امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
بهروز نعمتی در گفت وگو با ایرنا درباره شعار چهار درصدی و 96 درصدی و ایجاد جامعه دو قطبی که از سوی یکی از نامزدها مطرح شده است و شعار دولت 100درصدی روحانی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: جامعه ما یک جامعه واحد است، خیلی ها دوست داشتن جامعه ما را دو قطبی کنند از این رو شعار چهار درصدی و 96 درصدی را مطرح کردند.
وی تاکید کرد: بیان شعار چهار درصد و 96 درصد و دو قطبی کردن جامعه، مخالف جدی با سخنان رهبر معظم انقلاب است زیرا رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که جامعه را نباید دو قطبی کرد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این نامزد که از شعار چهاردرصدی و 96 درصدی سخن می گوید به طور شفاف بگوید که منظور وی چه کسانی هستند و هدفش از طرح این موضوع چیست؟.
نعمتی ادامه داد: هر چند که طرح این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و این فرد با طرح چنین شعاری به دنبال تجارت تبلیغاتی و انتخاباتی هستند و می خواهند بین مردم انشقاق ایجاد کنند.
وی یادآور شد: همان تفکری که سال ها مردم را مقابل تجار و سرمایه گذاران قرار می داد امروز هم این شعارها را مطرح می کند، سرمایه گذار کسی است که دارای هوش بسیار بالای تجاری است و معنی و مفهوم تولید و درآمد را می فهمد.
عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم سرمایه گذاران را کنار بگذاریم کنار گذاشتن آنان مخالفت با بخش خصوصی است.
نعمتی یادآور شد: اگر می خواهم بخش خصوصی فعالی داشته باشیم باید سرمایه گذاران و تجار امنیت داشته باشند، بیان شعارهای چهار درصد و 96 درصد بسیار خطرناک است، سرمایه گذاران نخبگان جامعه هستند که تولید ثروت می کنند را نباید کنار بگذاریم.
وی همچنین اظهارکرد: ما باید برای کسانی که سرمایه گذاری می کنند، امنیت سرمایه ایجاد کنیم، بسیاری در این مملکت هستند که در این فضای کسب و کار دارند جهاد می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: رتبه ایران در دنیا در فضای کسب و کار بالای 145 بوده که این رتبه در دولت آقای روحانی کاهش یافته و به 120 رسیده است.
نعمتی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده ای با بیان این شعارها باردیگر فضا را به گذشته بازگردانند.
نعمتی همچنین گفت: همین که تهران را فروختند مصیبت هایش برای شهروندان مانده است، آنان که شعار چهار درصدی را می دهند می گویند دنبال این هستیم که اموالمان را به مردم نشان دهیم.
وی افزود: پس اموال و دارایی های خود را به مردم بگویند، موسسه ها، مجموعه ها، مدارس غیر انتفاعی را که دارند برای مردم بیان کنند، ممکن است بگویند ما نیستیم، اما رگه ها و رده ها معلوم است که چه کسانی از صاحبان این مجموعه ها حمایت کرده اند، البته مردم این مسائل را می دانند تفکر ها مشخص است.
رئیس ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل حامی روحانی ادامه داد: صحنه همان صحنه گذشته شده است، ببینیم افرادی که در ستادهای این افراد که این شعارها را می دهند فعال هستند، چه کسانی هستند، بسیاری از کسانی که در هشت سال دولت قبل باید پاسخگو می بودند درحال حاضر در کدام ستادها فعال هستند.
وی گفت: شعار چهاردرصد و 96 درصدی دادن درست نیست، مردم ما صددرصدی هستند، این افراد نباید با این شعارها بین مردم تفرقه ایجاد کنند، در زمان جنگ این مردم بودند که جنگ را اداره کردند نه چهاردرصد، در زمان سازندگی مردم بودند که فعال بودند نه چهاردرصد، در موضوع انرژی هسته ای اگر مردم نبودند، قطعا چهاردرصدی ها نمی توانستند کاری انجام دهند، چهاردرصدی ها قطعنامه سازمان ملل متحد را کاغذ پاره می دانستند.
وی تاکید کرد: این چهاردرصدی ها بیان این شعارها را از آقای ترامپ الگو برداری کردند.
نعمتی تصریح کرد: نباید یادمان برود که جامعه ایران اسلامی با جامعه آمریکا بسیار متفاوت است، ما هزاران شهید در جنگ دادیم، هنوز از گلوی جانبازان ما خون می چکد پس این افراد از بیان شعار چهاردرصدی و 96 درصدی دست برداند چون مردم ما 100 درصدی هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ونخستین میان دوره ای مجلس دهم شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.
در این دور از انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت 6 نفر از داوطلبان از سوی شورای نگهبان احراز شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها