند و دنبال هر ابزار و راهکاری برای خروج از این وضعیت هستند و اگر این امر صورت نگیرد؛ عده ای از آنها خواهان تسلیم شدن و عده دیگری بدنبال جنگیدن تا آخر هستند. فرماندهان اصلی آنها نیز اهمیتی به خروج عناصر خود از منطقه جرود در مرز لبنان و سوریه نمی دهند و ترجیح می دهند که همه آنها در آنجا کشته شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در مقابل، وضعیت روحی و روانی طرف دیگر جنگ بالا است و همگان احساس می کنند که همه فاکتورها برای تحقق یک پیروزی قاطع بزودی مهیا می شود و فقط مدتی زمان می برد.

وی تصریح کرد: ما به همان سناریوی گذشته با جبهه النصره رسیده ایم. دو مسیر همزمان طی می شود. مسیر اول همان میدان نبرد است و مسیر دوم که جدیدا گشوده شده است، مسیر مذاکره. مذکره در سمت خاک سوریه بنا به درخواست فرماندهان عناصر مسلح به منظور یافتن راه برون رفتی از وضعیت موجود آنها انجام می شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: پیش از دستیابی به یک توافق، آتش بسی در کار نخواهد بود. هدف از مذاکره تحقق اهداف است؛ یعنی داعش در اراضی لبنان و سوریه باقی نماند. فرماندهان سوریه و مقاومت متعهد هستند که اولین بند مذاکرات در هرگونه توافق کاملی با داعش، درباره روشن شدن سرنوشت نظامیان لبنانی و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده خواهد بود.

وی تصریح کرد: فکر می کنم ارجحیت با کار و یکسره کردن نظامی اوضاع است و آن هم به خاطر نوع ذهنیت سران داعش در خارج است.

مذکرات طولانی بی فایده است

دبیرکل حزب الله خطاب به سران داعش گفت: تصمیم این جنگ قطعی و نتایج آن نیز قطعی است. ما وقت زیادی نداریم که در این نبرد هدر دهیم.

وی تاکید کرد: طولانی کردن مذاکرات برای خریدن زمان بی فایده خواهد بود و روند امور یا با حل و فصل آن یا از طریق جنگ در مراحل پایانی قرار دارد و این نبرد قاطع خواهد بود.

سید حسن نصرالله فاش کرد: آمریکایی ها و سفارت آمریکا در لبنان رسانه های لبنانی را در جریان نبرد جرود عرسال تهدید کردند که با این سطح همبستگی، اخبار آن را پوشش ندهند. دولت آمریکا ناراحت است که مقاومت در لبنان با قدرت به تصویر کشیده شود؛ مقاومتی که گروههای تکفیری را نابود می کند.

وی افزود: آمریکایی ها و برخی طرف های لبنانی با بعضی از رسانه ها تماس گرفتند تا نامی از جبهه نبرد در داخل مرز سوریه نیاورند و برخی از رسانه ها که تن به فشارها دادند، اعتبار خود را از دست دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها