امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
نگاه روزنامه آمریکایی به پیروزی‌های جبهه مقاومت؛

روزنامه نیویورکر (newyorker) نگاهی داشته به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در منطقه که "دست آوردی بی سابقه" را برای ایران و متحدانش رقم زده است.

 

 

این روزنامه آمریکایی یادداشت خود را زیر عنوان "ایران دسترسی خود را تا سوریه توسعه داد" تنظیم و منتشر کرد.

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: از زمانی که جنگ سوریه آغاز شده، شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای اولین بار توانستند خطی ارتباطی از مرزهای ایران تا سواحل مدیترانه در سوریه را تصاحب کنند.

 

 

براساس این گزارش، خط ارتباطی ایجاد شده، این امکان را برای ایرانی ها فراهم می آورد تا به متحدان خود در سوریه از طریق زمینی –به جای حمایت هوایی که قبلا انجام می شد– کمک رسانی کنند.

 

 

نیویورکر افزود: حمایت زمینی از متحدان ایران در سوریه نسبت به کمک رسانی هوایی، هم آسان تر خواهد بود و هم کم هزینه تر.

 

 

یک مقام کردستان عراق که نخواسته نامش فاش شود به نیویورکر گفته، این راهروی زمینی اکنون ایجاد شده و ایرانی ها می توانند تمامی مسیر بین مرزهای خودشان تا مدیترانه را از طریق زمینی بپیمایند.

 

 

این روزنامه نوشت: این دست آورد، به صورت بالقوه امری بسیار مهم و خطیر است چراکه برای اولین بار با یک جاده ارتباطی، رشته ای از متحدان ایران را به هم پیوند می دهد.

 

 

نیویورکر افزود: این متحدان شامل حزب الله در لبنان، حکومت اسد در سوریه و حکومت عراق –که تحت نفوذ ایران قرار دارد- می شود.

 

 

این متحدان همان کسانی هستند که غالبا از آن ها به عنوان "هلال شیعی" یاد می شود و حوزه ای از نفوذ را برای ایرانی ها در مقابل مناطق تحت کنترل اهل سنت ایجاد کرده اند.

 

 

یک مقام کردستان عراق به نیویورکر گفته، براین باور است که اکنون کریدوری بین مرزهای ایران تا دریای مدیترانه در اختیار ایرانی ها قرار گرفته است.

 

 

وی افزوده ایرانی ها از این خط ارتباطی استفاده خواهند کرد مگر اینکه آمریکا برای قطع آن تلاش کند، از جمله اینکه کردهای سوریه را برای خرابکاری در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

 

 

در پایان این گزارش آمده است: آینده خاورمیانه بستگی به این دارد که چه کسی برنده جنگ فعلی باشد و اینکه آیا آمریکایی ها اراده لازم برای متوقف ساختن ایران را دارند یا خیر.

 

 

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها