امروز شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: مقامات اسرائیلی در هفته های اخیر پیام های متفاوتی را از طریق کشورهای اروپایی که با تهران روابط دیپلماتیک دارند، ارسال کرده اند.

 

این روزنامه نوشت: مقامات اسرائیل در این پیام خود به ایران هشدار داده اند که کارخانه تولیدات سلاح ایران در لبنان را رصد میکنند. مقامات دیپلماتیکی اروپا نیز بیان داشته اند که اسرائیل به شدت نگران تاسیس کارخانه تولیدات سلاح ایران برای شیعیان حزب الله است. یک مقام اسرائیلی اخیرا اعلام کرده است که تاسیس کارخانه تولید تسلیحات در لبنان می تواند تاثیرات بدی را مانند بی ثباتی و امنیت برای اسرائیل به همراه داشته باشد.

 

 

 

این منبع در ادامه به ادعای روزنامه کویتی در این باره پرداخت و نوشت: این نگرانی اسرائیل و مقامات آن به خاطر گزارش روزنامه کویتی الجریده است که در یادداشتی از تاسیس کارخانه تولید سلاح سپاه ایران در لبنان خبر داده بود. این روزنامه کویتی همچنین بیان داشته است ایران در این کارخانه به دنبال تولید انواع موشکی که حتی برد آنها به 500 کیلومتر هم میرسد، می باشد.

 

هاآرتص در ادامه به حمله موشکی سپاه ایران به مواضع داعش پرداخت و نوشت: این اقدام ایران در حالی است که چند روز قبل در عملیات تلافی جویانه ای مواضع داعش در سوریه را موشک باران کرد و این اقدام به شدت در رسانه ها بازتاب داشت. در حال حاضر نیز ایران به جای انتقال سلاح به حزب الله لبنان، تولیدات موشکی خود را در لبنان به راه انداخته است و نکته مهم اینجاست که ایران این کارخانه را در زیر زمین احداث کرده است تا از حملات اسرائیل در امان باشد.

 

 

این روزنامه افزود: با تایید ایران از این موضوع، برخی از مقامات اسرائیل در ماه های اخیر تلاش های دیپلماتیکی خود را برای تحت فشار قرار دادن حزب الله افزایش داده اند وسعی دارند هر طور شده مانع از احداث کارخانه تسلیحات ایران بشوند.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها