امروز چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

 

رویترز: روحانی برای تحریک و جلب آرای اصلاح طلبان، خط قرمزها را رد کرده است. بزرگترین نگرانی این است که آن‌هایی که در انتخابات 922 با رأی دادن به روحانی باعث شدند انتخابات به دور دوم کشیده نشود، دیگر به او رأی ندهند چراکه از منافع اندک برجام سرخورده‌اند.

 

 

اسوشیتدپرس: سبد رأی روحانی در گرو مشاركت رأی‌دهندگانی است كه مزايای اقتصادي برجام را  نديده‌اند. مشكل اينجاست كه هواداران روحانی به‌خاطر عدم تحقق وعده‌های او از مشارکت پشیمانند.

 

 

فاکس نیوز: با آنکه روحانی در سال 92 رأی آورد، ولی این دوره از انتخابات بدون شک به دور دوم کشیده خواهد شد زیرا مسلما هیچ‌کدام از نامزدها نمی‌توانند 500 درصد آراء را به‌دست آورند.

 

 

واشنگتن پست: کاندیدای اصلی که روحانی را به چالش کشیده، ابراهیم رئیسی است که قصد دارد به اقشار ضعیف کمک کند و برای مردم اشتغال بیافریند.

 

 

اندیشکده امریکایی شورای روابط خارجی: طی هفته جاری احتمالا  بخشی از آرای خاکستری از سبد  روحانی ریزش می‌کند. قالیباف و رئیسی ممکن است از روحانی پیشی بگیرند یا انتخابات را به دور دوم بکشانند.

 

 

روزنامه اسرائیلی هاآرتص: روحانی در انتخابات 92 کمی بیش از نیمی از آرا را به‌دست آورد و انتخابات به دور دوم کشیده نشد. اکنون در صورتی که روحانی تنها کمی از آرای حامیان خود را از دست داده باشد، با دور دومی مواجه می‌شود که برای او بسیار "خطرناک" است زیرا تمامی اصولگرایان در حمایت از رقیب او اتحاد خواهند داشت.

 

 

خبرگزاری فرانسه: حملات قالیباف در مناظره انتخاباتی ایران با دقت آماده شده بودند. او اسناد ادعاهایش را ظرف چند دقیقه بعد در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

 

 

نگرانی کارشناس بی بی سی از سبد رأی واقعی روحانی

 

 

بی بی سی: اینکه برخی می‌گویند اگر مشارکت بالا باشد به نفع جناح اصلاحات و اعتدال است، چندان  دقیق به نظر نمی‌رسد. حضور معیشت‌خواهان سبد رأی روحانی را پر نخواهد کرد.

 

 

رادیو فردا: آقای رئیسی با سفرهای استانی خود را به شکل فزاینده‌ای به مردم شناساند و نظرسنجی‌ها  نشانگر رشد آرای اوست.

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها