امروز پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

آمار خردادماه چک‌های مبادله شده و برگشتی از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در اسـتان تهـران حـدود ٥٤١ هـزار فقـره چـک بـه مبلغـی حـدود ٨١هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. به عبارت دیگر بیش از ۳۶‌درصد تعداد و بیش از ۵۸‌درصد مبلغ برگشتی‌ها در تهران بوده است.


 در کـل کشـور ۲.۱۶‌درصد از کـل تعـداد چـک‌های مبادلـه‌یی و ۱.۲۳‌درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌یی برگشت داده شده است. در استان تهران ۸.۱۵‌درصد از کل تعداد چک‌های مبادلـه‌یی و ۵.۲۲‌درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌یی برگشت داده شده است.


در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به کل مبـالغ چک‌های مبادلــه شـده در اســتان بـه ترتیــب بـه استان‌های اردبیــل ۵.۳۳درصــد، ایلام ۹.۳۱‌درصد و لرستان ۶.۳۱‌درصد اختصاص یافته است و استان‌های بوشهر ۳.۱۱درصد، خوزستان ۷.۱۴‌درصد و گیلان ۳.۱۷‌درصد کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به کل مبالغ چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.


در خـردادمـاه ١٣٩٦ در کل کشور بـالغ بـر ۵.۱ میلیـون فقـره چـک بـه مبلغـی حـدود ١٢٧ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۴.۹۷‌درصد و از نظر مبلغ ۵.۹۱‌درصد از کل چک‌های برگشـتی بـه دلایـل کسری یا فقدان موجودی بوده است.


در اسـتان تهـران بـالغ بـر ٥٢٣ هـزار فقـره چـک بـه مبلغـی حـدود ٧١هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجـودی برگشـت داده شـده اسـت. در واقـع در استان تهران از نظر تعداد ۸.۹۶‌درصد از کل چک‌های برگشتی و از نظر مبلغ ۴.۸۷‌درصد از کـل مبلغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.


در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشـتی بـه دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۷.۹۸درصد، همدان ۴.۹۸‌درصد و زنجان ۳.۹۸‌درصد اختصـاص یافتـه اســت و استان‌های ایــلام ۹.۷۶درصــد، خوزســتان ۹.۹۱‌درصد و چهارمحــال و بختیــاری ۲.۹۳‌درصد کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها